Pasikiainen kirjoitti:Mitkä rattaat olis hyvät tt-mitolle? Mulla on vakiovälitykset, 14-41 vai 14-44, en nyt muista...
Osaatteko muuten veikata, paljonko maksaa koneremppa mitoon? Aattelin että otan koneen ite irti, että siitä säästää ettei niiltä mene työtunteja siihen. Saisivat katsoa männän, kampuran, kiertokangen, laakerit, stefat, kytkin ja vaihteisto, onko siellä jotain finaalissa... Jotain realistisia veikkauksia.
Ja voikohan olla että on toi pakoaukonsäädin säädetty jotenkin vituilleen? Kun kiihdyttäminen pienillä vaihteilla on ihan hemmetin nykivää. Yleensä kiihyttely on hauskaa mut nyt Mitolla siitä on tullut ihan perseestä. Eikä muutenkaan vastaa kovin hyvin kaasuun.
Välehin: Omasta mielestäni sopivat välit ovat, kun vaihtaa vakioväleihin vain 15-piikkisen eturattaan.
Tukkoisuuteen: Kaasuttelemalla se pitäisi alkaa kiertämään, ajele vain lisää ja anna kenkää ja kierrätä vaikka kiihdytyksissä loppuun asti niin kyllä se siitä alkaa kiertämään.
Kone kannattaa itse rempata, jos mitenkään vain työkalut pysyy kädessä. Cagiva repair manualissa siihenkin täydelliset ohjeet. Alakerran remppa tulee maksamaan itse tehtynä noin 200€, jos hakee laakerit laakerikaupasta eikä haekaan mp-racingilta Cagivan ja MP-Racingin hinta-lisillä. Lisäksi sitten jos mäntää tai kytkinlevyjä pitää vaihtaa niin sen hinta päälle.
Itse kun sen tein, niin hintaa tuli koneen tiiviste- ja stefasarjalle (mc-scatterilta), ja koneen uusittaville, rasituksen alla oleville laakereille, eli runkolaakerit, tp-akselin laakeri, kytkin- ja vetoakselien laakerit (ETRAsta), vähän alle 200€. Siihen vielä vaihteistoöljyt pari kymppiä niin siitä tuli juurikin sen 200€. Mäntä oli aivan uuden veroinen, sekä silmämääräisesti että mitattuna, niin sitä ei tarvinnut vaihtaa.
Sitten taas jos liikkeeseen viet Miton koneremppaan, niin hintaa tulee todennäköisesti jotakuinkin 1000€.
Liikkuuhan pa-säätimesi kunnolla, sekä ylös että alas, vai voisiko kiihdytyksen ongelmat johtua siitä?