Yamaha WR125X/R

Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 3.12.2013 10:40

Siis nyt on kyse pelkästään sylinterin/männän/tiivisteiden laadusta, ei lisähilppeistä.
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 3.12.2013 17:34

Eikai ole pojan kevariin sittenkin tulossa viritystä? :D
Kedu siinä ö-suodatin kopan kannessa on se tappi mikä estää suodattimen laiton väärinpäin.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Alexir
Pyörä:
EX HusQ 125 SM -09 ,EX Yamaha DT 50 -07 & -09 ,EX KTM EXC 125 -09, EX Yamaha WR 183 -11,EX WR125 -12, EXC450 -04
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
30.9.2011 18:05
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Alexir » 3.12.2013 22:02

Murska Arska kirjoitti:Onko noilla AMPS, Malossi ja Athena bigbore sarjoilla muuta eroa kuin hinta? Kaikissa pinnoitettu sylinteri ja takomäntä?

Malossi ja Athena hyvin verrattavissa toisiinsa, Athenan tiivisteet paremmat taas kuin Malossin säätboxi (ForceMaster) on parempi. AMPS setistä ei pahemmin tietoa, luulisi olevan vähintään samaa tasoa, mutta ilman säätölaitteita.

Eikö pojan petaksessa riitäkkään potku ? ;)
YouTube kanava
[X] M-Kortti [X] A1-Kortti [X] A2-Kortti [X] B-Kortti
aatteleppa ite
Pyörä:
Husqvarna sm -09, Derbi DRD Racing
Liittynyt:
1.1.2011 20:20
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut aatteleppa ite » 4.12.2013 8:51

Viritteliskö weeraa kaatumatapit :D? Oisko ehdotuksii miten sen tekis xD
Saa tarjota FMF,HGS,DEP,RINO putkia husseen (ei miel lommoja suuria ainakaan :D) --> YV
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 4.12.2013 9:09

LeKe96 kirjoitti:Eikai ole pojan kevariin sittenkin tulossa viritystä? :D


Alexir kirjoitti:Eikö pojan petaksessa riitäkkään potku ? ;)


^^Äläkääs kuulkaas järkät lähtekö tolle linjalle, ja nyt se hymy perseeseen :lol:

Pojun kanssa on tästä puhuttu mutta mitään päätöksiä ei ole tehty suuntaan tai toiseen. Ei se lisävääntö pahasta ole, varsinkin rossiradalla ja enskailussa. Kattellaan talven aikana mitä tehdään vai tehdäänkö mitään, ja jos tehdään niin mihin pyörään.

Fakta on kuitenkin se että jos haluaa ajaa yli 11kw pyörällä niin se tehdään aina laittomasti, oli siinä isompaa pyttyä tai pelkästään kuristusten poisto. Ja tämä on se asia mikä ei meitä kumpaakaan innosta erinäisistä syistä.
Alexir
Pyörä:
EX HusQ 125 SM -09 ,EX Yamaha DT 50 -07 & -09 ,EX KTM EXC 125 -09, EX Yamaha WR 183 -11,EX WR125 -12, EXC450 -04
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
30.9.2011 18:05
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Alexir » 4.12.2013 11:11

Murska Arska kirjoitti:
LeKe96 kirjoitti:Eikai ole pojan kevariin sittenkin tulossa viritystä? :D


Alexir kirjoitti:Eikö pojan petaksessa riitäkkään potku ? ;)


^^Äläkääs kuulkaas järkät lähtekö tolle linjalle, ja nyt se hymy perseeseen :lol:

Pojun kanssa on tästä puhuttu mutta mitään päätöksiä ei ole tehty suuntaan tai toiseen. Ei se lisävääntö pahasta ole, varsinkin rossiradalla ja enskailussa. Kattellaan talven aikana mitä tehdään vai tehdäänkö mitään, ja jos tehdään niin mihin pyörään.

Fakta on kuitenkin se että jos haluaa ajaa yli 11kw pyörällä niin se tehdään aina laittomasti, oli siinä isompaa pyttyä tai pelkästään kuristusten poisto. Ja tämä on se asia mikä ei meitä kumpaakaan innosta erinäisistä syistä.

Nyt on pakko vähän mainostaa tuota 180 valintaa. Jos lisävääntöä haetaan niin eikö jyrkemmän nokan ja/tai isompien venttiilien (ts. Isompi/tehokkaampi/parempi kansi) asennus olisi helpompaa ja/tai halvempaa kuin 180 asennus? Hyötyä tulee varmasti sen verran kuin hakusessa, jos ei tunnu riittävän niin siitä on helppo jälkeenpäin asentaa 180 sarja jolla sitten saakin isompaa hyötyä kuin vakio-osilla. Jos haluaa hyötysuhdetta nostaa niin ostaa vielä isomman kaasarin (saako edes betaan?) jolla voisi saada vielä nostettua vääntöä.
Mites muuten onko ilmanotto puolta parannettu ja onko kytkimen parantaminen kanssa tulossa? ;)
YouTube kanava
[X] M-Kortti [X] A1-Kortti [X] A2-Kortti [X] B-Kortti
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 4.12.2013 11:40

