Uus yritys. Tarkoitus ei ole "päteä" (mulla ei ole ko. Yammu-malleja, enkä aikoihin ole enää ajellu alle -5 pakkasissa, eli ei oo millä päteä), vaan tässä kysymiäs ideoita vaan.
Edelliskerralla löytyny tummanvihreä/harmaa väri EI ole asiaan kuuluvaa: vihertävä/harmaa sävy tulee jäähdytynesteen glykolista, eli jossain ON nyt vuoto. Toi sun kuvaama "Mexikonlahden satamavesi" ei enää voitele kunnolla, eli sellasella testailuja ei kannattais jatkaa. Jos öljy olis kuitenki vielä suht öljyn näköistä, ja jos WR on normaalisti ulkoruokinnassa, voisit yrittää saada pyörän lämpimään halliin (vaik keskustan tavaratalo tmv.) yön yli esilämpiämään, ja ehkä siellä sais käytellä moottoria sen 15+ minsaa (hiukan korotetulla tyhjäkäynnillä, vaik 2.000/min) paikallaan kunnolla lämpimäks... ja katsoo alkaako tapahtua mitä?!
Vuodon määrä on kai aika pieni. Viittaisiin kokemuksiin RD:stäni mikä tykkää säilytyskausien jälkeen käyttöön otettaessa pullauttaa vesipumpun stefan, eli vaihteistoon tulvineen jäähdytysveden takia harmaa öljy/vesi-seos tursuaa koneesta runsain mitoin ulos. Et kuitenkaan puhunu, että pyörän takapää olis kokenu tällaisen öljykylvyn? Vesimääräähän muuten ei painejärjestemässä katota syylarista, vaan paisuntasäiliöstä (WR:ssä vasemmalla about kuskin istumiskohdassa sivukatteiden alalaidassa). Jos vettä kuluu niin taso (pyörä tasamaalla ja vaaterissa, KYLMÄNÄ) olis ehkä LOWER-viivan suunnalla, tai alle, tai säiliö ehkä jo tyhjä (sen tilavuus tais olla vain 0,25 l)?
WR125X/R Owners Manual:
http://ymenvom.crestec.nl/new/manuals/U22BE0.PDF (jos ei olis)
Kansitiiviste saattais olla todennäköisempi, eikös näitä ole ollu Minarelleissa? Konehan tuskin ylikuumenis kovilla pakkasilla, mutta ehkä huomaisit jos pakoputkesta tuleva vesihöyry ei oliskaan pistävän kitkerän hajuista (bensa/ylirikas seos) ja suht nopeasti haihtuvaa, vaan viipyilis kauemmin ja tuoksussa olis lievää makeutta (glykoli)? Vesipumppuakselin tiivistekin olis mahdollinen, jos ei ny suoranaisesti rikki (iso vuoto) niin ehkä pakkasen kovettamana falskais vähän? Tai ootko katsonu pakkaskestävyyden nesteestä, ettei vaan olis liian matala eli päässy jäätymään? Ei olis kiva juttu, sellainen olis voinu halkaista jotain lohkon tmv. vesikanavia "worst case"-skenaariona.
Fiksuinta varmaan olis kilauttaa pajalle (niillä lie just nyt hyvin luppoaikaa neuvoa asiakasta) ja fundeerata vaihtoehtoja. Ehkä haluaisivat nähdäkin tilanteen. Tai ehkä saisit neuvoteltua edullisen diilin korjauksesta... prätkäalallahan on aika ikävät ajat nyt, tuore tieto -20% rekisteröinneissä, raha liikkuu yhtä kankean vitkaan ku pakkasesta otettu terva.