Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 19.5.2014 11:53

Mitä enemmän konetta viritetään, sitä vähemmän kestää alakerta. Heikoin lenkki yksipyttyisissä on kiertokangen alapään laakeri joka porsii yleensä ennen kun kampuran laakerit.

Ei taida kovinkaan monella tullut 180 pytyn kanssa niin paljoa kilsoja että voisi sanoa mikä pettää ensin ja millä kilsoilla.
R1KS4
Pyörä:
(EX) Husqvarna SMS 4 125 Hermunen, (EX) Derbi DRD Pro R, (EX) Samurai 110cc
Liittynyt:
8.4.2011 22:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut R1KS4 » 19.5.2014 19:28

Jotenkin musta tuntuu ettei se asennus tule onnistumaan... Ehkä parempi vain ostaa ensi vuonna joku 500cc pyörä? :D Toki miksei molemmat..
RM-96
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -13, EX Derbi DRD pro sm -11
Liittynyt:
30.6.2012 23:12
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut RM-96 » 19.5.2014 20:40

Onko muut huomioinu että hussessa on aika suuri kääntösäde :s ? Itseä häiritsee se hieman ja sitä ei luultavasti voi oikein korjata ? vinkkejä otetaan vastaan! :paha:
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 19.5.2014 20:50

Joo niin on :D Vähän kallistat, vitusti kaasua ja kytkin ylös nii taittuu!
RM-96
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -13, EX Derbi DRD pro sm -11
Liittynyt:
30.6.2012 23:12
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut RM-96 » 19.5.2014 20:59

:lol: tuoki käy, mutta ei sitä aina kehtaa tehä kaupungissa varsinkaan, ku muutenki jo kukkahattutädit kyttää :seko:. Mitäs jos keulan stoppareita viilais ja jtn muuta muutosta että kääntys keula enemmän ? onnistuisko tuo temppu :s
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 19.5.2014 21:07

Mahtaa olla paras tapa. Toinen ois sitte nostaa keulaputkia T-paloissa ylöspäin, tai tehä iha customi t-pala jossa keulan kulma pienempi, joka on jo aika iso homma.
RM-96
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -13, EX Derbi DRD pro sm -11
Liittynyt:
30.6.2012 23:12
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut RM-96 » 19.5.2014 21:18

kisahusseen (WR125) myydään ainakin billet t-paloja joissa keulan kulma eri kuin vakiossa, mutta siinä taitaa olla järeämpi keulakin joten ne voi unohtaa :s harmittaa sinänsä kun muuten hyvä pyörä mutta tuo kääntyvyys häiritsee, viimeinen korjaus keino on vaihtaa pyörää :itku:
E: eikö koropala tai pidempi iskari muuta ohjauskulmaa ? :)
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 19.5.2014 21:58

Muuttaa, mutta niin olemattomasti ettei sillä kääntösäteeseen ole suurta merkitystä. Jos tarttee pyörä saada kääntymään ahtaassa tilassa, niin suosittelen asettumaan pyörän sivulle ja ottamaan takahäkistä kiinni, jonka jälkeen kääntää pyörän vetämällä takarengasta sivulle. Pätee kaikkiin kevyisiin pyöriin.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
RM-96
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -13, EX Derbi DRD pro sm -11
Liittynyt:
30.6.2012 23:12
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut RM-96 » 19.5.2014 22:15

Ainakin ku tätä topiccia kun on lueskellut, niin Murska Arska puhui jossain välissä että koropala muuttaisi muka paljoa ajettavuutta ? :D Kaikkea ei tietenkään pidä uskoa mitä kirjoitetaan.... Viikon päästä kortti ja hussella nauttimaan kilometreistä 8) Vielä kun änkkä tulis postiin jne niin ois pyörä valmis, kuvia voin joku päivä laitella!
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 19.5.2014 22:43

Toisten mielestä kaikki säätö, mitä ei tehdä puhtaasti ajoneuvon suorituskyvyn ja ajettavuuden parantamiseksi on turhaa ja pahasta. Itse en kyllä huomannut varsinaisesti eroa ajettavuudessa, ajoasento muuttui hieman korkeammaksi.

Äläkä nyt Arska ota ittees ;)

E: Itsellä siis puhe hussen omasta 23mm? korosta.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Lexi
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
9.9.2009 12:47
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Lexi » 19.5.2014 23:13

No jos tulen vielä ottamaan debaattiin kantaa niin riippuu hyvin paljon koropalasta, itellä oli liian korkea mopossa joten muutti korkeammissa vauhdeissa (+60km/h eteenpäin) ajon hyvinkin levottomaksi. Parantaa ulkonäköä, matkustajamukavuutta ja hitaassa ajossa käsiteltävyyttä. Lopuksi se iskari kuluu nopeammin ja vaarantaa jopa ajo-ominaisuudet kun ohjauskulma niin pieni (herkempi woblaamaan vauhdissa). Tämä siis omakohtaista kokemusta koropalojen laittamisesta. Eipä enää ole noita isompia pyöriä joutunut korottaa, korkeintaan laskemaan :lol:
ottopoika
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -11, PV50 -89, PV -90, Öglaend safir -70, Suzuki S1 1995 KTM exc 2008, yamaha slider 2002
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
15.1.2011 22:19
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut ottopoika » 20.5.2014 2:41

Mikäs on vika kaverin itse tekemässä änkässä, kun ei vedä ylhäältä läheskään niin hyvin kuin vakio, alhaalta vetää hiukkasen paremmin.
Pysäytetty [8], Sakot [1] Kortti pois [0] Kilvet pois [ 0 ] Kaatumiset [1]
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 20.5.2014 6:22

Koropaloista, nyt pitää ottaa muutama sana takaisin siitä ajettavuuden muuttumisesta.

Näissä näyttää geometria olevan pikkasen erilainen kun kisapyörissä ja vähän on viitteitä siihen että takaiskari on pikkasen lyhyen oloinen, ainakin Hussessa ja Betassa. Pojan Betaan tehtiin vastaava korotus mitä Husseen on saatavana ja se ei huonontanut Betan ajettavuutta, päivastoin, saatiin keulapitoa ja kääntyvyyttä lisää ilman että keulasta olisi tullut levoton.. Jos teen vastaavan muutoksen omaan "kisapyörään" eli nostan perää 50-60mm niin siitä tulee aivan järkky ajettava.

Mun aiemmat kommentit on perustuneet kokemuksiin isommista ja "kisapyöristä", näköjään maailma on hieman erilainen näiden "kopioiden" kanssa. Jousitus ja sen säätö ei ole aivan yksiselitteinen asia ja moni pienikin juttu voi muuttaa radikaalisti ajettavuutta, varsinkin kun on kyse pyörästä missä on alusta/geometria jo valmiiksi "säätöikkunan" sisäpuolella.

Näistä huolimatta koropala ei ole aina ratkaisu kaikkeen vaan yksi mahdollisuus muuttaa pyörän ominaisuuksia. Kääntösäteen pienentämiseen koropalat, ohjauskulmat tai keulan offsetit ei juurikaan vaikuta vaan ne vaikuttaa enemmänkin ohjaukseen/kääntyvyyden ajossa. Ohjauksen rajoittimet on avainsana kun halutaan lisää kääntyvyyttä hitaissa vauhdeissa. Jos ne ei ole säädettävät niin voi katsoa onko niissä varaa poistaa materiaalia, keulaputket ei saa ääriasennossa osua mihinkään ja rakoa pitää jäädä jokunen milli.
R1KS4
Pyörä:
(EX) Husqvarna SMS 4 125 Hermunen, (EX) Derbi DRD Pro R, (EX) Samurai 110cc
Liittynyt:
8.4.2011 22:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut R1KS4 » 20.5.2014 11:40

Niin te olisitte vielä sitä mieltä, että tällainen ei koskaan moottorin sisälle/tekniikkaan kajonnut saisi sen 180cc asennettua niin ettei se leivo heti seuraavana päivänä? :D
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 20.5.2014 12:38

Jos ei ole aiempaa kokemusta pytyn vaihdosta niin yritä saada joku sellainen mukaan joka on vastaavan homman tehnyt. Työ on sen verran tekninen etten suosittele aloittaa opettelemaan pytyn vaihtoa ihan kylmiltään, hyvällä tuurilla toimii ja huonolla tuurilla voi tulla kallis kokeilu.

Kerro missä päin asut niin ja pyydät apua kokeneemmalta kaverilta niin varmaan joku ilmoittautuu auttamaan. Onko sulla momenttiavainta ja rakotulkkia? Ne on välttämättömät tässä hommassa.