HM CRM Rotax 2T RR & Competition

juusooh
Pyörä:
HM CRM 125 2011
Paikkakunta:
Nakkila
Liittynyt:
23.9.2012 17:44
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut juusooh » 24.5.2014 22:02

masuuuu kirjoitti:Sellasta aattelin kysyä että ku oon tilannu tuon RR mallin nyt ja pitäs tulla ensviikolla, nii onko siinä tosiaankin pelkkä sähkökäynnistys? :lol: ainakin siellä finnmoton sivuilla lukee et sähkökäynnistys mutta ku niissä kuvissa on se koneen kuva nii mun mielestä siin näyttää olevan käynnistyspolkimellekkin paikka :nörtti: mut niissä pyörän kuvis ei sit kyl näy käynnistyspoljinta et niis kai oo...joku jolla on jo tämmönen nii vois kertoa :D


On pelkkä sähkökäynnistys, mutta saahan siihen jos välttämättä haluaa sen polkimen :P

Finnmotolta itseasiassa kysyin paljonko poljinkäynnistyksen tekeminen maksaisi ja antoi aika hulppeat lukemat: 1100 euroa :lol:
juusooh
Pyörä:
HM CRM 125 2011
Paikkakunta:
Nakkila
Liittynyt:
23.9.2012 17:44
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut juusooh » 15.7.2014 22:20

Hei,
Nyt tarvittaasin apuja! :s

HM leipoi todella hyviä pullia pikatiellä ajaessa, meni monta osaa vaihtoon ja on jo vaihdettu. Mäntä, kiertokanki, lohko, pytty. Nyt kun kone on kasassa ja sovitettu runkoon niin kipinä on kadonnut??? :eek:

ONKO MITÄÄN mistä tämä saattaisi johtua? Sähköjohdot laitettu paikalleen oikein.
Ainoastaan BY-värinen johto jäi ilman kaveria (musta-keltainen), mutta ymmärtääkseni ei ollut omannut edes toista päätä ennenkään. BY-johto on CDI:n maadoitus Aprilian kevareissa, mutta HM:ssä ymmärtääkseni laitettu CDI:ltä suoraan pyttyyn? :nörtti:

PS. Kiinnileikkaaminen johtui TPS-anturin kontaktihäiriöstä, heitin öljypumpulla vesilintua.


EDIT: Sulake oli hajonnut, kipinä oli sen takia hukassa :D
Ei sen suurempaa.

Ja sen staattorilta tulevan by-värisen johdon ei kuulu mennä mihinkään, on maadoitettu HM:ssä suoraan cdi:ltä vissiinkin pyttyyn.
Viimeksi muokannut juusooh päivämäärä 5.8.2014 21:39, muokattu yhteensä 1 kerran
JusHond
Pyörä:
Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
1.3.2013 8:57
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut JusHond » 5.8.2014 20:57

Kertokaapas viisaat, että mikä on Hm (Competition malli) Sähköstartti nappulan yläpuolella oleva keltanen nappi :DD? Ei tapahdu mitään ja välillä palaa se valo napin alapuolelle.

Ja sitten, MISTÄ SAA UUSIA SYLINTEREITÄ? Linkatkaa tähän kiitos. Mitakan pytty löytyy ja pakoaukosta näkee kun hirveet naarmut siel. Että ei Mitakaa enää :lol: Onko minkälainen hinta ero nuilla 150cc ja 125cc pytyillä? Linkatkaa molempia ja laatumerkkejä pitää olla!
juusooh
Pyörä:
HM CRM 125 2011
Paikkakunta:
Nakkila
Liittynyt:
23.9.2012 17:44
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut juusooh » 5.8.2014 21:35

JusHond kirjoitti:Kertokaapas viisaat, että mikä on Hm (Competition malli) Sähköstartti nappulan yläpuolella oleva keltanen nappi :DD? Ei tapahdu mitään ja välillä palaa se valo napin alapuolelle.

Ja sitten, MISTÄ SAA UUSIA SYLINTEREITÄ? Linkatkaa tähän kiitos. Mitakan pytty löytyy ja pakoaukosta näkee kun hirveet naarmut siel. Että ei Mitakaa enää :lol: Onko minkälainen hinta ero nuilla 150cc ja 125cc pytyillä? Linkatkaa molempia ja laatumerkkejä pitää olla!



