Yamaha WR125X/R

naksu007
Pyörä:
Yamaha WR 125R ja Honda CRF 250X
Paikkakunta:
Jämsänkoski
Liittynyt:
19.4.2013 19:35
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut naksu007 » 20.11.2013 23:27

Alexir kirjoitti:
naksu007 kirjoitti:Eihän täällänen lähe sähköstartilla yli -15 asteen pakkasella käyntii vaikka onki akussa virtaa. Tai no jos on lämpösessä ollu...

no kyllä mulla ainakin lähti -2x pakkasessa käyntiin vaikka 8h seissy :)


Lukee noita viimetalven päivityksiä niin niillä ei oo lähteny yli -15 asteen pakkases käyntii. En sit ihan varmaks muistä mitä öljyjä ne on käyttäny mut 5w alko sen muistan. Ja tosiaan omakohtasta kokemusta ei ole :)
"Katuenduroilla yleensä ajavat vain tytöt tai transistorit."
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Aap- » 21.11.2013 8:32

Ite en viimetalvena kertaakaan joutunu työntämään käyntiin, mutta kun pakkasta oli -25 tai yli niin starttia sai sahata pitkään, mutta jokakerta se lähti.. :D
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 21.11.2013 20:58

K3du kirjoitti:Mitäs ihmiset sanoo, että pystyykö tälläsella laitoksella ajaa talven jos ei oo minkäänlaista lämmintä tallia, tai jos nyt tarkkoja ollaan niin ei oo tallia ollenkaan pelkkä katos.Eteisessä tuskin saan pyörää säilyttää :lol: Itteä lähinnä mietityttää toi kun tuota vehjettähän ei saa käyntiin jos akku tyhjä, niin voisko selvitä jos latailis akkua esim. Kerran viikossa, nesteet tuskin näissä oloissa vielä jäätyy.


Silittele sitä aamuisin niin kyllä se lähtee ja jos ei lähde työnnä se koululle niin työnnän sen käyntiin ;)
naksu007 kirjoitti:Eihän täällänen lähe sähköstartilla yli -15 asteen pakkasella käyntii vaikka onki akussa virtaa. Tai no jos on lämpösessä ollu...

Kyllä lähtee itse ajoin kouluun viimetalvena myös -30 asteen pakkasilla ja kahdesti piti työntää käyntiin koko talven aikana. Yöt oli lämpöisessä, mutta ei se koulupäivän jälkeen mikään lämpöinen ole ;)

misla kirjoitti:
Alexir kirjoitti:
jalkapyörä kirjoitti:Ajoneuvo-asentaja

etelä-suomi

mm-h,toisaalta tekis mieli antaa toi jonku osaavamman käsiin :D varmaan pääsis helpomalla,ja halvemmalla,joka suhtees :D kattoo ny viikon aikana,mitä teköö,jos budjettia riittää,niin viedä vaikka merkkihuoltoon,niin sais jotaki kuittia tosta,jos käy sitte vaikka tulevaisuudes paremmin kaupaksi :D


Voin kertoo, että ihmisiä ne siellä merkkihuollossakin on eikä mitään jedejä...
Takuun takia käytin muutamat ekat huollot jyväs-marinella ja voin sanoa, että kukavaan joka edes ulkonäöltä tunnistaa jakoavaimen tekee huollot paremmin.

