Kawasaki KMX 125

beni95
Liittynyt:
31.5.2008 22:31
Re: Kawasaki KMX 125

ViestiKirjoittanut beni95 » 11.6.2012 16:33

kummal kulkee paremin giannelilla vaiko tyhätyllä vakio rörill?
0meGa
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
20.9.2010 18:01
Re: Kawasaki KMX 125

ViestiKirjoittanut 0meGa » 11.6.2012 16:49

Eiköhän se paremmin kulje vakioputkella.
Omal vakioputkella menee 130+, täyskaasulla menee vaan 120 :D Varmaa iso suutin ku noin tekee :D
Tuoppiii
Pyörä:
Kawasaki kmx 125
Liittynyt:
13.8.2008 17:11
Re: Kawasaki KMX 125

ViestiKirjoittanut Tuoppiii » 12.6.2012 19:04

Mitä suutimia suosittelette, koneremontissa tulee 139cc sylinteri, mäntä 57mm. 28mm kaasari ja tyhjätty vakioputki. Tuleekohan tuolla tehoa :D
beni95
Liittynyt:
31.5.2008 22:31
Re: Kawasaki KMX 125

ViestiKirjoittanut beni95 » 12.6.2012 19:52

mistä 139cc?
0meGa
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
20.9.2010 18:01
Re: Kawasaki KMX 125

ViestiKirjoittanut 0meGa » 12.6.2012 20:01

Eiköhän tolla kovat pärinät tule :D Mutta mistä isompi pytty ?
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00
Re: Kawasaki KMX 125

ViestiKirjoittanut Tomppade » 15.6.2012 12:58

Vähän vaikea suositella suuttimia, kun ei edes tiedä mikä 28mm kaasutin sinulla on, mikuni, dellorto vai kenties ehkäpä keihin? kun nuo suuttimet menee hieman eri skaalalla kun mennään isompiin kaasuttimiin. kemeksin vakio 26mm kaasuttimessa ja arskan 24mm kaasuttimessa, mikuneita molemmat suuttimet meni samalla skaalalla, mutta 28mm mikunissa joka oli ärgee gammassa skaala oli jotain ihan muuta, koska arskassa suutin oli jotain about ~100, kemeksissä se 110, ja ärgeessä 210 :lol: kaikki suuttimet olivat kuitenkin silmämääräisesti about samankokoisia, eli 210 ei ollut tuplasti isompi ku 110 ja jne :)

Minkäs sylinterin olet oikein ostanut pyörääsi, putkituttanut vanhan isommaksi ja jollain muulla männällä kenties?
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
kaneli2
Pyörä:
Kawasaki kmx 125 -01
Liittynyt:
7.6.2012 20:28
Re: Kawasaki KMX 125

ViestiKirjoittanut kaneli2 » 15.6.2012 17:41

Mikäköhän on ongelmana, kun nyt tuon pääsuuttimen vaihdoin 125->110, kiihdyttäessä ensimmäisillä kolmella vaihteella alkaa röpöttää niin paljon että vaihde on pakko vaihtaa isommalle, mutta 5min ajon jälkeen ongelmaa ei ole. (tapahtuu myös valmiiksi lämpöisellä koneella), ja 6 vaihteella ajaessa puolikaasulla pätkii jumalattoman paljon, mutta pienellä ja täyskaasulla ei mitään ongelmaa.
Pätkimistä tapahtuu myös vähän aina välillä normaaliajossa, jolloin se luonnollisesti loppuu antamalla hieman lisää tai vähentämällä kaasua.

Suuttimen vaihdon jälkeen säädin ilmaruuvia puolikierrosta enemmän auki, mutta mitään eroa en huomannut. Myös tyhjäkäyntiä säädin huomattavasti suuremmalle, mutta senhän ei pitäisi ajossa vaikuttaa(?)
Mahtaakohan joutua neulan kanssa temppuilemaan vai mikä mättää?
Myös jos joku tietää mistä voisi tilata kierroslukumittarin vaijerin halvemmalla kuin wemotosta(reilu 10 puntaa + 7punnan postikulut), olisi kiva jos saisi tietoa.
kaneli2
Pyörä:
Kawasaki kmx 125 -01
Liittynyt:
7.6.2012 20:28
Re: Kawasaki KMX 125

ViestiKirjoittanut kaneli2 » 16.6.2012 17:42

0meGa kirjoitti:Koita sillä 110 suuttimella niin kuin aikaseisemmin mainittiin. Se liian iso suutin voi hyvinkin tuntua pienillä kiekoilla että lähtis paremmin mutta isoilla ei sitte jaksa mennä.