Finnmotolta saa alkuperäisiä pyttyjä varmaan aika huokeaan hintaan, sitten on mahdollisuus pinnoittaa vanha pytty.

Itse ostin Polinin 154cc pytyn, tuo vääntöä kivasti eikä ollut aivan sikamaisen kallis. Toisena vaihtoehtona on Italkitin 144cc kierrospytty joka nostaa enemmän isomman pyörän tuntua.

Startin yläpuolella oleva nappi (keltainen), jossa lukee MAP on nimensä mukaisesti sytytyskartan vaihto (ei toiminnassa vakiona). Taitaa alkaa toimia, kun ECU-boksin poraa Racing-sytytyskarttaan ja silloin voi siitä napista vaihdella onko sähköinen öljypumppu ja TPS-anturi päällä vai pois päällä.

Se punainen valo on vikakoodivalo, joka antaa vikakoodeja esim. Tps-anturin kontankihäiriön diagnoosivalo taisi olla 2 pitkää ja 1 lyhyt välähdys, silloin ei saa ajaa, koska öljyä ei syöty koneeseen.

Kysy Finnmotolta tai lue Italiankielisestä ohjekirjasta vikakoodi ja mieti mitä pitäisi asialle tehdä.

öljypumpun vikakoodi on poskettomasti lyhyitä, silloin myös sammuttaa itsensä pienen ajon jälkeen.

Sulla on todennäköisesti jotain vikaa voitelussa, jos kerran on naarmuja, en lähtisi itse ostamaan uutta pyttyä vaan pinnottaisin uudestaan taikka hoonaisin, jos ei ole isoja jälkiä. Ja todennäköisesti se vikakoodi liittyy jotenkin siihen öljypumppuun. suosittelen tekemään samoin kuin tein itse ostaessani tämän pyörän, että käännät kaasuttimesta sen öljyseosruuvin kokonaan kiinni ja irroitat öljypumpulta kaasariin menevän letkun ja pistät vaikka kiertämään pumpussa ympyrää ja tyhjennät tietty öljystä sen öljytankin.
Viimeksi muokannut juusooh päivämäärä 5.8.2014 21:44, muokattu yhteensä 1 kerran
JusHond
Pyörä:
Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
1.3.2013 8:57
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut JusHond » 5.8.2014 21:41

Aaa.. Kiitti tiedosta! Onko tuolla valolla ny mitään väliä kun ei ole tuorevoitelu käytössä? :D Ja mistä hommasti tuon polinin? :D Ja mistä mahtaa saada Italkitin pyttyjä?
juusooh
Pyörä:
HM CRM 125 2011
Paikkakunta:
Nakkila
Liittynyt:
23.9.2012 17:44
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut juusooh » 5.8.2014 21:48

JusHond kirjoitti:Aaa.. Kiitti tiedosta! Onko tuolla valolla ny mitään väliä kun ei ole tuorevoitelu käytössä? :D Ja mistä hommasti tuon polinin? :D Ja mistä mahtaa saada Italkitin pyttyjä?


Periaatteessa sillä valolla ei ole väliä, jos sulla ei oo se pumppu menossa kaasariin päin. Tällä hetkellä saa vissii liikaa ilmaa jostain reiästä? eos. Kannattaa porata se ecu-boksi niin se ei anna minkään näköisiä virhevaloja niistä kahdesta aivan päin helvettiä suunnitellusta asiasta. samalla poistaa 10,5k rpm rajottimen pyörästä ja mahdollistaa Rave1 laiton kiinni, kun solenoidi alkaa liikkumaan. Rave2 ei siis tarvitse tätä.

Ite ostin Polinin Gearparts24.de sivustolta, mutta googlaamala löytyy. Italkitit on ollut tähän mennessä joka paikasta loppu.
Ainakin 2-rad sausenthaler aprilia rs 125 osiosta löytyy osia moottoriin. sama juttu muuallakin!