Kuutioiden nostaminen on järkevämpi vaihtoehto väännön kannalta. Kansi/venttiilit/nokka muutoksilla saadaan livää voimaa mutta se siirtyy kierrosalueen yläpäähän ja sitä ei haluta. Muut osa-alueet on pyörässä käyty läpi ja hengitys on niiltä osin kunnossa. Kaasarin suurentaminen ei myöskään ole vaihtoehtona, eikä siitä ole mainittava hyötyä ennen kun on lyöty kaikki kilkkeet kiinni.

Ohessa kuva telemetriasta kun pyörällä on ajettu sama testirata ennen/jälkeen muutosten, toinen on vakio ja toisessa kiinni 180cc ja putkisto vaihdettu. Pelkällä väännön lisäämisellä saadaan paljon lisää ajettavuutta ja se on se juttu ;)

Kuva
akuuuh
Pyörä:
Ktm 125 Exc 2005
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
9.6.2013 19:59
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut akuuuh » 4.12.2013 13:57

aatteleppa ite kirjoitti:Viritteliskö weeraa kaatumatapit :D? Oisko ehdotuksii miten sen tekis xD

http://www.motot.net/galleria/kuva173557/
Noxq
Pyörä:
Husqvarna SMR 125
Liittynyt:
18.6.2012 21:57
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Noxq » 5.12.2013 12:48

Voisko joku jelpata kun menin tuossa venttiilien säätöjen aikana repimään syyläristä letkun irti, ja sieltä tuli suht roimasti nestettä pois. Niin miten tuo lisäys onnistuu? Neuvoja, kun en itse ennen ole jäähdytys nesteitten kanssa lontrannut.
Entäjos vaihtaa kaikki kerrallaan eikä vain lisää , miten saa kaikki vanhat aineet pois?
https://www.youtube.com/channel/UCyoGQU ... u8SiyJx4Cw
Alexir
Pyörä:
EX HusQ 125 SM -09 ,EX Yamaha DT 50 -07 & -09 ,EX KTM EXC 125 -09, EX Yamaha WR 183 -11,EX WR125 -12, EXC450 -04
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
30.9.2011 18:05
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Alexir » 5.12.2013 13:17

Noxq kirjoitti:Voisko joku jelpata kun menin tuossa venttiilien säätöjen aikana repimään syyläristä letkun irti, ja sieltä tuli suht roimasti nestettä pois. Niin miten tuo lisäys onnistuu? Neuvoja, kun en itse ennen ole jäähdytys nesteitten kanssa lontrannut.
Entäjos vaihtaa kaikki kerrallaan eikä vain lisää , miten saa kaikki vanhat aineet pois?

vaihat kaikki nesteet vaa kerralla.
Sylinterin etupuolella (Eturengas) on 8 tai 10mm pultti jonka irroittamalla saat sylinterin tyhjäksi.
Tämänjälkeen voit huuhdella vedellä järjestelmän ja sitten lisäät vain 50/50 suhteessa jäähdytysnestettä ja vettä.
YouTube kanava
[X] M-Kortti [X] A1-Kortti [X] A2-Kortti [X] B-Kortti
Noxq
Pyörä:
Husqvarna SMR 125
Liittynyt:
18.6.2012 21:57
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Noxq » 5.12.2013 13:58

Miten toi huuhtelu? Kaikki letkut kiinni koneessa, tyhidistys pultti irti ja syyläriin vettä?
https://www.youtube.com/channel/UCyoGQU ... u8SiyJx4Cw
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 5.12.2013 19:47

Jep, pidä letkut paikallaan ja sitten syylärin korkista jollain puutarhaletkulla vettä menemään, ei oo ydinfysiikkaa. ;)

E: Siitä WeeRaa etsiville ;)
http://www.nettimoto.com/yamaha/wr/1612964
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Noxq
Pyörä:
Husqvarna SMR 125
Liittynyt:
18.6.2012 21:57
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Noxq » 6.12.2013 13:56

Nyt venojen säätö ohi, vaikka kyllä vähäsen naputteleekin. Mutta joo miten mää tiedän että nuo vedet kiertää tuol koneessa kunnolla?
https://www.youtube.com/channel/UCyoGQU ... u8SiyJx4Cw
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 6.12.2013 14:22

Siitä, että paisuntasäiliö lämpenee tai sieltä häviää nestettä.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 6.12.2013 14:25

Weeärrässä vittumainen säätää, saa olla pakovenojen kanssa tarkkana ku ahtaasta paikasta täytyy liuskamitta työntää. Käyny mullekki nii et kattonu et nyt o hyvä ja vehkeet nippuu ni nakutus vaa jatkunu kun ollu liuska pikkasen vinossa. :roll:
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy