Aprilia SX/RX125

ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 9.8.2015 14:35

Jotenkin se saa ihan vitusti liikaa bensaa :eek: , mutta jos kaasari ja läpät kunnossa ni oon iha ällikällä lyöty :eek: , ootko toisella tulpalla kokeillu jos nykynen ei sytytäkkää jostain syystä?
juihiii
Pyörä:
Aprilia rx 50 -01, Aprilia rs 125 -02
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
1.11.2013 14:56
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut juihiii » 10.8.2015 19:11

Otti joku johta maihin, nii ei antanu tarpeeks hyvää kipinää, eli nuy lähtee käyntii :D. Nyt on vaa sellane vika et ei termostaatti tunnu aukeavan :( lämmöt on heti melkein sadassa ku lähtee ajaa.
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 10.8.2015 19:30

Blacklake kirjoitti:Onkohan kenelläkään ideaa, mikä kaverin -12 vuoden apikassa ois vikana.
Vireinä taitaa olla 34mm lortto, vforcet, giannelli, rave1 paskana eli lyhennetty laippa pitämässä pakoaukkoa auki.
Tässä pitää tietää, että ecu porattu ja edellinen omistajakin sanoo pyörän kiertäneen n. 11tkm hänen allaan, mutta jokin nyt kaverilla mättää kun 9400/10500 rpm välillä nappaa rajoitin kiinni. Porailtiin vähän lisää, tarkistettiin liittimiä tms ja saatiin se taas vapaalla kiertämään sinne 11 tkm pintaan, mutta liikkelle lähtiessä rajoittaa taas raakasti 9500 paikkeilla ja nykii helvetisti.
Aluksi otettiin solenoidin johdot irti kun vaihdettiin lyhyempi laippa mutta sitten huomattiin että rajotin ottaa ilkeästi vastaan, laitettiin solenoidin johto takas ja se taas kiersi enemmän vapaalla mutta ajossa meni taas pilalle.


jos joku osais neuvoa ni olisin myöskin kiitollinen. Tuntuu että oma säxä tekee ihan samaa :|. Tekniikka kunnossa, mäntä timmi (ajettu ~300km) ja ei kierrä kun 9400.... Mitä vittua :( ? Ei käsityskyky riitä

juihiii kirjoitti:ei termostaatti tunnu aukeavan :( lämmöt on heti melkein sadassa ku lähtee ajaa.

Ja kaiken kunniaksi tuntuu että mullaki sama vika ku juihiilla. Ei oo lämpömittaria mutta lämmöt nousee tosi äkkiä. Miten vois varmistua että toimiiko termostaatti ollenkaan? :itku:
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 11.8.2015 14:07

oisko hjelppiä ^ ? :s toho kierrosongelmaan?

Termostaatin taidan ottaa kokonaan irti niin pääsee jäähytysnesteet ainakin kiertämään. Onko tästä toimenpiteestä jotain haittaa tai muuta joka tulisi tietää? :)
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 11.8.2015 18:34

Yksinpuhelu jatkukoon :D
Termostaatin otin pois ja nyt tuntuis että lämmöt pysyy paremmin kurissa :)

Edelleen kaivattas apua tuohon edellämainittuun kiertämisongelmaan.. :roll:
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 11.8.2015 21:49

Ällistyttävä muutos ilman termostaattia :eek: . Lämmöt pienemmät ajoreissun jälkeen kuin aiemmin pienen kierrättelyn jälkeen pihassa :D. Oli muuten käyny pikkasen lämpimänä aiemmin, VHM oli värjäytyny lämmön vaikutuksesta ja sylinteriin ei voinut ees koskea. Nyt ihmetyttää että miten perkeleessä säxä kesti sellasta ~300 km ajan ennenkuin tajusin termostaattia epäillä :D

Kiertämisongelma edelleen.... Huiput vain 115 :| ja kiertää sen 8600 ainoastaan :itku: . Mistä vitusta tollanen johtuu. Paikoillaan kiertäö ilman problemia mutta vauhdissa on koko ajan tasakaasulla pieni nykiminen päällään eikä kierrä siellä 8600. Aivan ku iskis rajottimelle. Kiihdyttäessä lähtee kyllä ku kiimanen hirvi mutta ylhäällä iskee katto vastaan

Syitä pohdin ajellessani. Seuraaviin tuloksiin päädyin:
-harottaako V-forcet ja voisko se aiheuttaa tollasta ? Läpät ostettu "käytettynä " mutta olivat täysin uudet, niillä ajettu sen ~3000-2000 km. 350km sitten männönvaihdon yhteydessä tarkastin läpät ja hyviltä vaikuttivat. Olisko ne sittenki ollu paskana vaikka tutkin..
-Oisko putki liian karstanen? Aiheuttasko tollasta. Vois koettaa polttaa puhtaaks lähiaikoina.
-Sytytys jotenkin vituillaan? Paikallaan kuitenki kiertää sinne 11-12k. Voiskoha tarkistaa jotenki?
-Viimeinen syy joka tuli mieleen kubn säxä avaa raven ja kierrokset nousee sinne +8000rpm, alkaa kone huutamaan aikalailla hallelujaa. Onko tavallista rotaxin piikissä vai luistaako mulla kytkin iha helvetisti? Voisko se aiheuttaa tollasta nykimistä tasakaasulla sekä sen että raven auetessa kone huutaa ja ei kierrä kuin 8600?

