Aprilia SX/RX125

tomi7500
Pyörä:
Aprilia RX125 2008
Liittynyt:
4.9.2013 15:26
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut tomi7500 » 12.7.2015 20:18

Onks toi laippa oikeinpäin?
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 12.7.2015 20:43

Näyttäs muute että laippa väärinpäin :roll: , pitäs olla se viiste ulospäin
Lwevi
Pyörä:
Aprilia SX 125
Liittynyt:
13.8.2014 18:11
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Lwevi » 13.7.2015 1:20

Jaahas :D Laitoin vaa niimpäin ku vanha omistaja oli laittanu sen entisen laipan jonka otin sieltä irti. :roll:
JusHond
Pyörä:
Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
1.3.2013 8:57
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut JusHond » 14.7.2015 15:47

Joo laippa väärinpäi :D Sitteko se on oikeen niin sitte se vasta jääki ylös :s
Lwevi
Pyörä:
Aprilia SX 125
Liittynyt:
13.8.2014 18:11
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Lwevi » 14.7.2015 19:43

Laitoin nyt sen laipan oikein päin, nii nyt ei jää alas ollenkaan vaa nousee just sen oikean verran.
-kotem-
Pyörä:
EX KTM EXC 125 2003, EX Aprilia MX 125 2007, EX Beta RR 50 Track Motard 2010
Liittynyt:
13.4.2012 21:46
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut -kotem- » 15.7.2015 21:03

Vielä tähän laippa-asiaan (rave2). Noita laippoja on ilmeisesti jostain syystä eri pituisia (syynä kenties kun samat laipat menee rotax max koneeseen ja 122/123?). Itsellä jäi yläasennossa ja laippa ihan oikeinpäin "kantamaan" eli pakoaukko ei ollut tasainen, ongelman selvitin laittamalla 4mm raudan palasen sylinterin ja rave2 väliin, toki alaväännöt siinä hieman heikkeni mutta ylätehoa tuli lisää kun aukesi kokonaan. :)
JusHond
Pyörä:
Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
1.3.2013 8:57
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut JusHond » 16.7.2015 10:54

ei kyllä ota oikeen selvää mitä kukakin tarkottaa :lol: Omassa pyörässä (Hm) niin toi rave 2 laippa jäi aivan sa*tanan ylös, näkyi noin, 0,5cm sieltä sen "kolosta" vai mikä nyt lie :D Eli lähes hyödytön. Sillonko se oli väärinpäin niin se jäi näkyviin aikalailla ton verran mitä tossa Lwevin kuvassa. Vaan empä antanu homman haitata kun jäi kotaripojat ilman alavääntöjäkin toiseksi ;)
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 16.7.2015 22:34

Kenelläkään tietoa miten säxään saisi jäähdytysnesteille lämpömittarin? Paikkahan sille löytyy suoraan vesikannesta mutta minkä mittarin siihen voisi ostaa ja mitenkä mahtaisi saada toimimaan?
Meepi
Pyörä:
Husqvarna TE 125, exYamaha YZF R125, pv
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.5.2013 23:09
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Meepi » 17.7.2015 0:57

Oon harkinnu jos säxättimen laittaisi yzärin tilalle sen huonojen talviajo-ominaisuuksien vuoksi. Ootteko ruukanneet talviajoa harrastaa ei luulisi pyörän siitä mieltään pahoittavan? Ainut mikä hirvittää on virtaviivaisen nelarin jälkeen tietysti polttoaineen kulutus :D Mitä täältä tutkinu niin 5-10 litraa taitaa tt:nä kuluttaa.
Ihmetyttää myös apikoiden hinnoittelu koska esim kotareihin verrattuna jokseenkin edullisia vaikka tt:nä pyöriikin samassa teholuokassa ja mallikin kohtuullisen uusi. 1700e tällä hetkellä halvin sx nettimotossa joka sekin vallan käypäsen näköinen. Onko apikat jotenkin paskoista osista vai mikä selittää hintaeron?