Sekä 1k että 6k huolloissa jättivät laittamatta öljyä tarpeeksi, kunhan tynnyristä öljypistoolilla vähän lasettivat (olin 6k huollossa paikalla, koska halusin nähdä venojen säädön jotta tekisin ensikerran itse), mitään venttiilikopan pultteja ei laittanut momenttiin (en laita minäkään, mutta luulisi että huollossa pistävät). Noh kolmannen kerran vein wärrän sinne kun venat alkoivat nakuttaa 3k säädön jälkeen. Ensin meinasin säätää itse, mutta soitin marinelle kuitenkin ja kysäisin meneekö huollon piikkiin kun nakuttivat jo 3k ennen seuraavaa säätöä, sanoivat että menee joten vein pyörän marinelle. Paikan päällä käytin vielä pyörää ja huoltomies sanoi myös että aivan selvästi venttiilit nakuttavat, tottakai tekevät työn ilmaiseksi.
Meni muutama päivä ja tuli viesti että pyörän saa hakea. Paikanpäällä lätkäisivät 70e laskun venojen säädöstä nenän eteen. Tätä kun aikani manasin ja sanoin että homman piti olla ilmainen väitti huoltaja välysten olleen kohdallaan joten joutuisin maksamaan, varmisti vielä joltain lippalakkipäiseltä n. 18v pullukalta joka ilmeisesti oli pyörääni venoja säätänyt ja tämä nyökytteli. Tästä seurasi pieni sanaharka ja totesin ettei minulla edes ole sen vertaa rahaa ja haukuin koko paskapuljun maanrakoon. Tässä vaiheessa minulle ilmoitettiin että hae äidiltä lisää tai jätä pyörä tänne. Totesin että huollon piti olla ilmainen ja vanhempi huoltomies joka oli sanonut venttiilien nakuttavan tuli paikalle. Tämän jälkeen minulle pidettiin viiden minuutin saarna ettei pyörä kestä keulimista ja kun kysyin mistä päättelivät minun keulineen totesivat että minulla on pyörässäni kaatumatapit...
Tämän jälkeen vanhempi huoltomies sanoi että maksa puolet huollon hinnasta ja thats it. Vitutti niin että maksoin ja totesin että en tänne tuo koskaan mitään enkä yamahaa osta niin kauan kuin jyväskylässä asun.
Huollot olen sen jälkeen tehnyt kaikkiin vehkeisiin itse, enkä edes harkinnut merkkihuoltoja.
Aika jännä muuten että nakutus hävisi tuon venttiilivälysten säädön jälkeen, vaikka mihinkään ei muka koskettu ja välykset olivat oikein...

Tulipas pitkä avautuminen tuon puljun toiminnasta :lol: pointti oli, että saattavat nämä foorumilaiset olla jopa taitavampia tietyn mallin kanssa kuin mitä merkkihuollossa jossa on huollettavana useita eri pyöriä. Perustekniikkahan tietysti on sama mutta kuitenkin.

PS. Tunnen jalkapyörän henk.koht. ja veisin sata kertaa mieluummin pyöräni hänelle kuin marinelle laitettavaksi, tosin miksipä veisin hänellekkään kun osaan tehdä itsekkin :D
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 21.11.2013 22:01

Valitettavan yleistä nykyään tuommonen ja varsinkin autojen kanssa.

Autoissa vaan ongelmana on se, että kukaan ei osaa tehdä mitään jos ei tietokone sano mikä osa pitää vaihtaa.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
markusv
Liittynyt:
28.1.2013 14:17
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut markusv » 21.11.2013 22:28

Mulla on 09 vuosmallin weeärrä ja ostin syksyllä siihen arrowin änkän ja nyt oon ajanu marraskuun alusta se arrowin änkkä kiinni. Katoin pari päivää sit tulpan ja sehän oli tietenkin ihan valkonen :D Nii kysymys kuuluu: Mistä vois hommata sen "potikan" tai powercommanderin ja mitä eroo niillä on? Kumpi on parempi? Ja pitääkö ruisku säädättää ennen ku semmonen kannattaa laittaa kiinni? Ja miten semmonen ees asennetaan?
ediiiii
Pyörä:
Yamaha WR 180cc-09
Paikkakunta:
lempäälä
Liittynyt:
25.7.2012 22:24
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut ediiiii » 21.11.2013 22:35

markusv kirjoitti:Mulla on 09 vuosmallin weeärrä ja ostin syksyllä siihen arrowin änkän ja nyt oon ajanu marraskuun alusta se arrowin änkkä kiinni. Katoin pari päivää sit tulpan ja sehän oli tietenkin ihan valkonen :D Nii kysymys kuuluu: Mistä vois hommata sen "potikan" tai powercommanderin ja mitä eroo niillä on? Kumpi on parempi? Ja pitääkö ruisku säädättää ennen ku semmonen kannattaa laittaa kiinni? Ja miten semmonen ees asennetaan?


