Kymco Quannon 125

ntjt
Pyörä:
Kymco MXU 50/Suzuki S1 - Derbi Senda R - Kymco Quannon - KTM Lc4 620 - Suzuki Gsx-R 750cc - KTM 640 Duke 2
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
19.4.2007 15:48

ViestiKirjoittanut ntjt » 21.8.2008 16:48

samuli91 kirjoitti:ntjt -> Ku tyhjäsit änkän nii tarttiko sun mitään suutinta suurentaa tms säätöjä tehä että sais bensaa normaalisti? Vai vaikuttiko se edes tehoihin niin paljoa? Ja oon kokeillu niin ei se väliseinäkään niin hirveesti muutosta tuo :) ei muistaakseni edes äänet muutu kovinkaa jos vaan siinä on se vakio puhdistin osa ja vielä se muovinen kansi päällä.


ei se vaikuttanu ku alakierrosten vääntöön pikkasen, ja ääniin tietenkin :D ei oo tarvinnu mitään säätöjä tehdä.
tyhjääminen tapahtu kaasu-, plasmaleikkurilla ja pitkällä pillillä, villatkin sieltä paloi mutta ei se haittaa :D ja tuli hienon värinen putki kun rosterihan vaihtaa väriä kuumuuden mukaan.
puoles välis pönttöä on väliseinä niinkun moni varmaan huomaa sen tummumisen perusteella, että käy siitä kohtaa kuumempana.

vaikuttaako sen kaksröörisen kumiflärpäkkeen poisto mitenkään ku separissa ainaki vaikuttaa. itellä käy liian laihalla jos putsarista rupee jotain poistaan nii sanokaas muut :D

ja käykö separin rattaat tähän?
Ride Your Heart Out!
antti auma-aho
Paikkakunta:
sotkamo
Liittynyt:
19.8.2008 15:40

ViestiKirjoittanut antti auma-aho » 21.8.2008 18:47

No ajattelin, että jos jollain olisi jotain tietoo tuossa putken kanssa, että jos on tyhjentäny putken miten on vaikuttannu kymcossa. Kun itse siis en ole sitä putkea aukonu niin olis hyvä tietää.
Ja itse ratastuksesta, että minä hankin ensin TZR:n rattaan kun siinä ne pulttivälit on yhtä leveet kuin alkuperäsessä, mutta sitten selvisi että se booritus ei ollut käyvä ja ratas oli jo ostettu niin otin alkuperäsen ja 16-hampaisen, sorvuutin alkuperäsestä hampit pois ja 16-hampaisesta keskiön ja hitsautin yhteen.
Välitys on hyvä kun kierrokset laski 600 rpm, mutta meinnaa tehottomuus vaivata, että jos joku tietää miten tosiaan toi putken tyhjennys on vaikuttannu tehoihin niin kertokaa. :D
antti auma-aho
Paikkakunta:
sotkamo
Liittynyt:
19.8.2008 15:40

ViestiKirjoittanut antti auma-aho » 21.8.2008 18:55

Vielä semmosta, että taannoin täällä topikissa joku ihmetteli sitä, että mihin se takaläppä kiinnittyy. Tosiaan lamppu ja teline ovat kinni toisissaan valettuna. :itku: katoin ja totesin, että harmi. Ainut keino vaihtaa läppä, lamppua vaihtamatta on tosiaan leikata se siitä lampun alapuolelta puukolla. :|
samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 22.8.2008 14:51

ntjt kirjoitti:
samuli91 kirjoitti:ntjt -> Ku tyhjäsit änkän nii tarttiko sun mitään suutinta suurentaa tms säätöjä tehä että sais bensaa normaalisti? Vai vaikuttiko se edes tehoihin niin paljoa? Ja oon kokeillu niin ei se väliseinäkään niin hirveesti muutosta tuo :) ei muistaakseni edes äänet muutu kovinkaa jos vaan siinä on se vakio puhdistin osa ja vielä se muovinen kansi päällä.


ei se vaikuttanu ku alakierrosten vääntöön pikkasen, ja ääniin tietenkin :D ei oo tarvinnu mitään säätöjä tehdä.
tyhjääminen tapahtu kaasu-, plasmaleikkurilla ja pitkällä pillillä, villatkin sieltä paloi mutta ei se haittaa :D ja tuli hienon värinen putki kun rosterihan vaihtaa väriä kuumuuden mukaan.
puoles välis pönttöä on väliseinä niinkun moni varmaan huomaa sen tummumisen perusteella, että käy siitä kohtaa kuumempana.

vaikuttaako sen kaksröörisen kumiflärpäkkeen poisto mitenkään ku separissa ainaki vaikuttaa. itellä käy liian laihalla jos putsarista rupee jotain poistaan nii sanokaas muut :D

ja käykö separin rattaat tähän?


