Aprilia SX/RX125

ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 17.9.2015 15:31

Kokeiltu rave ylös lukittuna= pakoaukko täysin auki. Ja ei kiertäny kun 9000rpm 5 ja 6 vaihteilla
Cr3ator
Pyörä:
ex:HM CRM 125 2011, ex:KTM Duke 125 2011
Paikkakunta:
Janakkala
Liittynyt:
10.11.2012 15:06
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Cr3ator » 17.9.2015 18:12

Alkaa tilanne vaikuttaa jo melkoisen vaikealta. Eikös tämä kaikki alkanut sen jälkeen kun tuli se vhm? Eikai tää nyt voi olla enää muista kun säädöistä kiinni?

E: voisiko vaikuttaa tuo ilmeisesti kasvanut puristussuhde? Eikös pitäisi sytytyksen olla hiukan aikaisemmalla kuin matalapuristeisella kannella?
Myydään purettuna 2kpl Rotax 122 moottoreita! Kysy lisää yksityisviestillä!
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 17.9.2015 18:30

Tulppa näyttää maitokahvia tällä hetkellä ni ei tekis mieli koskea säätöihin.. :roll:
Ja en ole ihan varma onko "vika" ollut koko ajan. Ei se enempää kulkenut sillonkaan kun TT:ksi laitoin. Mutta silloin laitoin väljyyden piikkiin kun ex omistaja oli antanu pyörälle tosi paljon runtua vakiona ni pidin sitä iha loppuun ajettuna..
Vasta kun männän vaihdoin (samalla tuli vhm, muuten tekniikka pysyi samana) aloin kiinnittää huomiota asiaan. Kiihtyvyys,puristukset, väännöt ja teho kaikki parani verrattuna ennen männänvaihtoa. Huiput pysyi samana. Jolloin tää "vika" saattoi ollakin jo aiemmin mutta en kiinnittänyt huomiota. Paha sanoa :s

Btw. Löysin rave1 laipparungon / kotelon mikö onkaan uutena mototista kiitokset tipsu98 :)ja sen ostin ja kokeilin kun epäilin että jumittaisi toho vanhaan kun vähä kulunut oli...Noh kotelo tuli ja kokeilin niin ei mitään vaikutusta ollut. Sama paska jatkuu edelleen, ei ajossa pelitä. Nyt alkaa epäilyttää että laippa on jotenkin viallinen vaikka uutena tuli :roll: . En ala kyllä uutta ostamaan. Voi olla että mulla raven aukkokin sylkässä jotenki erikoisesti kulunut.. Jos tuo isä suostuu (pakko kysyä :D) niin rave1 lentää pihalle ja tulee rave2 tilalle
Veikkaan että muilla tuo rave pelittää että vika on mun pyörässä/ laipan vaihdolla selviää

Eli myynnissä Rave 1 koko systeemi sitä tarvitsevalle! Löytyy 2 toimivaa solenoidia, 2 laippakoteloa( toinen uusi, ajettu ~200m ja vaihdoin vanhan kiinnni), uusi titaanilaippa ja vaiheri (vähän ajettuja) sekä useita tiivisteitä ja jousia ;) . Ei muuta kuin -->YV jos sinä tai jos joku kaverisi tarvitsee ;)

Musta tuntuu ettei kukaan osta multa ravea täällä ku oon sitä niin paljon haukkunu :D :lol:

E: lisäykses tuli kun sain oman viestini laitettua :D, mutta joo pitää tota sytytystä pohtia ja kysellä
Cr3ator
Pyörä:
ex:HM CRM 125 2011, ex:KTM Duke 125 2011
Paikkakunta:
Janakkala
Liittynyt:
10.11.2012 15:06
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Cr3ator » 17.9.2015 19:00

Oletko katsonut sitä tulppaa silleen että paahdat vaikka minuutin kaasu pohjassa ja sitten vaan pysähdyt ja katsot tulppaa? Ei siinä kai voi enää muuta olla kun sytytys
Myydään purettuna 2kpl Rotax 122 moottoreita! Kysy lisää yksityisviestillä!
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 17.9.2015 19:10

Juu on katottu erilaisin välimatkoin. Täysillä paahtamisen jälkeen, tavallisen ajon jälkeen ja vaihtelevan ajon jälkeen. Ehkä vähän rikkaalla käy mutta niin lähellä maitokahvia etten ala muuttamaan. TOSIN koska laippa alhaalla --> ylätehot jää käyttämättä joka väärentää jonkin verran lopputulosta säädöistä mitä tulppa näyttää.

Pitää joltain tutulta kysellä joka ymmärtää sytyksestä enemmän vähän apua. Omat tiedot siitä on niin vähäiset etten ala sörkkimään :D . Saa neuvoa miten tutkia jos joku tietää :) .

Onko ketään joka olisi porannu sylinteriin sen rave 2 painereiän sylinteri paikoillaan? Jos joku on niin ilmoittaudu :D !! Ei jaksais sylkkää sen takia irti ottaa :roll: , aattelin vaan laittaa männän yläkuoloon ja rättiä ja muuta pakoaukkoon ja sitten porata. Mietityttää vaan mahtuko porakone ja saako siitä menemään suoraan. Pitää varmaan iskän tota pikkuporakonetta lainata jota käyttää työmailla ahtaissa paikoissa :D
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut notreal911 » 17.9.2015 19:16

Massi:Pari kyssäriä.
Onko sulla tuoreöljyvoitelu käytössä ja sylkeekö öljyä putken päästä?
Tuntuuko kiihdytettäessä sellainen "kuollut hetki" jossa kone hieman röpöttää siellä 6000 r/min tietämillä ja missä vääntö on hetkellisesti selvästi heikompi kuin ennen/jälkeen tuon kierrosluvun? En tiedä tarkempaa kierrosluku lukemaa mutta se on ennen tehopiikin tuntua ja ennen kuin laippa nousee?
Cr3ator
Pyörä:
ex:HM CRM 125 2011, ex:KTM Duke 125 2011
Paikkakunta:
Janakkala
Liittynyt:
10.11.2012 15:06
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Cr3ator » 17.9.2015 19:21

Jos porakone mahtuu niin sen saa aika suoraan varmaan menemään kun laittaa ne kiinnitysruuvit hollille ja niistä katsoo suunnan. En kyllä usko että tuo rave 2 vaikuttaa mihinkää jossei se kerta jaksa kulkea laippa ylhäälläkään. Miten iso squish sillä kannella?
Myydään purettuna 2kpl Rotax 122 moottoreita! Kysy lisää yksityisviestillä!
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 17.9.2015 19:36

Kannen volume on 11.70 ja squish 1.00mm ja rave 2 ostaisin sen vuoksi kun tuo 1 malli ei toimi :lol:

notreal911 kirjoitti:Massi:Pari kyssäriä.
Onko sulla tuoreöljyvoitelu käytössä ja sylkeekö öljyä putken päästä?
Tuntuuko kiihdytettäessä sellainen "kuollut hetki" jossa kone hieman röpöttää siellä 6000 r/min tietämillä ja missä vääntö on hetkellisesti selvästi heikompi kuin ennen/jälkeen tuon kierrosluvun? En tiedä tarkempaa kierrosluku lukemaa mutta se on ennen tehopiikin tuntua ja ennen kuin laippa nousee?