powecomanned on mielestäni parempi ja itse powercommanderin avulla sä saat sen ruiskun säädettyä.
markusv
Liittynyt:
28.1.2013 14:17
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut markusv » 21.11.2013 22:41

Mut saisko sitä potikkaa mitenkää tehtyä ite? Ku en haluis maksaa siitä commanderista 350€
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 21.11.2013 22:44

No sehän sen idea onkin, että sillä saa parilla kympillä ite vähän säädettyä, ohjeet löytyy kyllä tästä tai yzfr topicista haulla tai selaamalla.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
markusv
Liittynyt:
28.1.2013 14:17
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut markusv » 21.11.2013 22:45

Ok ja kiitos avusta
markusv
Liittynyt:
28.1.2013 14:17
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut markusv » 21.11.2013 22:54

En löydä mistää niitä teko ohjeita :eek: ja eikö semmosta vois vaa ostaa kaupasta tai joltaki? :D pääsis paljon helpommalla :D :D :D
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 22.11.2013 1:01

Menet paikalliseen sähkötarvikeliikkeeseen ja pyydät heiltä 1 kilo-ohmin potentiometriä. Teet sille vesitiiviin kotelon ja kytket oikean johdon (ruskea-valkoinen johto) väliin.
Ei ole vaikea homma varsinkaan, jos on kaveripiirissä yhtään sähköamista.

Ja tuo edellisen sivun AVK WR on minun entinen menopeli. Siihen tosiaan potikan laitoin.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 22.11.2013 7:26

markusv kirjoitti:En löydä mistää niitä teko ohjeita :eek:


Sivun oikeassa yläkulmassa on sellainen jännä ikkuna missä lukee "Etsi foorumilta". Siihen kun kirjoittaa sanan, potikka, niin löytyy 104 hakutulosta potikasta, siitä sitten lukemaan mistä on kyse.

Helppoa? ;)
aatteleppa ite
Pyörä:
Husqvarna sm -09, Derbi DRD Racing
Liittynyt:
1.1.2011 20:20
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut aatteleppa ite » 24.11.2013 13:29

Mites porukka on pistäny v-face:n kiinni ku mulla on tosi "kauniisti" nippusiteillä ni joskos siihe ois joku nätimpi tapa viittiskö joku vaikka laittaa kuvan? :lol:
Saa tarjota FMF,HGS,DEP,RINO putkia husseen (ei miel lommoja suuria ainakaan :D) --> YV
röde
Liittynyt:
13.11.2012 21:15
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut röde » 24.11.2013 15:18

Kyselisin sellasta kun mulla on tällä hetkellä arrowin kokoputkisto kiinni ja PC on säätämässä ruiskua, niin voisinko ostaa esim pelkän malossin 180cc sylinterin ja säädättää sen PCllä jossain penkissä? Vai tarvitaanko se malossin forcemaster siihen että saadaan sitä rajotinta siirettyä vähän ylemmäs? Ja sitten vielä semmosta että mitä Big bore kittiä suosittelisitte? Malossi vai athena? Athenassa kuulema paremmat tiivisteet mutta onko malossi sitten muuten laadultaan tasokkaampi? :)
Saattaa olla vähän tyhmä kysymys mutta kiitän avusta! ;)
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 24.11.2013 15:57

Tyhmiä kysymyksiä ei olekkaan. Vastausten taso voi olla vähän mitä sattuu.

Itsellä on tuo malossin setti ja tuo potkua ihan kivasti. Ainakaan vielä ongelmia ei ole ilmennyt. (pl. kierrosten heijaus) Et tartte tuota malossin boksia, koska sulla PC kerran on.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.