Ps. Sori kirotusvirheet, ei oo tullu nukuttua pariin päivään.
AM6Power
Pyörä:
KTM 125 Exc
Liittynyt:
3.9.2013 20:28
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut AM6Power » 6.8.2014 21:54

Tosiaan tuli tollanen Crm 125 hankittua, niin kysyisin et mistä sais helposti osia? Saako suomesta mistään vai miten on?
Ja mitkä katteet tuohon sopii? Kaveri puhu et olis Honda CRF 250 etu- ja CRF 125 takakatteet. Tarvisin nimittäin mustat katteet tuohon. Jos joku tietää niin mielellää sitte linkkiä johonkin sivulle. EI VÄLIÄ VAIKKEI OLIS SUOMESSA!
juusooh
Pyörä:
HM CRM 125 2011
Paikkakunta:
Nakkila
Liittynyt:
23.9.2012 17:44
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut juusooh » 6.8.2014 22:27

AM6Power kirjoitti:Tosiaan tuli tollanen Crm 125 hankittua, niin kysyisin et mistä sais helposti osia? Saako suomesta mistään vai miten on?
Ja mitkä katteet tuohon sopii? Kaveri puhu et olis Honda CRF 250 etu- ja CRF 125 takakatteet. Tarvisin nimittäin mustat katteet tuohon. Jos joku tietää niin mielellää sitte linkkiä johonkin sivulle. EI VÄLIÄ VAIKKEI OLIS SUOMESSA!


Honda cr 125 02-07 katteet menee, vakiot etukatteet on crf 250 04-, mutta cr menee suoraan kiinni. ja siis takalokari ja takasivukatteet on cr 125 !

Osia saa finnmotolta spostilla tai soittamalla kysymällä.
Kannattaa kooklailla moottorin ja sähköjen osat aprilia rs 125, sx 125 ja muut menopelit, joissa on rotax 122 moottori, Suomessa kalliilla myy Nakkilan pyörä ja Mopo. Ulkomailla 2-rad sausenthaler, gearparts24.de, briteissä pjme.co.uk ja kyllä niitä muitakin on ;) .

Suomessa ja ulkomailla myy myös kaikennäköiset Karting-varaosia myyvät kaupat, koska rotax kone on käytössä useissa karting Max ja Junior Max luokan kartingautoissa.
Banaani120
Liittynyt:
23.8.2013 18:16
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Banaani120 » 5.10.2014 18:00

Missä näissä on sulakkeet? Kaikki valot pimeni yhtäkkiä kun vaihdoin lyhyiltä pitkille. Kiinni kiinalaiset bi-xenonit, mutta ei toimi normaalillakaan polttimolla ja takavalo myös pimeenä. Vilkut ja jarruvalo toimii kuitenkin. Mitäköhän olis voinut mennä? Aika kauan jo etin sulakkeitakin mutta ei löytynyt :D
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut jonicc » 5.10.2014 19:12

Akulta lähdet plussajohtoa seuraamaan. Aika usein lähellä akkua sulakeboksi
Banaani120
Liittynyt:
23.8.2013 18:16
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Banaani120 » 5.10.2014 19:32

Kävin mielestäni kaikki johdot läpi eikä löytynyt :/ Akulta mittasin jännitteeksi 16v, on varmaan ihan normaalia?
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut jonicc » 5.10.2014 19:43

Ei kyllä ole jos on 12v akku. Kierrättäessä pitäisi olla n. 14v ja muuten n.12v
Banaani120
Liittynyt:
23.8.2013 18:16
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Banaani120 » 7.10.2014 20:39

Jees elikkä sulakkeet löyty monen mutkan takaa virtalukon läheltä ja yleismittarista oli akku lopussa niin näytti vähän vääriä lukemia :D
JusHond
Pyörä:
Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
1.3.2013 8:57
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut JusHond » 16.10.2014 21:02

Kaivattas apua.. Mikäs hemmissä on kun ajelin ihan normaalisti ja sitten booasi vaan ja sammui. Kipinää ei tule, eri tulpilla kokeiltu ja sitten syylärin puhallin pyörii koko ajan kun on virrat päällä? Ennen ei ole pyörinyt. Että mikähän perkele siinä on? :D Sähköissä kai?
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut jonicc » 16.10.2014 21:46

Ite lähtisin sulakkeita ensiks kattomaan.