Aprilia SX/RX125

Lwevi
Pyörä:
Aprilia SX 125
Liittynyt:
13.8.2014 18:11
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Lwevi » 13.8.2015 18:47

Sori en kyl osaa auttaa :D varmaan on niissä läpissä vika jos näyttää kuluneelta, mutta tuo nykiminen kuulostaisi kyllä siltä et sytytyksessä ois ongelma?

Miten se voi vaan katketa tolleen :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 13.8.2015 18:54

No on erikoisesti katkennu :eek: , kysele jos saisit takuuta ja vaikka valuvirheen syyksi saisit laitettua ni liike korvais :)

Tasakaasul ainoastaan nykii välillä. Kiihdyttäessä ei mitään ongelmaa ellei mennä sinne +8600 jollon alkaa hullu rätätätys ja ei enäön kierrä ylemmäs :|

Mitenhän tuota sytytystä lähtis tutkimaan tai mitä sieltä epäilis? :s , aivan outoa aluetta mulle
Lwevi
Pyörä:
Aprilia SX 125
Liittynyt:
13.8.2014 18:11
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Lwevi » 13.8.2015 19:27

Eilen oli just toi sama juttu kaverilla (tosin mopossa :D) paikallaan kierti ihan hyvin mutta kun lähti ajamaan nii puolelta kaasulta ylöspäin pätki aivan saatanasti, tänää sano että oli vaihtanut tulpan nii oli sillä korjaantunu :D
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 13.8.2015 21:59

Tulpan vaihto koetettu :)
Kävin äsken antaa vähän runtua säxälle :D. Lopputulos oli että 4 vaihteelle asti kiertää yli 10500 ja sitten 5 ja 6 vaihteella kiertää sinne 8600-9000 :roll:

-eli joko koetan välejä keventämällä jos se ei vaan jaksa kiertää
-putken poltto karstoista
-läppien kunto?

kytkimen ja sytytyksen voi varmaan unohtaa laskuista kun muilla vaihteilla menee yli 10k

Näillä mennään :D
E: välit 15-45 ja huiput jää ~117 :eek: , ei kuulosta iha normaalilta... Ja olen sellai ~80kg kuski pituutta 186cm eli ei mikään tankki kuitenkaa :P , iha normipainonen ni pitäs jaksaa kuskata :D :lol
Fin_JalmiZ
Pyörä:
Yamaha DT 170 RE -06
Paikkakunta:
Pori, Finland
Liittynyt:
27.11.2013 21:28
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Fin_JalmiZ » 13.8.2015 22:54

Onko kellään mitään vinkkejä/tapaa jäähdytysjärjestelmän ilmaukseen? :lol: Ja syttyykö muilla kiihdyttäessä korkeille kierroksille mittaristossa se ylikukuumenemisvalo? :nörtti:
https://www.youtube.com/channel/UC3wpRE ... rJ0Hrb8Akg
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 13.8.2015 23:05

letkut kiinni, korkki auki, kaadat nestettä että tulee siihe tötsän alkuu eli siihen suppilon tasalle toisinsanoen syyläri täynnä korkin paikka vapaana. Alat puristelee ja pumppailee letkuja, kanteen menevä letku on kaikkein paras ja sitä kannattaa puristella melkee koko ajan. Niin kauan painelet ja puristelet nopealla tahdilla kunnes ei enään nouse kuplia/ räi nestettä syyläristä. Pinnan kuuluu nousta ja laskea tasaisiesti kun ilmattu. Ota huomioon että jos nestetaso liian alhaalla ja syyläristä toiseen syyläriin lähtevän letkun suuaukko ei ole kokonaan nesteen alla niin liilkuva neste pärskäyttäää ilmaa tullessaan ja luo kuplaefektin. Nestetaso kannattaa pitää niin ylhäällä kuin mahdollista etteivät nesteet nouse ylivuodosta tai syylärin korkista ulos. Nestettä luultavasti joutuu lisäilemään, kun ilmaa poistuu niin nestetaso laskee

Kyllä siihen kikat ja konstit keksii kun tekee :D , itse olen 2 viikon sisään kyseisen operaation 3 kertaa suorittanu ja joka kerta yhtä tympeää :lol: , kärsivällisyyttä peliin että jaksaa letkuja painella
Happo69
Pyörä:
Rieju mrt 2013, aprilia rx 125 2011
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
13.4.2015 21:44
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Happo69 » 15.8.2015 15:28

Tällainen pieni arvoitus olisi. :s Mitä tarkoittaa kun kiihdyttäessä kierrokset nousee yli 10k, nii se pyöreä varoitusvalo mittarin oikeassa alakulmassa välähtää punasena? Ohjekirjaa kun ei ole tässä lähistöllä... Kiitos vastauksista :lol: :)
E: vai onko se tuo ylikuumenemisvalo, josta ylempänä puhutaan? :s
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 15.8.2015 18:03

Ei säxässä oo mitää ylikuumenisvaloa koska ei koneessa oo ees lämpömittaria :D ,joka on kyllä iso puute :roll: , kannesta tosin löytyy paikka sille jos haluaa laittaa. Samaan kohtaan kannessa räsissä menee lämpöanturi. Säxässä se kohta on vaa ruuvilla tukittu, kierteet on mallia yleinen ja muitaki lämpöantureita, erillisine mittareineen siihen voiki laittaa

Sille valolle en nimeä muista sen pitääki palaa yli 10k rpm. Se on joku kierrosvalohommeli jonka palaessa kone kiertää niin ylhäältä että pitäs vaihdetta viimeistään vaihtaa taikka ei yhtämittaisesti niillä kierroksilla aja. Varoitusvalo käytännössä kovista kierroksista. Kyllä sen yli saa mennä siis en tarkota että pitäs hissutella alta 10k ;)
Happo69
Pyörä:
Rieju mrt 2013, aprilia rx 125 2011
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
13.4.2015 21:44
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Happo69 » 15.8.2015 18:35

Kiitoksia! :D vähän on tiedosta puutetta kun räxän oston mukana tuli vaa käyttöohjekirja saksan, Italian yms. Kielillä vaikka kaupasta uutena ostettiinkin :P.
viilis26
Liittynyt:
8.6.2013 10:15
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut viilis26 » 16.8.2015 0:43

Nyt tapahtu jotain ihan yli ymmärryksen menevää :eek: .Omasta säxä:stä halkes/katkes ne etunavasta lähtevät ns. tapit, mihin jarrulevy tulee kiinni. :paha:
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 16.8.2015 17:39

Mulla puskee jostain aivan vitusti öljyä koneen vasemmalta puolelta nyt männänvaihdon jälkeen :O . Silikonilla tiivistin alkukäyrän ja koneen putken kiinnikkeen, ei siitä vuoda. Sylinteri ja lohko ja koko vasen puoli koneesta on aivan öljyssä. Täytyy tutkia onko mahdollista että se puskee öljyä paisarin ja välipillin välistä niin vitusti :D , se ois helpoin paikka tukkia ja tiivistää. Millasia öljypaska kokemuksia muilla? Seokset on ollu ~ 2.5%
Iskä veikkas että ku jouduin suuttimia vaihtaa isommaks, että oisin liian ison suuttimen laittanu ja kone ei polta kaikkea seosta kunnolla vaan räkii osan putkeen ja siitä koneen päälle. Kuulostaisko uskottavalle? :D
juihiii
Pyörä:
Aprilia rx 50 -01, Aprilia rs 125 -02
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
1.11.2013 14:56
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut juihiii » 16.8.2015 20:06

Ootko mitä öljyy käyttäny? Mulla oli 2.5% seoksilla motorexin crosspowerii, mikä palo iha täydellisesti millä kaasarin säädöillä vaan. Mut nyt on sitä rotaxin omaa xps öljyy joka kyllä karstottaa noilla 2.5 seoksilla vaikka kaasari täydellisissä säädöisä. Suosittelen kyllä et tukit kaikki paikat putkesta.
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 16.8.2015 20:17

Teboil 2T bike, ei tollasta tehny ennen männänvaihtoa ja uudempaa tekniikkaa, se tässä ihmetyttääkin :D. Pitää joku päivä hakea biltemasta tms sitä lämpökäärettä ja sillä vetästä pari kierrosta välipillin ja paisarin liitoskohtaan. Ei ihan siihe tarkotettua tavaraa, mutta toimis :D,perus silikonitiiviste ei siinä kestäny
juihiii
Pyörä:
Aprilia rx 50 -01, Aprilia rs 125 -02
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
1.11.2013 14:56
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut juihiii » 16.8.2015 20:29

Jos jostai löyät vaikka silikooni putkee tms. nii laita sellane siihe liitos kohtaa. Ei lämpökääre siihe vuotoo varmaan auta. Olsko vaan sen tekniikan muutoksen jälkee vaan huonosti menny putkula paikalleen ja siks ny vuotaa.
JusHond
Pyörä:
Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
1.3.2013 8:57
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut JusHond » 17.8.2015 6:53

ma$$i kirjoitti:Teboil 2T bike, ei tollasta tehny ennen männänvaihtoa ja uudempaa tekniikkaa, se tässä ihmetyttääkin :D. Pitää joku päivä hakea biltemasta tms sitä lämpökäärettä ja sillä vetästä pari kierrosta välipillin ja paisarin liitoskohtaan. Ei ihan siihe tarkotettua tavaraa, mutta toimis :D,perus silikonitiiviste ei siinä kestäny


Suosittelen öljyn vaihtoa :lol: Ite en uskaltas piikillä ajaa tuola jäteöljyllä. Mopolla tuli paahettua noilla öljyillä vaan ei piikkiin ei :lol: