masuuuu kirjoitti:yhtäkkiäkö rupes tuolleen tekemään vai vaihoitko takavaloa? itellä oli kotarii ostaessa tuolleen mutta vaihtelin vähän johtojen järkestyksiä niin alko pelaamaan
Tuo ongelma ollu siitä asti kun pyörä minulle tuli. Kokeiltu kahdella eri valolla ktm vakio ja sitten joku kiinan led valo ja johtojen järjestyksiäki oon kokeillu mutta ei tunnu sillä ratkeevan.
Katoppas ihan ekana se etujarrukahvassa oleva jarruvalokytkin. Jos se ei oo kunnolla paikoillaan niin ei välttämättä osu kahvaan ja siitä johtuen myöskin jarruvaloa polttaa kokoaika. Tai vaihtoehtoisesti takajarrun paineanturi on jumissa/rikki
Pystyt tietenki myös kokeilemaan kytkimet kun otat liittimet irti ja vaikka yleismittarilla tsekkaat toimiiko ne.
vhille
Pyörä:
Ktm 125 exc -12, EX Husqvarna 125sms/wre -06, EX Yamaha DT -09
No jos vaikka samaan hintaan olis -06vm 200h ajettu ja sit -08vm 400h ajettu nii onko tossa uuemmassa jotain niin paljon parempaa että kannattais se ostaa? Toki reikäkatteet omasta mielestä nätimmät
Mutta kun se kone ei ole ainoa huollon ja remonttien kohde. Alusta ja sen huolto on se mitä yleensä laiminlyödään, sitten kun iskarit avataan niin voi löytyä varsin mielenkiintoisia (kalliita) yllätyksiä, samoin alustan laakereista.
Ite puran kerran vuoteen tämmösen kisaenskan ihan palasiksi. Rasvaan kaikki laakerit ja tarkastan koko pyörän mukaan lukien iskarit. Jonkun mielestä hifistelyy, ite jo tottunut eikä siinä mene kuin viikko, jos kaikki menee kohdilleen ja itse teen vaan iltahommina mitä töiden ohella kerkiää ja jaksaa.
Katu käytössä keulan ja takaiskarin öljyt on syytä vaihtaa kerran vuodessa. Öljyt likaantuu ja menettää ominaisuutensa, samoin öljyyn ilmaantuu hienoa metallipölyä ja mahdollisesti kosteutta.
Siinä vaiheessa kun huolletaan iskarit oireiden ilmestyessä, ollaan menty liian pitkälle eikä välttämättä selviä pelkällä öljy huollolla.