KTM EXC 125

Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 30.1.2015 15:21

Kyllä ne kepit kannattaa käyttää huollossa, ei ne huonommaksi ainakaan mene.

niskanenmikko:lle sanoisin että keväisin tulee yleensä enskapenojen pyöriä myyntiin kun monet päivittää kalustoa uudempaan. Tunteja niissä on 100-200 ja voi olla että katteita joutuu uusimaan mutta yleensä noi kisakuskien pyörät on teknisesti hyvässä kunnossa, jopa monesti paremmassa kuin saman verran ajettu katukäytössä ollut. Kisapyöriin vaihdetaan monesti osia varmuuden vuoksi koska kisoissa ei ole varaa leikkiä keskeytysvaaran tai teknisten ongelmien takia, myös alusta on monesti shimmattu uudesiksi ja on toimivampi kuin vakio.
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 30.1.2015 15:35

Nelarihussessa huolto-ohjelmaan kuuluu 9tkm välein etupumppujen öljyjen vaihto. Vaikka ovatkin huonommat pumput, niin kyllä sen eron selvästi huomasi, kun kaksi kertaa kävi huollossa jossa nuo öljyt vaihtoivat.
masuuuu
Pyörä:
KTM 125 exc 2011 factory edition
Paikkakunta:
Kontiolahti
Liittynyt:
19.7.2013 0:03
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut masuuuu » 30.1.2015 15:42

noo pitääpä viikonloppuna huoltaa ku on joutavaa aikaa
vhille
Pyörä:
Ktm 125 exc -12, EX Husqvarna 125sms/wre -06, EX Yamaha DT -09
Paikkakunta:
Mänttä
Liittynyt:
31.3.2012 13:31
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut vhille » 30.1.2015 15:50

Murska Arska kirjoitti:Kyllä ne kepit kannattaa käyttää huollossa, ei ne huonommaksi ainakaan mene.

niskanenmikko:lle sanoisin että keväisin tulee yleensä enskapenojen pyöriä myyntiin kun monet päivittää kalustoa uudempaan. Tunteja niissä on 100-200 ja voi olla että katteita joutuu uusimaan mutta yleensä noi kisakuskien pyörät on teknisesti hyvässä kunnossa, jopa monesti paremmassa kuin saman verran ajettu katukäytössä ollut. Kisapyöriin vaihdetaan monesti osia varmuuden vuoksi koska kisoissa ei ole varaa leikkiä keskeytysvaaran tai teknisten ongelmien takia, myös alusta on monesti shimmattu uudesiksi ja on toimivampi kuin vakio.

Ainoo vaan että useimmat "enskapenojen" pyörät ei oo valkokilpisiä. Nettimotossa olis pari reikäkatteista n3000€ mutta kumpikaan ei ilmeisesti ole valkokilpinen :itku: Ittelle pitäis nyt joku 06->, mielellää 08--> valkokilpi kotemi halvalla hommata :D
Pysäytetty [5] Sakot [2] Kilvet viety [0] Kortti viety [1] Keulittu ympäri [1]
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 30.1.2015 16:52

Se on totta että ne on monesti punakilpisiä, mutta kukaan ei oikein halua ostaa punakilpistä suurten vakuutusmaksujen takia joten noista on hyvä tinkasta hintaa alas ja kilvittää itse. Monet enskapenat kilvittää pyöränsä keväällä myyntiä varten, hinnat on kohdallaan ja pyörät viedään käsistä, aivan kuten viime keväänä useamman entisen kisaenskan kohdalla.

Sinänsä hauskaa että tollasesta 100-150h ajetusta valkokilpisestä kisaenskasta joutuu maksaa vähemmän kuin pari vuotta vanhemmasta 300h+ ajetusta katuenskasta joiden pyyntihinnat on monesti järjettömiä. Arvatkaa vaan kumman mä ottaisin?
vhille
Pyörä:
Ktm 125 exc -12, EX Husqvarna 125sms/wre -06, EX Yamaha DT -09
Paikkakunta:
Mänttä
Liittynyt:
31.3.2012 13:31
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut vhille » 30.1.2015 17:36

joo
Viimeksi muokannut vhille päivämäärä 24.2.2015 14:42, muokattu yhteensä 1 kerran
Pysäytetty [5] Sakot [2] Kilvet viety [0] Kortti viety [1] Keulittu ympäri [1]
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 31.1.2015 12:12

Murska Arska kirjoitti:niskanenmikko:lle sanoisin että keväisin tulee yleensä enskapenojen pyöriä myyntiin kun monet päivittää kalustoa uudempaan. Tunteja niissä on 100-200 ja voi olla että katteita joutuu uusimaan mutta yleensä noi kisakuskien pyörät on teknisesti hyvässä kunnossa, jopa monesti paremmassa kuin saman verran ajettu katukäytössä ollut. Kisapyöriin vaihdetaan monesti osia varmuuden vuoksi koska kisoissa ei ole varaa leikkiä keskeytysvaaran tai teknisten ongelmien takia, myös alusta on monesti shimmattu uudesiksi ja on toimivampi kuin vakio.


