Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

2299
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -11, Suzuki PV -92
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
18.9.2011 17:26
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut 2299 » 26.4.2014 16:10

Tuskin akku kun just ostin uuden... solenoidi vissiin siis :x
ex: Suzuki PV 82cc -86, Husqvarna WR/SM 125 -09 *kisakiree*, HM cre Baja RR -11, HM cre Baja RR -12, Honda TRX 420fe
OSTETAAN HUSSEEN ENSKAT!!
Noxq
Pyörä:
Husqvarna SMR 125
Liittynyt:
18.6.2012 21:57
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Noxq » 26.4.2014 17:03

Kehtaakohan tuonne takaiskariin laittaa niitä välikumeja joilla sais vähän/paljon jäykemmäks mitä nyt on, koska aivan sika pehmonen 80-kilosen kaverin alla tuo iskari vaikka esijännitys täysillä.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Korin-osat/Jousitus/Muu-jousitus/Jousen-valikumi-6-kpl-341710/ Tämän tapaisia.
https://www.youtube.com/channel/UCyoGQU ... u8SiyJx4Cw
valevandro
Pyörä:
Husqvarna sm 125/ Suzuki rm 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
11.11.2013 15:15
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut valevandro » 26.4.2014 17:16

Ei kannata laittaa nuita kumeja tuonne. Etsi jäykempi jousi tuohon iskariin tai käytä liikkeessä shimmityksessä.
RM-96
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -13, EX Derbi DRD pro sm -11
Liittynyt:
30.6.2012 23:12
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut RM-96 » 26.4.2014 19:23

Edit: tietopankissa puhutaan sini-punaisesta johdosta, mutta cafehusky.com:issa väitetään että kyseisen johdon katkaisu nostaa hevosvoimat 15->18 ja kierrosten rajoitin nousee 1000rpm ylemmäksi mitä vakiona, mutta tietopankin mukaan kierrostenrajoitin poistuu ? Ois hyvä tietää mistä lähteestä tuo tietopankintieto on ;). Kuinkahan asia on oikeasti, sillä ei huvittas noita johtoja poikkasta iha miten sattuu
Viimeksi muokannut RM-96 päivämäärä 26.4.2014 22:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Noxq
Pyörä:
Husqvarna SMR 125
Liittynyt:
18.6.2012 21:57
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Noxq » 26.4.2014 21:34

Ei ole.

E: Saaisko tuohon perustelua miksi ei kannata noita kumeja ja mimmonen homma tuo shimmitys oikein on?
https://www.youtube.com/channel/UCyoGQU ... u8SiyJx4Cw
valevandro
Pyörä:
Husqvarna sm 125/ Suzuki rm 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
11.11.2013 15:15
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut valevandro » 26.4.2014 22:30

Aiheuttaa jännityspiikkejä tiettyyn kohtia jousta ja lopulta jousi menee poikki. Jos ei poikki kerkeä mennä niin heikkenee. Nuo on patenttipeten ratkasu nuo kumet. Ei jatkoon siis tuo ratkaisu. Tuo shimmityshän tapahtuu muuttamalla "prikkoja" tuolta iskarin sisästä ja öljy virtaa sitten erillätavalla siellä sisällä. Itse melkeinpä mahdoton homma tehdä joten suosiolla liikkeeseen. Jousen jos löydät jäykemmän niin sen voi sitten itse vaihtaa.
Noxq
Pyörä:
Husqvarna SMR 125
Liittynyt:
18.6.2012 21:57
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Noxq » 26.4.2014 23:10

Asia selvä.
https://www.youtube.com/channel/UCyoGQU ... u8SiyJx4Cw
kaarlo337
Liittynyt:
14.8.2012 0:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut kaarlo337 » 27.4.2014 1:38

Löytyykö tähän husseen mistään ns. tuning vaihdepoljinta? :lol:
2299
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -11, Suzuki PV -92
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
18.9.2011 17:26
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut 2299 » 28.4.2014 10:08