ei ole tuorevoitelua, oon käytöstä poistanut. Säiliö ja turhat letkut poissa. Pienet pätkät jätin tulemaan pumpusta ja öljy kiertää kehää pumpusta ulos ja sisään ainakin pitäisi :D
Välillä tulee vähän öljyä mutta ei pahemmin, riippuu siitä sattuiko öljyä lorahtamaan vähän liikaa tankilla. Suunnilleen 2.5 % seoksilla ajeltu
Tuo "röpötys" esiintyy juu siinä 6000-7000 rpm suunnilleen (7000 rpm alkaa kunnon tehoalue ja piikki tulee 7800 kun laippa nousee tai nousisi jos toimisi eikö hemmissä ole kierrosmittaria? mutta vääntö ja tehot pysyvät ihan hyvin tallessa eikä tule minkäänlaista tehokuoppaa. Röpötys tosin katosi about kokonaan kun neulaa laitoin laihemmalle kokeillessani, tosin laitoin sen takaisin rikkaammalle kun kylmemmät kelit tulossa ja se rötäys on niin suhteellisen pieni hetki eikä häiritse juurikaan. Ja tulppa näytti että olisi mennyt jopa hitusen liian laihalle niin parempi että ihan vähän rikkaalla kuin yhtään laihalla. Ps varmaan pitäisi pienentää ihan pari kokoa niin oltais optimissa mutta olkoot nyt kun kylmemmät säät tulee niin on passeli

Mulla on aika aikamoinen vääntösetti tossa pyörässä, 34 kaasari, v-forcet, vhm tuo vääntöä sekä mulla on toi tt putki joka on rotaxin kaikkein alhaalta vääntävin putki. Jaksaa vääntää jo about reilu 4000 rpm asti hyvin ja vahvasti kunnes tulee kaikkein parhaalle tehoalueelle jolloinka lähdetään tukka pystyssä. Ei voi muuta kuin kehua rotaxin vääntöä, kun testasin kaverin wr hussea niin hyi vaikka pitäs kisapiikki olla ja vääntää alhaalta ja kiekua ylhäältä..
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut notreal911 » 17.9.2015 21:05

Ok. On se outo juttu tuo kiertämättömyys, samoin kuin laipan toimimattomuus...
Hemmissä ei alkuperäisesti ole kiekkamittaria, mutta vaihdettiin tilalle Koson Db-02R joten nyt on. Itelläni ne kierrosluvut ei ole jäänyt ulkomuistiin kun pyörähän on pojan käytössä... Mä vaan korjaan ja säädän.
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 17.9.2015 21:51

Hyvä palvelu ja yhteispeli teillä 8)
Meillä iskä kiroaa kun pyörää säädän ja ropaan.. :roll: :lol:
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut notreal911 » 17.9.2015 22:44

Hyvä yhteispeli, hah hah haa.
Minä korjaan sen vaippahousun pyörää ja itte se istuu mun Ducatin päällä ja kyselee onko jo kohta valmista... Välillä tekis mieli tunkea kiintoavain sen takapuoleen ja sanoa että olis hiljaa :D
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 17.9.2015 23:10

:D :lol: ei muuta ku törkkäät työkalut käteen ja sanot että tee itse jos ajaa haluat
Meillä ei iskää kiinnosta yhtään nää mun puuhat, siltä katkeaa pinna heti :lol: . Itse on tullu kaikki ostettua, tehtyä ja tutkittua :roll:
Lwevi
Pyörä:
Aprilia SX 125
Liittynyt:
13.8.2014 18:11
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Lwevi » 18.9.2015 12:22

Onko tuo muuten ihan normaalia että käyntiin polkaistessa tulee vähän hemmetin kovaa takaisin ylös se poljin?
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 18.9.2015 13:11

Se riippuu ihan siitä kuinka paljon polkimen palauttavaa jousta on jännitetty kun on kasaan laitettu. Siitähän sitä pystyy säätämään.
Lwevi
Pyörä:
Aprilia SX 125
Liittynyt:
13.8.2014 18:11
Re: Aprilia SX/RX125

ViestiKirjoittanut Lwevi » 18.9.2015 13:44

Ei siis joka kertaa tee sitä vaan aina välillä, eikä myöskään pysy alhaalla kun pyörä on käynnissä ollenkaan vaan aina nousee heti ylös kun käynnistyy.