Tähän vielä, ulkokuori voi äkkiä pettää näissä kilpakäytössä olleissa, monesti melko rujon näköisiä eli moottorin poskista kulunut maalit, runko ja haarukka ja katteet ja kaikki paikat naarmuilla ja niin edelleen. Mutta nämä kuskit pitävät tosiaan sitten ne linkuston laakerit ja iskarit kunnossa toisinkuin ne joissa ehkä on siistit katteet ja tarrat, mutta kaikki muut paikat ketjuja ja rattaita myöten väljänä, eli se moottori ei ole kaikki kaikessa. Oma valinta olisi siis vähemmän ajettu enskaharrastajan pärrä. Tollanen ulkokuorifiksailuhan on vaan mukavaa puuhastelua :)

Mitä nyt joskus seurannut, aivan älyttömän paljonhan ei kuitenkaan noissa valkokilvissä hinnat tipu siitä uudesta vähän ajettuun, toisin kuin crosseista katoaa todella iso osa hinnasta vuoden käytön aikana.
niskanemikko
Liittynyt:
12.11.2014 21:16
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut niskanemikko » 1.2.2015 21:27

Eikös se ollutkin niin, että pyörän joutuu muutoskatsastamaan smotoille? Et vaihtais smotot alle ennen rekisteröimistä, jos tälläisen rekisteröimättömän enskan ostaisi? Tai kannattaako edes vaihtaa smotoille? Ja paljonkohan rekisteröiminen maksaisi? Luin jostain, että n. 400€-500€ pitääkö paikkansa?

Kattelin noita rekisteröimättömiä enskoja, hinta n. 3000€-3500€ johon tulisi lisäksi smotot, rekisteröinti (400€-500€), mahdollisesti uudet katteet + muuta ulkonäkö asiaa ja ehkä jotain tekniikkaan liittyvää korjailua(?) hintaa tulisi saman verran kuin n. 400h valkokilpismotolle. Ainakin ite sanoisin et aika hyvälle kuulostas 8) . Ostaakohan kukaan 2v päästä enään reikäkate-mallisia kotareita? Kuitenkin 08-mallit on melkein 10v vanhoja :s
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 1.2.2015 21:57

Kotarit tekee aina kauppansa, vuosimallista riippumatta, kunhan on hyvässä kunnossa ja hinta kohdallaan.
Hmmi
Liittynyt:
14.9.2014 0:03
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Hmmi » 2.2.2015 18:10

Mitä kannattaa huomioida uuden kotarin kanssa? Tottakai tt osat kiinni ja sisäänajo yms mut pitääkö jotai muuta kuten kaasaria isompaa tai jtn ? :D
masuuuu
Pyörä:
KTM 125 exc 2011 factory edition
Paikkakunta:
Kontiolahti
Liittynyt:
19.7.2013 0:03
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut masuuuu » 2.2.2015 21:11

ei siinä muuta tarvihe kun tt osat paikalleen, kaasari säätöihin ja tankillinen tavallista ajoa ja sitten saapi antaa niin paljon happee kun mieli tekee :lol:
Wetmuffin
Pyörä:
KTM EXC 125 2011 Six days
Liittynyt:
14.12.2013 23:30
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Wetmuffin » 3.2.2015 21:31

Enskarengaspapereilla, mutta smotot alla ajoin koko viime vuoden ja kertaakaan poliisi ei sanonut sanaakaan/liekkö edes huomannut koko asiaa, vaikka muutamat kerrat pysäytettiinkin :D
Hmmi
Liittynyt:
14.9.2014 0:03
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Hmmi » 3.2.2015 22:59

Meneekö -11 etukatteet -14 malliin suoraa? Jos ei mee nii meneekö sit -11 tankki suoraa -14 vuotisee? 8)
juhm97
Pyörä:
Husaberg FE450 '09
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
13.9.2012 20:35
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut juhm97 » 4.2.2015 1:23

Katteet ei mene suoraan kiinni. Tankin sopivuudesta en tiedä. Miksi helvetissä pitäisi edes saada uuteen kotariin vanhan katteet :roll: Jos haluat reikäkatteisen niin osta reikäkatteinen äläkä mitään '14 mallista...
Wetmuffin
Pyörä:
KTM EXC 125 2011 Six days
Liittynyt:
14.12.2013 23:30
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Wetmuffin » 5.2.2015 21:51

Vähän väärä paikka kysellä mutta olkoon...Oisko kellään tarpeettomana taakse enskapiikkikumia tai vastaavaa millä sais loppu talven/kevään ajettua? :roll: