Honda CBR 125 R

Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 29.5.2013 11:44

Handsfree kirjoitti:Itellä kävi semmonen että vitutuksekseni cebarini kaatui eilen paikallaan tallissa. Noh, ei siinä mitään, huoahdin helpotuksesta kun huomasin ettei katteisiin tullut oikeastaan ollenkaan naarmuja.

Mutta kun tänään lähdin kouluun, huomasin ettei kierroslukumittari toimi, sillä viisari oli pompahtanut ilmeisesti maahan iskeytymisen johdosta sen nupin, joka on siinä nollan kohdalla, väärälle puolelle..

En keksi kuinka saisin viisarin taas oikealle puolelle, oisko heittää ehdotuksia?
Kiitoksia jo etukäteen.

Avaat mittariston tai käännät sen mittarin ylösalaisin siten että menisi sen nupin yli.
il3
Pyörä:
Yamaha WR 125X, Kymso
Liittynyt:
23.10.2011 16:51
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut il3 » 29.5.2013 20:14

Kiinnostat tuo ''uudenmallin'' cebari (2011->) Niin onko mitään suuria eroja aiempiiin malleihin kuin ulkonäkö? (esim. kulutus, huiput, ajettavuus)
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 30.5.2013 2:47

Moottorihan on sama uudessa ja keskimallissa, uudessa on leviämmät kumit vakiona, ajoasento kuivatyypitettynä lähes täysin sama keskimallissa ja uusimmassa. Käy ihmeessä koeajamassa liikkeessä!
Makezz97
Pyörä:
Rieju mrx -10, Honda cbr-08
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
19.8.2012 19:19
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Makezz97 » 30.5.2013 16:32

Mistä pääsen käsiksi CBR:än ilmansuodattimeen?
-08 vuosmallia
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 30.5.2013 19:00

Makezz97 kirjoitti:Mistä pääsen käsiksi CBR:än ilmansuodattimeen?
-08 vuosmallia


Tankin alla
Makezz97
Pyörä:
Rieju mrx -10, Honda cbr-08
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
19.8.2012 19:19
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Makezz97 » 30.5.2013 21:45

Mahtaakohan olla vaikee homma päästä käsiksi ja vaihtaa?
Sipasama
Pyörä:
Rieju RRX Power Up 50cc (2007)
Liittynyt:
17.1.2010 19:16
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Sipasama » 30.5.2013 22:37

Kuinka paljon tätä voisi ratastaa, että kulkis paremmin? Mikä on yleensäottaen koneeseen suurin eturatas?
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 30.5.2013 23:30

Piikin pienemmällä eturissalla kuulemma kulkee lujempaa. Tosin itse ainakin ennemmin laittaisin isompaa taakse ettei tule parillista hammasmäärää eteen.

Kokoputkistollakin saa lisää kulkuja, Yoshimura on halpa, alle 200e.
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Vam0s » 31.5.2013 12:46

Makezz97 kirjoitti:Mahtaakohan olla vaikee homma päästä käsiksi ja vaihtaa?


Ei ole niinkään vaikea päästä käsiksi ja vaihto on erittäin helppo.
Tuohon kyllä tarvitsee sitten kaverin avuksi.
Aplaja
Pyörä:
Rieju MRX 125
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
17.6.2010 17:23
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Aplaja » 31.5.2013 18:44

Kuinka hyvin CBR sopii vähän pitemmälle kaverille? Pituutta olisi 187 ja raajat ovat pitkät kuin apinalla. Ottaako jalat kiinni johonkin ja onko muuten mukava ajaa pitemmän henkilön matka-ajoa?
T-kortti: 30.3.2012, M-kortti: 27.4.2012, A1-kortti: 17.7.2013

Pysäytetty [ ], Sakot [ ], Kilvet pois [ ].
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 1.6.2013 4:40

Ei ole niinkään vaikea päästä käsiksi ja vaihto on erittäin helppo.
Tuohon kyllä tarvitsee sitten kaverin avuksi.


Saa ilmansuodattimen vaihdettua ilman kaveriakin, pitkällä jatkovarrella tahi vastaavalla kiilaa tankin ylös.
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 12.6.2013 1:36

Kävin Oulusta Helsingissä ja takasin, koko matka kaasu pohjassa. Karstat palo siihen malliin että nykysin kulkee 120 heittämällä, ennen meni sen 110 heittämällä.
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut mustavi » 12.6.2013 5:04

Jupesetä kirjoitti:...nykysin kulkee 120 heittämällä, ennen meni sen 110 heittämällä.


Tuntuu kuin eri pyörältä? :) Joo monet menee väärään suuntaan ajatuksella lisää soppaa = lisää kulkua, kun tosiasiassa pitäis mennä niin lähelle optimi-AFR:ää (kuumaa) kuin uskaltaa. Just pikku-nelarissahan eron todella huomaa ;) Kakstahtisissa toi on se kulkukohtaus just ennenku kone leikkaa. Täytyy toki ymmärtää, että kuumimmissa kohdissa ollaan aika korkeissa lämpötiloissa eli markettiöljy ei ehkä enää riitä. Mut eiks ole hauskaa kun löydät tuon lisätehon? ;)
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 12.6.2013 12:23

Ölppänä Castrollin 15W-50 että ei pitäs olla ongelmaa kuumankeston puolesta. CBR on viisas pyörä, moottorinohjaus on varustettu lambdalla joten soppatykki säätyy olosuhteiden mukaan kapeakaista-anturin rajoissa.

Jäähdytysnesteen lämpötila pysyi matkalla aina alle puolenvälin. 1200 km kierroksilla 10k-11k sai varmasti paskat palamaan ja liikkeelle, vetäs öljytkin pikimustaksi.

Mutta tuntuuhan tuo ihan eri pyörältä nyt, 120 km/h teilläkin pääsee ohittelemaan helposti. Reissun huiput oli sopivan auton imussa n. 130 todellista, mittari näytti 140.
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut mustavi » 13.6.2013 15:57

Heh, oon näemmä tosiaan unohtunu "sinnepäin"-kaasareiden muinaishistorialliseen aikaan. Tollanen ruiskun "Autotune" on tosi viisas, seos koko ajan kohdallaan. Täytyis varmaan miettiä kaluston päivittämistä, ni olis pakko opiskella mitä kaikkea tekniikassa on tapahtunu viime 5+ vuoden aikana ;)

Kaasaripelikin antaa tulikuumana vielä lisätehoa (jos ajattelee progressiivista vastuksen kasvua niin pakko olla enemmän kuin kymmenysluokan lisäys jotta saat +10km/t), mutta ainakin mitä oon uskaltanu pitää öljylämpömittarin kytkettynä näkyy öljypropulla 90-100 astetta, moottorin kuumimmissa kohdissa (kansi) on silloin varmuudella 20+ lisää. Aika terveyden rajalle menee. Hondat kyl näyttäis ottavan tuollaisen rääkin tyynesti, ei ole pitkässäkään juoksussa esiintyny väsähtämistä.