Aprilia SX/RX125

ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 17.8.2015 9:13

2T mixiä varmaan tarkotat :roll: , se on se jäteöljy :D
2T bike on ihan samaa tavaraa kuin motorex ja castroll :lol:
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 17.8.2015 21:29

Käpy palaa ton säxän kanssa ny :paha: ... Tänään aattelin kokeilla johtuuko se kierrosten rajoittuminen yläpäässä isoil vaihteilla liian raskaista väkityksistä, noh löin 14-45 välit ja kävin kokeilemassa. Lähtee ku kiimane hirvi ja nokka kevenee MUTTA taas siellä kutosella kuolee 8600 jälkeen täysin :| , ei vaan kierrä. Sama homma 15-45 väleillä. Eli ei kuoleminen johdu liian raskaista väleistä. Huiput jäi vaan 105 :itku: Neuvoja otetaan enemmö ku mieluusti vastaan.

Ens viikonloppuna ois tarkotus avata vähän ja kattoa ne saakelin läpät, luultavasti vaihdan uudet läpät läppärunkoon kun tuli nekin haettua jo. Jos se ei auta niin oon ihan neuvoton :s

Mitenkäs toi sytytys, voiko siinä olla häikkää kun vapaalla ja pienimmällä vaihteilla kyllä kiertää +10k rpm. Eli voiko olla että sytytys loppuu 5 ja 6 vaihteella mutta muuten toimisi? Ei kuulosta uskottavalle, eli pitäiskö sytytys unohtaa laskuista? :roll:
juihiii
Pyörä:
Aprilia rx 50 -01, Aprilia rs 125 -02
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
1.11.2013 14:56
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut juihiii » 18.8.2015 11:39

Onkyllä ihan perkelee outoo :s En usko kyllä et mitään häikkää sytytyksessä voi olla. Mutta jos se olis läpissä nii eikös sen pitäisi joka vaihteella olla ongelma.
Lwevi
Pyörä:
Aprilia SX 125
Liittynyt:
13.8.2014 18:11
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Lwevi » 18.8.2015 16:58

Onko se mäntä nyt pakko sit vaihtaa uuteen? Viimeksi kävi nii että se mäntä oli sulanut männän renkaiden päälle kun laippa tipahti ja sen seurauksena ei ollu yhtään puristuksia. Nyt tuntuisi olevan vielä puristuksia vaikka jonkiin moisia jälkiä sieltä pakoaukosta näkyykin. Pitäs Joku päivä ottaa koko sylinteri irti ja kahtoa tarkemmin mutta haittaako ne naarmut siinä pakoaukon kohdalla mitään?

Onko niissä yksirenkaisissa männissä muuten vähemmän pienillä kierroksilla tehoja? Näin olin ainakin jostain lukeminen ja eikös puristuksia ainakin pitäis olla vähemmän kun kerran renkaitakin?
Jokiose
Pyörä:
/(EX)Honda NSR, (EX) Tunturi tiger aqua,(EX) Aprilia sx 125
Liittynyt:
28.4.2014 19:34
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Jokiose » 18.8.2015 17:32

Mikähä tuli mittariin, kun yhtäkkiä lopetti nopeuden näytön, mutta trippimittari ja kierrosmittari toimii?
Lwevi
Pyörä:
Aprilia SX 125
Liittynyt:
13.8.2014 18:11
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Lwevi » 18.8.2015 18:11

Itselläkin tekee tuota välillä, ei hajuakaan mikä on vikana. Ilmoita jos saat selville :D itellä yleensä palaa muutaman km sisään mutta jos ei nii koita akun piuhat irti ja takasin.
juihiii
Pyörä:
Aprilia rx 50 -01, Aprilia rs 125 -02
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
1.11.2013 14:56
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut juihiii » 18.8.2015 20:29

Älä osta yksrenkaista mäntää. Tuli puoli vahingossa ostettua omaan, nii ei minkäänlaisia alatehoja. Ihan kauheeta kun ei jaksa vetää alhaala. Mutta ku vetäsee raven ylös nii siitä vasta hauskuus alkaa vähäksajaks. Ja ennen männänvaihtoo meni hyvin väljällä männälllä 80kmh nelosvaiteella n.5000-6000 kierroksilla, nii nyt joutuu pitää vitosvaihetta ja silti kiekkoja on se 6000-7000.
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 18.8.2015 21:37

Jokiose kirjoitti:Mikähä tuli mittariin, kun yhtäkkiä lopetti nopeuden näytön, mutta trippimittari ja kierrosmittari toimii?

kuten sanottu jo, akun piuhat irti ja takaisin. Itselle on tasan kaksi kertaa sama homma käyny, ei kovin usein siis :D

Olisin kiitollinen jos joku kuski voisi vähän hjelppiä :) . Eli kallistakaa omaa pyöräänne ja kattokaa siihen vaihteistoöljyjen tarkistussilmään. Paljonko teiän tarvii kallistaa jotta pinta tulee näkyviin? Itsellä pinta piilossa kun pyörä pystyssä ja kun jonkin verta kallistaa niin pinta tulee näkyviin (se 8dl öljyä käytössä).

Tällä hetkellä harkinnan alla voisiko alakerrasta jotain ihme reittiä päästä öljyä ulos :eek: , olisiko mahdollista, ei kuulosta uskittavalle mutta pakko tutkia :roll: . Ainakin palotilaan pääsy on mahdotonta ja mistä muualta sitä vois roiskua ulos kun vaan sylinteri oli irti rempassa. Lohkoihin en koskenu. Mutta onko koneessa jotain stefaa tms joka voisi päästää sitä johokin..?

Kiertämisongelma edelleen työn alla :|
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Aap- » 19.8.2015 6:30

Tyhjennä öljyt pois ja mittaa paljonko sitä tuli ulos? :)
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 19.8.2015 7:45

Ei tekis mieli ku ~200km sit vaihdettu ja vieläpä niin nätin näköstä ku silmästä kattoo :D. Otan putken irti ja annan tehopesun koneelle joku pv ja tiivistän kaikki putken liitokset niin maan perkeleesti, samalla vois putkenki polttaa karstoista. Jos vielä sen jälkeen öljyä lentää ni pitää mittaa vaihteistoöljyt. En oo tosin vielkää keksiny mitään reittiä josta se vois tulla ulos :eek:
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Aap- » 19.8.2015 16:40

No mikä sitä estää kaatamaan samat öljyt takasin jos et raaski pois heittää noin vähän ajettuja.. :roll: :lol:
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 19.8.2015 20:21

Juu tuon teen kyllä si viikonloppuna kun on aikaa kun prkl lukio vie kaiken ajan :roll: :paha: . Samalla välit takas 15-45 toi 14-45 on ihan hirveet :| . Sitte läppien tsekkaus ja mahdollisesti uusien varaosaläppien asennus jos vanhat hurjassa kunnossa. Kaasarin säädöllä vois kokeilla saisko sen tasakaasu nykimisen helvettii. Putken karstoista polttoki edessä. Jos nää ei auta niin pitää alkaa tutkimaan onko sytytyksessä, esim puolassa häikkää :s

Mistä ootte ostanu ilmanputsareita? Ja sitte eikös sitä vähäsen kuulu öljytä siihen tarkoitetulla öljyllä vai onko ns kuivaputsari. Tuli iskän kans kinaa että tarviiko ku kotarin putsarin öljyjä lainasin hituse :lol:
Fin_JalmiZ
Pyörä:
Yamaha DT 170 RE -06
Paikkakunta:
Pori, Finland
Liittynyt:
27.11.2013 21:28
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Fin_JalmiZ » 19.8.2015 21:56

Kertokaas nopeesti mikä on ku korkeilla kierroksilla säxä pätkii ja kaasua nopeasti antaessa stumppaa? :nörtti:
https://www.youtube.com/channel/UC3wpRE ... rJ0Hrb8Akg
Lwevi
Pyörä:
Aprilia SX 125
Liittynyt:
13.8.2014 18:11
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Lwevi » 19.8.2015 23:46

Ite ostin MC-scatterilta semmosen punaisen vaahtomuovi putsarin, kuuluu laittaa ainakin nuihin vaahtomuovisiin sitä öljyä. 2t öljy on iha fine mutta en kehtaa sitä tuhlata siihen hommaan nii ostin biltemasta semmosta ilmanputsari öljyä :D
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 21.8.2015 21:59

Noniin tietäjät astukaa esiin kiitos :D

Säxää availin ja kaikkea putsausta jne huoltoa tein sekä sitten ne läpät (V-force-3) otin irti. Valoa vasten itse läpistä ei näkynyt lähestulkoon yhtään läpi, muutama valopiste. Eli läpät onkin siltä osin kunnossa. Mutta kun katsoo sivusuunnassa läppien ja läppärungon väliin niin valoa näkyy reippaasti läpän ja läppärungon välisivusta, jokaisessa sama homma. Eli kuuluuko läppien olla hieman kaarevat jolloin tuo valon näkuminen reunasta iha ok? Ulkopuolelta katsottuna reunat tiiviit eivätkä raota.


E: laitan kuvat huomenna koneelta luultavasti kun ei anna puhelimella lisätä