ma$$i kirjoitti:En taida enään uskoa noiden kauppiaiden puheita
. PJME väitti 0.05 vertexille ja nyt löyty rotax papereita jossa valumännälle sen ~0.03.
Männän valmistaja ilmoittaa
aina sopivan käyntivälyksen.
Männän ja sylinteriputken välyksellä ei ole merkitystä ohipuhallukseen.
Vaan männänrenkaan katkosvälyksellä
(männänrengas tiivistää, kuten jo esim. Notreal911 kertoikin viestissään), joka pitää aina uutta mäntää ja/tai männänrengasta asennettaessa tarkistaa.
(liian pieni katkosvälys : männänrengas katkeaa | liian suuri katkosvälys : männänrengas ei kestä niin pitkään, kuin on tarkoitus)Jos männän käyntivälys on liian suuri
(mutuilisin, että yli 2-3 satkua liikaa), niin silloin männänhelmojen murtumisriski on suurempi.
Räsä topiccia selasin ja siellä oli jollain ollu vähän samantyylistä problemaa 3-6 vaihteilla että piikin jälkeen ei mennyt pidemmälle ja oli vissii bensapintaa säätämällä ratkaistu
Eli kierrä "piikkiä" pidemmälle?
Se käy todennäköisesti liian laihalla, tai liian rikkaalla.
Kokeile ajaa 6 vaihteella pienillä kierroksilla (2-3krpm) ja nopeesti käännät kaasun täysille.
Jos esim. booaa; pääsuutin on liian pieni.
Jos ongelma johtuu liian matalasta bensapinnasta, täydellä kaasulla pidemmän kiihdytyksen aikana sen pitäisi alkaa käydä selkeästi laihemmalla ja jopa sen vuoksi alkaa 'booailemaan'. Jos taas bensapinta on liian korkealla; silloin kaasutin tulvii.