Jotenkin tuo kytkin homma olis eniten epäilyn alla :x . Kertokaahan mitä tarkistaa tai tehdä ettei luistaisi vai pitääkö uudet levyt suoraan hommata ja mistä voi tunnistaa että luistaako kytkin?

Neuvoja, arvailuja, mutuilua, mitä tahansa otetaan vastaan :lol:

E: läpät nousseet huomion keskipisteeksi. Voisiko olla niistä kiinni..? 2T tekniikkapuolella saman kuulosia kokemuksia kuin mulla :s
juihiii
Pyörä:
Aprilia rx 50 -01, Aprilia rs 125 -02
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
1.11.2013 14:56
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut juihiii » 12.8.2015 8:52

Eli toimii hyvin ilman termostaattia? Pit kyllä itekkk se pois ottaa, onko muuten mitenkää erillaista ajaa? Mulla ku avaa raven nii vetäsee vaa helevetinmoisen tehopiikin, mutta ei se kyllä ala mite huomattavasti huutamaan.
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 12.8.2015 9:29

Juu ilman termostaattia toimii iha hyvin :D . Lämmöt ei nouse mulla juuri yhtään verrattuna aiempaan :lol:

Nyt läpät epäilyn alla. Kun alko muistelemaan ni kaikissa läpissä oli keskellä sellane vaalea läikkä. Taitaa olla läpät paskana :roll: . Pitää motopalveluun soitella lähiaikoina.

Kellään kokemusta mite läpät vaihetaa läppärunkoo? V-forcet kiinni siis
juihiii
Pyörä:
Aprilia rx 50 -01, Aprilia rs 125 -02
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
1.11.2013 14:56
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut juihiii » 12.8.2015 15:56


Siinä läppien vaihto. Vaikka ovat yz 125sen läpät nii ainakin näyttää melko samalle, joten luulisin että samalla tyylillä irtoo ne sunkin läpät.
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 12.8.2015 22:41

Kiitän :)

Oisko mitää hjelppiä saatavilla toho kierto-ongelmaan? :s
Ei viittis turhaan maksaa satasta läpistä jos onkin vika muualla :|
Lwevi
Pyörä:
Aprilia SX 125
Liittynyt:
13.8.2014 18:11
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Lwevi » 13.8.2015 13:38

Voi vitun vittu! Ravesta oli menny laippa kahtia ja pudonnut synkkään. Ei ees vituta kun on jo toinen kerta ku pa laippa tipahtaa sinne :itku: Mistäköhän sais Suomesta kaikkein halvimmalla uuden laipan (rave2) kaikkein halvimmalla? Onko mahdollista ettei olis paskonu mäntää? En ajanu kovaa vauhtia ja tosi pienillä kierroksilla ja aika vähän matkaa. Ei ois oikeesti nimittäin varaa just ny uuteen mäntää :D
juihiii
Pyörä:
Aprilia rx 50 -01, Aprilia rs 125 -02
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
1.11.2013 14:56
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut juihiii » 13.8.2015 13:50

Ei suomesta oikee raven laippoja hyvään hintaa, joten suosittelen ettii vaikka ebaysta. Valitettavasti saattaa mennä mäntä vaihtoon jos kerran pyttyyn tippunu :(
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 13.8.2015 14:01

kato kartingshopista :)
Lwevi
Pyörä:
Aprilia SX 125
Liittynyt:
13.8.2014 18:11
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Lwevi » 13.8.2015 17:10

Nyt jos pääsee taas männän vaihtoon nii ois semmonen kysymys että miten noi 1 ja 2 renkaiset männät eroaa toisistaan?

Mites muuten mahtaa takuu toimia tuolla kartingshopissa ku joku 1-2kk vanha ja nyt jo halki :D
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 13.8.2015 17:31

1 renkaalla kierrosherkempi, kireä vaihtoväli, 2 renkaalla kestää enemmän. Männänvaihtoväli tai männänrenkaan vaihtoväli puolittuu karkeasti, pitää vaihtaa useammin jos käyttää 1 renkaista'

Hjeeelppiä kierrosongelmaan pls, täällä ollaan jo epätoivosia :|