Joo kiitti tiedosta. Vois kai itekki ostaa jonkun auton kromin värisen vapaavirtaus änkän mikä lie kerta ei muita säätöjä tartte :)

Niin ja mc-scatterilla ku tutkin cbrrän rattaita ja mittasin mitat millilleen kymcon rattaasta niin ne on samanlaiset. Ite taidan just lähtee ostamaan isompaa ratasta että pian sekin tieto varmistuu :) tosin se on huono puoli kun cbrrän rattaita ei meinaa olla kuin 15 ja 17 pikkisinä :( ja kyllä mä sen kumisen kannen poistin hetkeks siitä päältä ja hyvin toimi mut aattelin just ettei kävis laihalla tai likaantuis helpommin. sei se tavallaan ensimmäisen aukon suurennus vaikuta luultavasti kuin ääniin..
samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 22.8.2008 14:52

Joo tosiaan jos sitä lippaa vaihtaa niin joutuu ihan vähäsen leikkaamaan muovia joka liittää lampun ja vakiolipan. Oon ite tehny joten vois koittaa vihdoin ja viimmein saada siitä kohdasta kuvia tänne ku joku kyseli :)
ntjt
Pyörä:
Kymco MXU 50/Suzuki S1 - Derbi Senda R - Kymco Quannon - KTM Lc4 620 - Suzuki Gsx-R 750cc - KTM 640 Duke 2
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
19.4.2007 15:48

ViestiKirjoittanut ntjt » 22.8.2008 15:21

samuli91 kirjoitti:
Joo kiitti tiedosta. Vois kai itekki ostaa jonkun auton kromin värisen vapaavirtaus änkän mikä lie kerta ei muita säätöjä tartte :)

Niin ja mc-scatterilla ku tutkin cbrrän rattaita ja mittasin mitat millilleen kymcon rattaasta niin ne on samanlaiset. Ite taidan just lähtee ostamaan isompaa ratasta että pian sekin tieto varmistuu :) tosin se on huono puoli kun cbrrän rattaita ei meinaa olla kuin 15 ja 17 pikkisinä :( ja kyllä mä sen kumisen kannen poistin hetkeks siitä päältä ja hyvin toimi mut aattelin just ettei kävis laihalla tai likaantuis helpommin. sei se tavallaan ensimmäisen aukon suurennus vaikuta luultavasti kuin ääniin..


kerros sitte miten se 17 piikkinen vaikuttaa jos niin suuren ostat.
mitess on takarattaan laita, onko sekin sit samanlainen kun sepossa? ja miten niiden saatavuus on että tasapainottais sen silleen et olis sama väli kun 16-42, olis kierrokset tosiaan alempana nii ei kone kärsis siitä huudattamisesta :D


minäkin leikkasin sen vakioläpän siitä silleen et se kilven valo jäi siihen ja sit metalliläpällä laitoin kiinni kilven siihen, ihan hienon näköinen siitä tuli.

E: Perästä tuli korkeemman näkönen, vielä kun sais sen koropalan sieltä saksanmaalta niin olis hyvä ;) monojousen kiinnikkeethän on tasan samanlaiset kun sepossa
http://www.motorrad-bach.de/cbr125/html/federb-erhoe1.html
Ride Your Heart Out!
Hukkis
Pyörä:
Kymco Quannon
Liittynyt:
5.4.2008 18:01

ViestiKirjoittanut Hukkis » 22.8.2008 16:39

tuli mieleen tässä että kun cbr ja quannon nyt on aika samanlaiset niin miten on putkien laita ? onko niissä mitään samaa että saisko cbr:n putken jotenkin quannoon ?
ntjt
Pyörä:
Kymco MXU 50/Suzuki S1 - Derbi Senda R - Kymco Quannon - KTM Lc4 620 - Suzuki Gsx-R 750cc - KTM 640 Duke 2
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
19.4.2007 15:48

ViestiKirjoittanut ntjt » 22.8.2008 18:42

Hukkis kirjoitti:tuli mieleen tässä että kun cbr ja quannon nyt on aika samanlaiset niin miten on putkien laita ? onko niissä mitään samaa että saisko cbr:n putken jotenkin quannoon ?



separissa pytty on enemmän etukenossa kun quannonissa, eli ei ainakaan muokkaamatta mene.
Ride Your Heart Out!
antti auma-aho
Paikkakunta:
sotkamo
Liittynyt:
19.8.2008 15:40

ViestiKirjoittanut antti auma-aho » 22.8.2008 19:32

Nuo on kyllä kieltämättä hienot nuo neot tuolla pohjassa, pitää kattoo mitä ite kehittelee. :)
Hukkis
Pyörä:
Kymco Quannon
Liittynyt:
5.4.2008 18:01

ViestiKirjoittanut Hukkis » 22.8.2008 23:10

antti auma-aho kirjoitti:Nuo on kyllä kieltämättä hienot nuo neot tuolla pohjassa, pitää kattoo mitä ite kehittelee. :)


annan vinkin ! jos laitat neonit niin eristä siitä neon putkesta kaikki paikat mistä luulet että voisi päästä kosteutta sinne sisälle koska mulla on toinen neoni puolillaan vettä !!! :S
samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 22.8.2008 23:29

