Puhut varmaan 154 polinista etkä 144 italkitista? Pakko kysyä ku jotkut puhuu molempia 150
154 polini on täysin vääntöpytty. Huipputehot ei kasva kuuri yhtään vakiosylinteriin verrattuna, mutta väännöt 2x. Sylinteri+ mäntä ja kaikki hilppeet maksaa ~500 puntaa eli reilu 650 euroa muistaakseni. Nakkilan hintaa en muista.
144 italkit on alkuperäis sylinteristä suuremmaksi porautettu yksilö. Tehot nousevat aika räjähdysmäisesti, jotkut verranneet kisapiikkien tehoihin
en sitten tosiasiaa tiedä varmaksi, mutta ainakin ylätehoa tulee reilusti lisää ja tottakai väännöt kasvavat hivenen. Italkit on paljon halvempi (PJME ~300 puntaa eli about 450€) sekä paremmassa maineessa kuin "leipuri" polini. Syytä polinien leipomiselle ei ole antaa, useat veikanneet liian tiukkaa välystä
Italkit on puhtaasti kierrospytty ja polini puolestaan vääntöpytty. Itse ottaisin ehdottomasti Italkitin
Tasalakimäntä ~90€ ja tasalakikansi ~90€ toivat ainakin itselleni mukavasti vääntöä koko kierrosalueelle sekä potkua yläkierroksille. Oikeen kiva kaveri V-Forcien rinnalla. Puristukset nousi aivan älyttömästi
Ei uutta sylinteriä välttämättä tarvitse jos nykyisesi on hyvässä kunnossa ja nicasil pinnoite tallella. Mutta jos sylinteri on reippaammin kulunu ja pinnoite vähän niin ja näin niin kannattaa uus sylkkä ostaa
Ja viimein omaan asiaan
. Tässä on yläkertaremapan jälkeen ihmetellyt kuinka kone lämpenee aivan älyttömän äkkiä ja paljon... Nesteet kiertää siitä olen varma. Mutta voiko järjestelmään olla voinut jäädä ilmaa? Koetin kyllä puristella letkuja sekä kallistella pyörää ja vaikka mitä kun uudet jäähytysnesteet lisäsin. Pitäisikö vaan suosiolla mennä painelemaan letkuja lisää?