RM-96 kirjoitti:Edit: tietopankissa puhutaan sini-punaisesta johdosta, mutta cafehusky.com:issa väitetään että kyseisen johdon katkaisu nostaa hevosvoimat 15->18 ja kierrosten rajoitin nousee 1000rpm ylemmäksi mitä vakiona, mutta tietopankin mukaan kierrostenrajoitin poistuu ? Ois hyvä tietää mistä lähteestä tuo tietopankintieto on ;). Kuinkahan asia on oikeasti, sillä ei huvittas noita johtoja poikkasta iha miten sattuu


Kertokaa mikä johto ja missä? Voin uhrata oma pyörän testiin :D
ex: Suzuki PV 82cc -86, Husqvarna WR/SM 125 -09 *kisakiree*, HM cre Baja RR -11, HM cre Baja RR -12, Honda TRX 420fe
OSTETAAN HUSSEEN ENSKAT!!
RM-96
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -13, EX Derbi DRD pro sm -11
Liittynyt:
30.6.2012 23:12
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut RM-96 » 28.4.2014 19:50

http://www.motot.net/wiki/Husqvarna_SMR ... ten_poisto tuolta löytyy ohjeet, ja lukee että kierrostenrajoitin poistuu, mutta tosiaan cafehuskyn mukaan rajoitin nousee 1000 rpm ylemmäksi! jos joku testaa niin kertokaa mitä kävi! :D
E: turha sitten minua on syyttää jos jotain tapahtuu, sillä en ole kyseistä artikkelia kirjoittanut :D
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 28.4.2014 20:28

Lieneekö toi sama kun Betassa oleva B5 johto joka poikkastaan ecusta? Betassa käsittääkseni johdon katkaisu muuttaa sytkäennakkoa ja sitä kautta tulee aavistuksen voimaa lisää, kierroksiin johdon katkaisu ei vaikuttanut, rajoitin leikkaa kierrokset poikki 10000rpm kohdalla.
RM-96
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -13, EX Derbi DRD pro sm -11
Liittynyt:
30.6.2012 23:12
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut RM-96 » 28.4.2014 20:52

Ainakin noxq:n mukaan hussessa ei ole samaa rajoitinta kuin betassa, mutta ainakin cafehuskyssa puhutaan jostain kurista ECU:ssa ja hussessa tuo B5 johto taitaa olla juuri tietopankissakin mainittu sini-punainen.
Googlettamalla löysin tätä ketjua edeltävän viestiketjun joka oli kirjoitettu 2010--> ja siellä oli jotain puhetta johtokurista, mutta kyseinen ketju on jo poistettu, joten niitäkään viestejä ei enää nää. Eikös Murska Arska puhunut tämän ketjun sivun 35 paikkeilla juuri tuosta tietopankin artikkelista että mistä kyseinen tieto on otettu ? :D
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 28.4.2014 21:21

Oisko heittää linkkejä cafehuskystä? Ite koitin jo ettii tuloksetta, ois itekkin kiva vähän lukasta tosta.

Ja muuten, fanticissa on joku johto ecussa myös jonka poikkasemalla vissiinkin rajotin poistuu kokonaan vissiinkin, liekö samanlainen kun hussessa.
Noxq
Pyörä:
Husqvarna SMR 125
Liittynyt:
18.6.2012 21:57
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Noxq » 28.4.2014 21:28

Elkee mua quoteko :lol:

Sanokaas poijjat miten mä saisin h4-polttimon järkevästi tohon vanhan mallin umpioon, niin ettei sulattais koko paskaa.

Hehkutan: 2 päivän reenillä nousee 2-vaihteella keula. Aww yiss. vitos vaihde taitaa olla vika millä nää jaksaa keulia? Otan huomen GoProon mukaan niin saadaan videota :P
https://www.youtube.com/channel/UCyoGQU ... u8SiyJx4Cw
Bomb3ri
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 28.4.2014 21:49

Kyllä kutosellakin matkakeulaa pääsee, mutta se vaatii jo jonkin verran harjottelua. :D tai minulla ainakin vaati.

E: vai tarkoitatko millä vaihteella jaksaa nostaa keulan.. Tyhjällä tankilla saa nelosella, jos ei ole vakiota pidemmät välit 8)
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.