Tietopankkia saisi joku joutilas täydentää!
Ostetaan smotot husseen! Pistä viestiä jos sattuu löytymään
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 17.7.2015 1:29

Ei kannata verrata apikkaa kotariin :D , vertaa ennemmin husseihin ni pyöritää samansuuntaisissa tehoissa ja hinnoissa. On se KTM silti kisapiikkien valmistaja kuitenkin ja tehiä löytyyy heti ja aivan eri tavalla. Kyllä perus tt apikka vie tt hussen mutta ei kotaria, se vaatii jo enemmän laittelua ja viritystä.. :D

Syytä en tiiä mut tuntuu että säxät/mäxät/räxät aika aliarvostettuja... Hyviä pyöriä ja itse ainakin omaan säxään erittäin tyytyväinen. Bensankulutus laski mulla isommalla kaasarilla ihme :D sellasta ~7l /100km vaihtelevaa ajoa, matka-ajossa alta 6l/100 km helposti itsellä.

Pyörän hyviksi puoliksi sanoisin ulkonäön, poikkeavuus massasta, ajettavuus ja alusta sekä helvetinnoiset väännöt ja hyvät tehot. Monet viritysosat sopivat helposti, esim kotarin v-forcet menee suoraan rotaxiin

Miinuksena todettakoon löysä takajousi, joka paranee tappiin kiristämällä (silti löysähkö) ja suosittelen koropalan ostoa, auttoi hemmetisti itsellä, kiksi vasemmalla puolellaonko edes miinus, itse pidän ja tietysti tasapainoakselin muovirattaat

Pyörä koottu laatuosista!
Ja kannattaa vaikka selata mx tietopankki, lähes sama pyörä joten tiedot pätee :D . SX/RX tietopankki aika tönkkö :s
santikka
Liittynyt:
25.6.2015 21:29
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut santikka » 17.7.2015 1:45

Onko kuinka vaikeaa laittaa mäxän vanteet räxään? Kun vaikuttaisi olevan ainakin erilaiset etujarrut näissä(?)
Meneekö räxän etujarrulevt mäxän vanteelle?
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Aap- » 17.7.2015 6:26

Meepi kirjoitti:Oon harkinnu jos säxättimen laittaisi yzärin tilalle sen huonojen talviajo-ominaisuuksien vuoksi. Ootteko ruukanneet talviajoa harrastaa ei luulisi pyörän siitä mieltään pahoittavan? Ainut mikä hirvittää on virtaviivaisen nelarin jälkeen tietysti polttoaineen kulutus :D Mitä täältä tutkinu niin 5-10 litraa taitaa tt:nä kuluttaa.
Ihmetyttää myös apikoiden hinnoittelu koska esim kotareihin verrattuna jokseenkin edullisia vaikka tt:nä pyöriikin samassa teholuokassa ja mallikin kohtuullisen uusi. 1700e tällä hetkellä halvin sx nettimotossa joka sekin vallan käypäsen näköinen. Onko apikat jotenkin paskoista osista vai mikä selittää hintaeron?

Tietopankkia saisi joku joutilas täydentää!


ma$$ilta tuli aika hyvä tietopaketti mut itestäni takaiskarissa ei kyllä oo mitään ongelmaa? :roll: Ettei ois ma$$illa iskarissa jotain häikkää? Mutta ite laskisin isommaks ongelmaks pakoaukonsäätimen toimivuuden kun tasapainoakselin rattaat. Ite en ainakaan saanut rave1:stä pelaamaan mitenkään sillä tavalla ettei sitä ois tarvinnu kokoajan olla rassaamassa. Tämän takia suosittelen isosti rave2:n ostamista..
Jos kiinnostaa yhtään ni mulla ois vasta rempattu mx myynnissä, jossa on Polinin 154cc sylinteri, Dellorton 34mm VHSB, Rave2 ja Arrow. Näillä hilppeillä rupee jo kotareitten perässä kestämään.. ;) Kuvia löytyy pari tosta galleriasta ja myynti-ilmotus nettimotosta.
vallupoju
Pyörä:
Aprilia sx 50 2008, aprilia sx 125 (tt) rave uupuu :S
Liittynyt:
14.5.2013 16:57
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut vallupoju » 17.7.2015 10:05