Joo 17 piikkine kiinni ja en kkyllä kovin tyytyväinen oo.. kiihtyvyys ei sentään laskenu vaikka luulin, vaihteet vain "pidentyivät" eikä tartte räpellellä niiden kanss aniin nopeaa eli voi olla että kiihtyvyys jopa kasvoi (?) :) vaihteilla nopeudet on tälläset mittariin ja joku 9500rpm: 1.-44kmh 2.-64kmh 3.-87kmh 4.-110kmh ja 5 ei jaksa suoralla tiellä ja tuulella ku 125kmh ja kiekkoja on joku 8500 :S että siis huiput väheni siitä 128kmh ku ei jaksa muuta kuin alamäkeen tai myötätuulella. ja jos jaksain niin vois mittariin mennä helposti vaikka 135 :) tosin tuolla on nyt pirun hyvä kai ajaa matkaa tms. Kaippa se 16 piikkine ois parempi..
Viimeksi muokannut samuli91 päivämäärä 22.8.2008 23:34, muokattu yhteensä 1 kerran
samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 22.8.2008 23:32

löyty tälläne. http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... s_id=14518 täs ois se cbrrän ratas eli samat mitat ku kymcon rattaas. http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... s_id=14539 ja tässä sit hondan cityflyn 16 piikkinen. eli ainoa luku mikä on eri on toi 18mm ja 17mm. joten kaippa siitä vois sen millin hioa pois niin sais kymcoon rattaat sopimaan :) helvetti ku on hankalaa tää ku ei kymcoon oo omalla nimellä tätä osaa :D
Hukkis
Pyörä:
Kymco Quannon
Liittynyt:
5.4.2008 18:01

ViestiKirjoittanut Hukkis » 22.8.2008 23:49

no on kyllä ! kymcoon nyt viri osaa ja äkkiä ! ite tahtoisin ainakin vähän lisää tehoo että sais ylämäissä pidettyy sen 100 mittaris !

Ps: tää elää tää foorumi taas 2 kuukauden jälkee :D
ntjt
Pyörä:
Kymco MXU 50/Suzuki S1 - Derbi Senda R - Kymco Quannon - KTM Lc4 620 - Suzuki Gsx-R 750cc - KTM 640 Duke 2
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
19.4.2007 15:48

ViestiKirjoittanut ntjt » 23.8.2008 0:00

on se hyvä että jotkut pitää sitä elossa :D

http://www.mpt.fi/index.php?categoryID=3294 jos joku kaipaa pienempää eturatasta niin täältä löytyypi 14h :D

eli nyt kun saatavilla on 14, 15, 16 ja 17 piikkiset etuset niin mikäköhän olis paras, itse ajattelin että tilaan kaikkia yhden ja kokeilen, mutta senki voi tehä vasta kahen viikon päästä kun vihdoinkin on rahaa :D

se on hauskaa ku toimituskuluineen päivineen kaikki 3 ratasta maksaa samanverran kun kymcon alkuperäinen ratas maahantuojalla joka on 32e ja senttejä päälle

tuo 14h vois olla hyvä et sillä ainakin jaksais mennä ja kiihtys hyvin, hyvä temppuiluun jne.

sit 15 nyt kaikki tietää miten kulkee

16 kiihtyvyys vähän kärsii mut kierrokset laskee, en sit tiä miten vaikuttaa 5. vaihteen vetoon että kertokaahan viisaammat

ja sit se suurin eli 17, kiihtyvyys laskee ehkä jo tuntuvasti ja vitosella ei vääntö ja teho riitä kuljettamaan tasasella tai ylämäkeen, mutta 4. vaihteella kulkee kivasti.

luultavasti laitan ensimmisenä kiinni tuon 14 piikkisen, huiput ehkä pikkasen laskee, mutta jaksaa ainakin 5. vaihteella viedä ja ehkä tuo tehopiikkikin tuntuu sitten enemmän, en osaa vielä sanoa, tutkitaan asiaa ;D

oliskohan jossain toises pyöräs tää sama kone et sais pyttyä suuremmaks tms... tai käviskö separin kireempi nokka tähän heittämällä... jos joku jaksaa nii tuolta saa kireempää nokkaa seppoon
http://www.motorrad-bach.de/cbr125/hauptteil_cbr125.html
Ride Your Heart Out!
samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 23.8.2008 14:49

jep hyvä se on et foorumi elää :D pitäis kai munki tilata toi 16 piikkinen cityflyn ja 14 piikkinen cbrrän että sais vähän vaihtelua. tosiaan 14 ois hyvä kikkailuun ja kaupunkiin :) ja en mä huomannu et se 17 piikkinen ois mitenkää hirveesti vaikuttanu kiihtyvyyteen ainakaan 0-80. Tuntu melkeen ku ois jotenki parempi kiihdyttää kun vaihteiden vaihtovälit on pitemmät eikä kulu aikaa niiden kans räpläämiseen :)

Onko kukaa muuten edelleenkää aatellu sitä änkän vaihtoa? Ku ei viiti kovin alata leikkelemään tota vakiota irti jos ei uus vaimennin sit täytä toivomuksia :(