Tietääkö kukaan että saako jostain metallista imukaulaa suoraan kemexiin sopimaan, ei oo paha homma tehdä ite mutta mielummin ostaisin.

Juu, 110 sutin toimi muuten moiteetta, mutta alakierrokset tuntuivat taas aivan liian tehottomilta, ja röpötti vaan niin perkeleesti. Mutta nyt vääntää kunnolla myös alakierroksilla eikä röpötä kun nostin neulaa yhtä pykälää korkeammalle :)
0meGa
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
20.9.2010 18:01
Re: Kawasaki KMX 125

ViestiKirjoittanut 0meGa » 16.6.2012 18:12

Korjasin oman vakioänkän, vuoti aikasemmin.

Tuloksena huomasin että kawa laiskistu aivan helvetisti, toimii hyvänä kuristimena toi vakioänkkä.
Noh giannellin vaimennin tulee tilalle eikä sisälle laiteta todellakaan mitään hidastavia villoja :D

Omas vakioänkässä ei oo ees villoja mutta silti laiskistu heti kun vuotokohdan korjas :D
Tontz
Pyörä:
Kawasaki kmx -99 ja -89
Paikkakunta:
Suur-kouvola!
Liittynyt:
29.3.2010 20:10
Re: Kawasaki KMX 125

ViestiKirjoittanut Tontz » 17.6.2012 15:53

KYLLÄ villat vaan sinne gianellinkin sisään, ne ei läpivirta änkässä kyllä siihen kulkemiseen vaikuta. Tietysti, ääntä lähtee=kulkee täyziii vai miten se meni..
0meGa
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
20.9.2010 18:01
Re: Kawasaki KMX 125

ViestiKirjoittanut 0meGa » 17.6.2012 19:38

No mutta ero oli huomattava, vääntö huononi selvästi. Ei väännä mäkiä enää yhtä hyvin 5t rpm mutta nopeuteen en oo huomannu eroa.
beni95
Liittynyt:
31.5.2008 22:31
Re: Kawasaki KMX 125

ViestiKirjoittanut beni95 » 19.6.2012 9:06

Mä en tiänykkä et kmx voi leikata.
0meGa
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
20.9.2010 18:01
Re: Kawasaki KMX 125

ViestiKirjoittanut 0meGa » 19.6.2012 9:13

beni95 kirjoitti:Mä en tiänykkä et kmx voi leikata.


Leikkasko :D

Sen takia mäntää kannattaa vaihdella ja käyttää hyviä öljyjä ja yli 2% seosta.
Pitäs vaihtaa syksyl mäntä, täytyy ottaa siit kuvasarja :D
Tontz
Pyörä:
Kawasaki kmx -99 ja -89
Paikkakunta:
Suur-kouvola!
Liittynyt:
29.3.2010 20:10
Re: Kawasaki KMX 125

ViestiKirjoittanut Tontz » 19.6.2012 16:50

Mullakin leikkas täs keväällä, just kun sain motot yms taas alle. Renkaat katkes ja männäst läks pien pala, sylinterist pakoaukon päältä sekä alta lähti pinnotetta... Oli joku taiwanmäntä, valuröpelöst päätellen.. Onneks oli toinen pytty, prox sisään ja castrollii 3% + vähä rikkaalle, hyvin kestäny :lol:
beni95
Liittynyt:
31.5.2008 22:31
Re: Kawasaki KMX 125

ViestiKirjoittanut beni95 » 20.6.2012 8:11

Nå mäntä vahdettu 8 tuhat km sitten. rosenttia oli 3% mutta nyt kävi näin.