Murska Arska kirjoitti:niskanenmikko:lle sanoisin että keväisin tulee yleensä enskapenojen pyöriä myyntiin kun monet päivittää kalustoa uudempaan. Tunteja niissä on 100-200 ja voi olla että katteita joutuu uusimaan mutta yleensä noi kisakuskien pyörät on teknisesti hyvässä kunnossa, jopa monesti paremmassa kuin saman verran ajettu katukäytössä ollut. Kisapyöriin vaihdetaan monesti osia varmuuden vuoksi koska kisoissa ei ole varaa leikkiä keskeytysvaaran tai teknisten ongelmien takia, myös alusta on monesti shimmattu uudesiksi ja on toimivampi kuin vakio.
Tähän vielä, ulkokuori voi äkkiä pettää näissä kilpakäytössä olleissa, monesti melko rujon näköisiä eli moottorin poskista kulunut maalit, runko ja haarukka ja katteet ja kaikki paikat naarmuilla ja niin edelleen. Mutta nämä kuskit pitävät tosiaan sitten ne linkuston laakerit ja iskarit kunnossa toisinkuin ne joissa ehkä on siistit katteet ja tarrat, mutta kaikki muut paikat ketjuja ja rattaita myöten väljänä, eli se moottori ei ole kaikki kaikessa. Oma valinta olisi siis vähemmän ajettu enskaharrastajan pärrä. Tollanen ulkokuorifiksailuhan on vaan mukavaa puuhastelua
Mitä nyt joskus seurannut, aivan älyttömän paljonhan ei kuitenkaan noissa valkokilvissä hinnat tipu siitä uudesta vähän ajettuun, toisin kuin crosseista katoaa todella iso osa hinnasta vuoden käytön aikana.