Joo mulla sama ku massilla eli takaiskari aika löysähkö. :s
Ja ny keväällä ku vähä käyny ajelemassa niin matkaa ajettaess 95km/h --> ylös päin kiihtyy pätkien ja tasakaasullakin pätkii. Huippuja en ole tänä kesänä saanut kuin 116km/h mooottorin kierrokset mittarin mukaan noin 10000 noissa vauhdeissa (kaasarin tt-setti, tehtaan oma tt putki, pa laippa kokoajan ylä asennossa ja yhtä piikkiä pienee eturatas) :eek:
Ajattelin, että eikö noilla vireillä huiput pitäisi olla vähän korkeammat ja olen ruvennut epäilemään kaasuttimen läppiä, jotka ovat todennäköisesti vakiot (ajettu noin 17000km) Onko teillä säxis/räxis/mäxis vakio- vai jotkut muut läpät. :)
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 17.7.2015 11:33

V-force3 löytyy, suosittelen
Ootko muute vallupoju kiristäny iskarin täysiin? Eli pyörittäny ne kaks ratasta aivan ala-asentoon? Suosittelen koropalan ostoa, auttaa aivan vitusti ja näyttää paljo paremmalle, koropaloi esim mototis myynnis, ne on ne linkun "kolmiot" pidennettyinä

Aap, kiitos että täydensit. Unohdin Rave1 kokonaan :D , siinäkin on hyvät ja huonot puolensa. Hyvänä että yksinkertainen ja viat helppo todeta. Miinuksena että jos pahalle tuulelle sattuu niin laippoja ja vaijereita kuluu..

@Aap, voi myös johtua siitä että oon ~190cm pitkä ni kokoa löytyy iskarille kannettavaks :D :lol: , mutta ainaki todistettu että säxät sopii myös pitkille. Talvella ois tarkotus ottaa iskari irti ja lähettää huoltoon ja säädettäväks

Edelleen kaipailen kokemuksia niist lämpöanturesta säxään/ räxään :)

E: Vallupoju, mulla kulki vaan vähän alta 120 säxä seuraavil vireil: 34vhsb dellorto, Rave1, TT putki, v-force3, nii ja eturatas 15piikkine ja takana 45. Ei saanu 4,5,6 vaihteil kiertää yli 9k millään ja syykin oli selvä, oli niin helvetin väljä. 12tkm ajettu ja orkkis mäntä sisällä..

Noh nyt on säxä seisonu tallis 2 viikkoa osissa :roll: ja odotellaan PJME tilausta joka ei ole vielä edes lähteny liikkeelle :paha: :paha: vituttaaaaa... Sieltä ois tulos tasalakimäntää ja tasalaki VHM kansi ja jotai muuta kivaa :seko: . Kunhan ne vaan vittu sais paketin matkaa :roll: :paha:
Lwevi
Pyörä:
Aprilia SX 125
Liittynyt:
13.8.2014 18:11
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Lwevi » 17.7.2015 13:50

Mulla on 14-49 välit, rave 2,arrowin putki, 34mm kaasari ja huippuja ottaa päälle 130kmh. Vakio läpät on viel mut jos löytyis jostain halvalla nii tulee v-forcet.

Semmone ongelma tässä vaa että sähköt ei meinaa toimia just ollenkaan, nopeuden näyttää välillä, kierros luku mittari toimii kokoajan ja vapaan indikaattori valo toimii mutta yksikään toinen indikaattori ei toimi eikä myöskään vilkut tai pitkät. Tämä ongelma tuli sen jälkeen kun kokosin pyörän uudelleen ja vaihdoin uudet vilkut.

E: ei jaksanu ite tutkia vaan käytin liikkeessä, makso 20€ korjaus ja nyt toimii :D
Viimeksi muokannut Lwevi päivämäärä 23.7.2015 19:46, muokattu yhteensä 1 kerran