KTM EXC 125

kotarijehu
Liittynyt:
27.10.2014 21:40
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut kotarijehu » 30.11.2014 19:14

Öljyättekö ilmanputsarit vai mennäänkö kuivalla? :s
juhm97
Pyörä:
Husaberg FE450 '09
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
13.9.2012 20:35
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut juhm97 » 30.11.2014 19:42

Öljyä kannattaa laittaa ja mielellään ilmanputsareihin tarkoitettua öljyä, mutta laita vaikka 2t öljyä jos ei muuta ole. Itse laitan Motorexin ilmanputsariöljyä.
Kolmiovoileipä
Liittynyt:
18.12.2011 16:03
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Kolmiovoileipä » 1.12.2014 18:01

Joo, ilmanputsariin ehdottomasti öljyä, ja mielään ihan siihen tarkoitettua, hyvää öljyä. Kandee tosi usein putsata ja öljytä se putsari!
"Se mikä ei näy, nii sitä ei oo"
masuuuu
Pyörä:
KTM 125 exc 2011 factory edition
Paikkakunta:
Kontiolahti
Liittynyt:
19.7.2013 0:03
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut masuuuu » 1.12.2014 18:23

ite joka kerta pesen ja öljyyn ku vaihdan öljyt... ennen käytin jotai ylimääräseks jäänyttä lootaöljyy mut oli aika hankala ku tahto aika märäks jäähä ja piti kuivatella aina jonki aikaa mut sit ostin 24mx aleista tuota A9 ilmanputsariöljyy ja on kyllä hyvää tavaraa ja helppo käyttää
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 1.12.2014 18:53

Biltsun ilmansuodatinöljy on ihan toimivaa ja edullista. Suodattimen puhdistustarpeen näkee suodattimen pinnasta, katukäytössä pesuväli voi olla paljonkin pitempi kun sorateitä pöllyttäessä.
Hmmi
Liittynyt:
14.9.2014 0:03
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Hmmi » 2.12.2014 22:37

Kui usei ootte rempannu kotemi alakertaa ku josai sanottii että 200h ja josai et 500h ni mitehä se nyt sit menee?
masuuuu
Pyörä:
KTM 125 exc 2011 factory edition
Paikkakunta:
Kontiolahti
Liittynyt:
19.7.2013 0:03
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut masuuuu » 2.12.2014 22:42

500h ihan paskapuhetta... 250h on semmonen sopiva, ite remppasin 280h kohalla kun alko laakerit jo sen verran tärisee
Hmmi
Liittynyt:
14.9.2014 0:03
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Hmmi » 2.12.2014 23:30

masuuuu kirjoitti:500h ihan paskapuhetta... 250h on semmonen sopiva, ite remppasin 280h kohalla kun alko laakerit jo sen verran tärisee

Nojoo mietinki et 500h kuulosti vähä liia paljo mut annoiksä paljoki happeee
masuuuu
Pyörä:
KTM 125 exc 2011 factory edition
Paikkakunta:
Kontiolahti
Liittynyt:
19.7.2013 0:03
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut masuuuu » 2.12.2014 23:55

edellinen omistaja ajo 230h asti ja kuulemma kukaa muu ei hapettanu kakspyörästään nii kovaa ku se... :lol: itekki tuli aika paljon kenkää annettuun, mutta minä sekä edellinen omistaja ollaan vaiheltu öljyi 10h välein toki
OklaMokla
Pyörä:
KTM exc 125 Sixdays -14 Supermoto
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
23.5.2013 15:34
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut OklaMokla » 3.12.2014 19:05

Hmmi kirjoitti:Kui usei ootte rempannu kotemi alakertaa ku josai sanottii että 200h ja josai et 500h ni mitehä se nyt sit menee?


Ite oon nyt tällä kaudella päristelly 400h samalla alakerralla (ja vielä lisää) ja ei sieltä mitään ylimääräisiä ääniä tai tärinöitä tule.
kolisee
Kolmiovoileipä
Liittynyt:
18.12.2011 16:03
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Kolmiovoileipä » 3.12.2014 21:06

Tuuristakin voi olla vähän kiinni, mutta jos oikeasti huoltaa hyvin ja ajallaan, niin kyllähän nää kestää tosi kauan, varsinkin katuajossa.

400h tällä kaudella? Ei vittu kyllä äijä on kahvaa käännelly :lol:
"Se mikä ei näy, nii sitä ei oo"
Hmmi
Liittynyt:
14.9.2014 0:03
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Hmmi » 3.12.2014 22:16

Entä sitte mite ootte öljyi sekotello bensaan että laitatteko samallakun tankkaatte ni tankkiin öljyt vai sekotatte kanisteris eka? et sekottuuko kunnol jos laittaa tankkiin? Eks kotemis öljyjä vaihetaa vaa sillai et avataa proppu ja sit ku valunu ni uudet siit yhest reijästä?(vittuku olen tyhmä.)En tiä kyl liittyykö nää tänne mut olkoon menneeks.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 3.12.2014 22:26

Sekoittuu tarpeeksi kun laittaa tankkiin ja heiluttelee pyörään. Ohjekirja käteen kun vaihdat öljyjä.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut .Juho » 3.12.2014 22:53

Kertokaas mielipiteitä tällaisesta tekniikka päivityksestä:

-Viilattu EXC 125 sylinteri || [193° pakoaukko, 133° huuhteluaukot ja 132° boostport. Huuhtelukanavat täytän osittain kemiallisella metallilla ja viilaan uuteen muotoon] + pakoaukonsäätimen muokkaus ja säätö
-Wössnerin 1-renkainen takomäntä (?)
-VHM kansi || sorvatulla palotilalla [13,8:1 laskennallinen puristussuhde, 35% squishband ja 0,70mm squish-välys]
-Muokatut lohkot
-VForce 3 läppäventtiili [ø39mm imuaukolla]
-KTM SX 125 imukaula
-Keihin PWK 38mm
-Kevennetty magneetto
-Ignitechin CDI boksi tai SX 125 CDI boksi
-Barnettin kytkinsarja
-Modattu ilmansuodatinkotelo + TwinAirin ilmansuodatin

Lopputuloksena pitäisi olla noin 33-34hp takarenkaalta (realistisesti).
Alavääntöjä en kaipaa, joten kaikki teho siirtyy keski-yläkiekoille.

Vakiona (= TT) KTM EXC 125:sta lähtee n. 29-30hp takarenkaalta.
Toivottavasti en aiheuta tällä kommentilla paskamyrskyä. :roll:

Saa ehdottaa jotain muutoksia, jos mielestäsi sillä on positiivinen vaikutus moottorin toimintaan / tehoihin. ;)
juhm97
Pyörä:
Husaberg FE450 '09
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
13.9.2012 20:35
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut juhm97 » 4.12.2014 11:22

Minkäs putken ajattelit laittaa? Pro Circuit vois ainakin sopia jos ylätehoja haluat.

Ja niinhän se on että vakiona irtoaa takarenkaalta noin 30hp