Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 25.5.2014 22:36

Fanticissa vissiin poistu kokonaan tai ainakin nous tosi korkeelle.
SähköSiika
Liittynyt:
29.1.2014 22:33
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut SähköSiika » 25.5.2014 22:53

Oon nyt jo ihan sekasin.. Riejussahan siis on yks johto mikä muuttaa sytytysennakkoa? Onko erikseen vielä joku johto joka NOSTAA maksimi kierroksia? Sehän nyt on täysin selvää ettei kone kestä ilman rajoitinta.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 26.5.2014 7:40



4hp tehon nousu on ruskeeta bullshittiä, B5 johdon irroitus ei vaikuta huipputehoihin ollenkaan vaan parantaa moottorin vääntöä. Aika jännä että muissa merkeissä johdon katkaisu poistaa kierrosrajoittimen, kuitenkin kyse on samasta moottorista ja samasta CDI boxista :eek:

Onko mitattu paljonko lelut kiertää ennen ja jälkeen, muutama tulos tulikin jo. Persdyno ja korvakuulo on siitä hauskoja värkkejä että ne monesti parantaa todellisia tuloksia ;)

Beta kiertää ennen ja jälkeen noin 10t, huipputehot pysyy samana mutta vääntö paranee.

Jos otetaan täysin vakio pyörä mihin ei ole tehty muutoksia, toiseen vaihdetaan suuttimet, parempi ilmansuodatin, EGR tukittu, B5 johto katkaista. Näissä pyörissä saattaa olla 1-2hp tehoero, suuren vaikutus kuitenkin on moottorin väännössä/luonteessa joka paranee oleellisesti. Tämä saattaa monelle tehdä harhakuvan että nyt kiertää älyttömästi ja tuli ainakin 4hp lisää löylyä.
Viimeksi muokannut Murska päivämäärä 26.5.2014 11:07, muokattu yhteensä 1 kerran
RM-96
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -13, EX Derbi DRD pro sm -11
Liittynyt:
30.6.2012 23:12
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut RM-96 » 26.5.2014 8:15

Murska Arska on puhuu asiaa! Mutta itseä nyt kiinnostaa mitä hussessa tapahtuu kun katkaisee sen johdon! R1KS4: Kysyppä siltä kaveriltas asiasta että mitä oikeasti tapahtuu kun johdon katkaisee :roll: Itse en halua olla koekaniinina
R1KS4
Pyörä:
(EX) Husqvarna SMS 4 125 Hermunen, (EX) Derbi DRD Pro R, (EX) Samurai 110cc
Liittynyt:
8.4.2011 22:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut R1KS4 » 26.5.2014 9:08

Joo siis en ole kertonut mitään omakohtaisia kokemuksia ko. operaatiosta, vain ne tiedot, jotka kuulin kaveriltani. Lähinnä vain itseänikin kiinnostanut millainen se vaikutus sitten on. Voin kysellä lisää.
SähköSiika
Liittynyt:
29.1.2014 22:33
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut SähköSiika » 26.5.2014 10:42

Kyllähän tuo kone kestää varmaan vähän enemmän kierroksia kuin 11T rpm. ampsin sivuilla on dynokäyrä isovenakannesta ja 180 pytystä, jossa kiertää 13T rpm. Tehot tosin lähtevät laskuun jo 10T rpm jälkeen. Voi olla toki isovenakannessa jäykemmät venttiilinjouset tms. Voin tiedustella asiasta.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 26.5.2014 11:11

Toki se kestää 13t kierrokset mutta moottori ei ole läheskään yhtä pitkäikäinen kun 10t kiertävä kone. Kun laitetaan kaikki virit ja koneesta enemmän kierroksia niin moottorin käyttöikä laskee selkeästi, männän ja alakerran laakereiden vaihtovälin saa helposti puolittaa. Kasvanut teho ei koskaan tule ilmaiseksi, varsinkin kun sitä lisätään kierroslukua nostamalla.
R1KS4
Pyörä:
(EX) Husqvarna SMS 4 125 Hermunen, (EX) Derbi DRD Pro R, (EX) Samurai 110cc
Liittynyt:
8.4.2011 22:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut R1KS4 » 26.5.2014 13:32

Kaveri sanoi, että siirtää tosiaan rajoitinta ylemmäs ja toisen piuhan takaa lähtis sitten ns. pakollinen rajotin.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 26.5.2014 14:07

Pyydä sitä sun kaveria laittamaan faktaa mikä johto vaikutti mihinkin. Johtojen värit/numerot, mikä vaikutus niillä on ja pyörän merkki, helppo kysymys ja varmaan sun kaveri osaa niihin vastata.

Mikä on ns. pakollinen rajoitin?
R1KS4
Pyörä:
(EX) Husqvarna SMS 4 125 Hermunen, (EX) Derbi DRD Pro R, (EX) Samurai 110cc
Liittynyt:
8.4.2011 22:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut R1KS4 » 26.5.2014 16:25

Toi "pakollinen rajotin" -juttu tais ollakin vaan et ymmärsin väärin eli sellaista ei ole.

Sinipunanen johto siirtää rajotinta ylöspäin. Pyörä on Husse SMR.
RM-96
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -13, EX Derbi DRD pro sm -11
Liittynyt:
30.6.2012 23:12
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut RM-96 » 26.5.2014 16:43

Voisiko joku korjata tiedon tietopankkiin pyöräkohtaiseen artikkeliin tai sitten tuonne kuristusten poistoon, ja tarkistaa johdon koodin ? Saatin tämäkin asia nyt selvitettyä! ;)
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 27.5.2014 7:01

Okei, sinipunainen johto. Mikä on johdon paikka liittimessä? Ja paljonko sen irroitus nostaa kierroksia?

Minkä värinen johto on B5 liittimessä?

Nämä asiat kannattaa kertoa mahdollisimman tarkasti ettei porukoille tule väärinkäsityksiä, kuten "ns. pakollisen rajoittimen" kanssa. Aikansa kun näitä urbaaneja väärinkäsityksiä viljellään totuuntena niin lopputuloksena on että töötin johdon katkaisemisella saadaan moottorista 37 heppaa irti, ihan tosi... :D
Jänskä
Liittynyt:
16.4.2014 23:33
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Jänskä » 27.5.2014 13:23

http://www.gearparts24.de/zylinderkit-a ... a6888.html
Onko kellää kokemusta kyseisestä pytystä? Tekee tuolla mitään?
Ois ainakin suht halpa...
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 27.5.2014 18:56

B5 liittimessä on sini-punainen. Onko Betassa, Riejussa ym sama sytytysjärjestelmä? Viittisitkö Murska Arska laittaa tähän vaikka jotain koodia siitä ECU boksista?
Omassa lukee viivakoodin alla Rev. D 52-10 ja sitten erillisessä isommassa harmaassa tarrassa 39S ja sen alapuolella 30

Fanticissa kun taasen taisi olla 29S ja 30 jos oikein muistan, ei kuitenkaan sama kun hussessa :roll:
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 27.5.2014 20:47

Mulla menee pari viikkoa ennen kun pääsen ECU:n ja johtosarjan luokse, jos siihen mennessä kukaan ei ole tarkistanut niin mä kattelen silloin. Erittäin suuri epäilys on että on sama ECU, johtojen värit voi olla eri.