Cagiva Mito

Pasikiainen
Pyörä:
-03 Mito, -89 Honda Monkey Rothmans
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 19.8.2011 18:37

Voisko se vika sit olla kaasarissa että ei saa tarpeeksi bensaa tai jotain?
Mistä ne voi siellä koneistamolla sanoa että onko se hyvä? Kun eiks se pidä tietää et minkälaiset mitat on alkuperäisesti? Vai miten se mitataan...? Se nyt on tiedossa että itse en sitä alapään laakerin vaihtoa ainakaan voi tehdä koska se pitää ainakin kellottaa yms.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id28951/ Ostakaa!!!
Zande
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78

ViestiKirjoittanut Zande » 19.8.2011 18:41

Pasikiainen kirjoitti:Voisko se vika sit olla kaasarissa että ei saa tarpeeksi bensaa tai jotain?
Mistä ne voi siellä koneistamolla sanoa että onko se hyvä? Kun eiks se pidä tietää et minkälaiset mitat on alkuperäisesti? Vai miten se mitataan...? Se nyt on tiedossa että itse en sitä alapään laakerin vaihtoa ainakaan voi tehdä koska se pitää ainakin kellottaa yms.

Jeps, eli koneistamolla se laakerin vaihto tapahtuu helposti, itse et sitä perus kotivälineillä saa vaihdettua.
Männän/sylinterin välyksen raja-arvotkin löytyy Cagiva Repair Manualista. Eli lukaisepa se koneen huolto -osio siitä manualista purkamisesta kokoamiseen, niin saat siitä vastaukset useimpiin kysymyksiisi.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
Pasikiainen
Pyörä:

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 19.8.2011 18:55

Ei mulla taida olla sellasia mittausvälineitä että saan tarpeeksi tarkkoja mittoja. Joten varmaan pitää mittauttaa se siellä MP-Racingillä, ja viedä kampiakseli koneistamolle, vaihuttaa kiertokanki. Pitääkö mun siis viedä joku lappi niille mistä näkyy et ne mitat vai tsekkaako ne vaan että se on suora ja vaihtaa kiertokangen jos niin pyydän ja se siitä tartte.

Mut mistähän voisi johtua että siinä cts:ssä ei riitä oikeen ne säätövara, toinen vaijeri on ihan toisessa päässä ja toisessa on vaijeri lyhimmillään. Vien varmaan mp-racingille jos ne kattos sitä ja säätää sen oikein jos tarve vaatii.
Zande
Pyörä:

ViestiKirjoittanut Zande » 19.8.2011 18:59

Pasikiainen kirjoitti:Ei mulla taida olla sellasia mittausvälineitä että saan tarpeeksi tarkkoja mittoja. Joten varmaan pitää mittauttaa se siellä MP-Racingillä, ja viedä kampiakseli koneistamolle, vaihuttaa kiertokanki. Pitääkö mun siis viedä joku lappi niille mistä näkyy et ne mitat vai tsekkaako ne vaan että se on suora ja vaihtaa kiertokangen jos niin pyydän ja se siitä tartte.

Mut mistähän voisi johtua että siinä cts:ssä ei riitä oikeen ne säätövara, toinen vaijeri on ihan toisessa päässä ja toisessa on vaijeri lyhimmillään. Vien varmaan mp-racingille jos ne kattos sitä ja säätää sen oikein jos tarve vaatii.

Viet sen sylinterin ja männän samalla sinne koneistamolle mitattavaksi...
Viet vaikka sinne koneistamolle tulostetun version siitä cagiva repair manualin kohdasta, jossa ne kaikki osien mittaukset on, siis männän, sylinterin, kampuran..
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex BSE 125cc
Pasikiainen
Pyörä:

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 19.8.2011 19:26

No kun on probleemina se että mulla on vaan joku -95 Miton, 7 vaihteisen josta en löydä niitä mittoja edes. Mistä ne mahtaisi löytää?
Zande
Pyörä:

ViestiKirjoittanut Zande » 19.8.2011 19:31

Pasikiainen kirjoitti:No kun on probleemina se että mulla on vaan joku -95 Miton, 7 vaihteisen josta en löydä niitä mittoja edes. Mistä ne mahtaisi löytää?

Tuolta Carlsalterin listasta, jonka muistaakseni Teba tms. linkitti jompaan kumpaan mitotopiciin. Siellä listassa on niitä manuaaleja joka lähtöön. Eikä se välttämättä ole muuten repairmanualin nimellä siellä, tuli vain mieleen. Kaikki ne kyllä niitä repair/workshop manuaaleja on mutta eri versioista.
Tässä vielä se linkki uusiksi. Itse latasin aikanaan kaikki nuo manuaalit, ja niitä soveltamalla sitten saanu aina asiat selville :roll: Joistakin manuaaleista puuttu muistaakseni esim. momentti taulukko, joka toisista sitten löytyy. ;)
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex BSE 125cc
Pasikiainen
Pyörä:

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 19.8.2011 19:36

Joo, no pistin kaikki lataukseen, saa nähä toimiiko. Mutta ei noista mikään ole uudempaan mitoon, kaikki vanhempiin. Eli jos ei noista mikään pelitä niin pistäkään mulle joku kuvakaappauksena, kiitos :|

Noissa toisissa on näköjään noita, mutta niistä ei saa selvää, kun niitä zoomaa niin menee ihan sutuksi :roll:
Std
Pyörä:
Cagiva Mito, MBK Booster NG -02, MBK Nitro -04, Orion 140cc

ViestiKirjoittanut Std » 20.8.2011 9:35

Minkälaisia välejä teillä on Mitoissanne? Itellä tällä hetkellä 13-43. Ketjut ja rattaat alkaa olemaan vaihtokunnossa, onhan niillä ajettukkin jo yli 15tkm. Ei noissakaan väleissä mielestäni mitään vikaa ole, mutta miettisin, että ostaako samanlaiset vai pidemmät välit.
Zande
Pyörä:

ViestiKirjoittanut Zande » 20.8.2011 13:50

Std kirjoitti:Minkälaisia välejä teillä on Mitoissanne? Itellä tällä hetkellä 13-43. Ketjut ja rattaat alkaa olemaan vaihtokunnossa, onhan niillä ajettukkin jo yli 15tkm. Ei noissakaan väleissä mielestäni mitään vikaa ole, mutta miettisin, että ostaako samanlaiset vai pidemmät välit.

Itselläni on 14-44 ja kaipailisin piikkiä isompaa eturatasta. Kaverilla on 15-44 ja ne vaikuttaisivat oikeinkin mukavilta välityksiltä, koska moottoritiellä jos rajoitusten mukaan ajaa, niin kierrokset ovat juuri sopivasti tehopiikin alla.
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex BSE 125cc
Pasikiainen
Pyörä:

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 20.8.2011 14:18

Joopa joo, mulla taas kun motarilla ajaa kutosella niin 130 mittarissa ja kierrokset 10 000rpm:ssä... Jotenkin mä luulen et jotain säätöjä on vituillaan tai sit moottori muuten vaan finaalissa?

Ja siis vakiovälit, onko ne nyt 14-44? Vai 14-41, en muista, mutta ne ja sit TT.
Zande
Pyörä:

ViestiKirjoittanut Zande » 20.8.2011 14:40

Pasikiainen kirjoitti:Joopa joo, mulla taas kun motarilla ajaa kutosella niin 130 mittarissa ja kierrokset 10 000rpm:ssä... Jotenkin mä luulen et jotain säätöjä on vituillaan tai sit moottori muuten vaan finaalissa?

Ja siis vakiovälit, onko ne nyt 14-44? Vai 14-41, en muista, mutta ne ja sit TT.

Itsellä siis 14-44 ja 115@gps niin kierrokset ~8000rpm. Ja se piikkiä isompi edessä auttaisi juuri sen verran että 120km/h vauhdissa olisi sitten kierrokset jossakin 7000 ja 8000 rpm välillä.
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex BSE 125cc
Std
Pyörä:
Cagiva Mito, MBK Booster NG -02, MBK Nitro -04, Orion 140cc

ViestiKirjoittanut Std » 20.8.2011 14:42

Zande kirjoitti:
Std kirjoitti:Minkälaisia välejä teillä on Mitoissanne? Itellä tällä hetkellä 13-43. Ketjut ja rattaat alkaa olemaan vaihtokunnossa, onhan niillä ajettukkin jo yli 15tkm. Ei noissakaan väleissä mielestäni mitään vikaa ole, mutta miettisin, että ostaako samanlaiset vai pidemmät välit.

Itselläni on 14-44 ja kaipailisin piikkiä isompaa eturatasta. Kaverilla on 15-44 ja ne vaikuttaisivat oikeinkin mukavilta välityksiltä, koska moottoritiellä jos rajoitusten mukaan ajaa, niin kierrokset ovat juuri sopivasti tehopiikin alla.

Jaksaako kiertää kutosella loppuun asti?
Zande
Pyörä:

ViestiKirjoittanut Zande » 20.8.2011 14:48

Std kirjoitti:Jaksaako kiertää kutosella loppuun asti?

Kaverin yksilöllä en ole kokeillut, siis niitä 15-44. Ja mikä edes on se "loppu"?! Mutta jos tarkoitat että sinne punarajalle asti, niin sanoisin, että siinä ja siinä. Nyt kun mietin ja laskeskelin, niin nehän ovat melkein samat välitykset kuin 14-41, ja niillä kyllä mitot jaksaa kiertää loppuun asti, jos säädöt vain on kohdallaan, eli eiköhän noilla 15-44 välityksilläkin jaksa.
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex BSE 125cc
Pasikiainen
Pyörä:

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 20.8.2011 15:36

Ajelin mittariin Mitolla 130, kuvittelen sen olevan jotain 120, ja kun autot menivät suunnilleen samaa nopeutta motarilla, niin eiköhän se jotain tollasta ole. Kierroksia sitten olikin 9000rpm. Onko normaalia vakio väleillä ja TT:nä?

Ja sit koitin, kiihdytin 3:s vaihteella, kaasukahvan loppuun asti, niin kierroksia oli vain 11 000. Ei edes punarajalla. Miksi? Eiks sen pitäis kuitenkin 12 000 kiertää? 1 ja 2 vaihteilla kiihdyttäminen on tosi ärsyttävää, nykii tosi paljon! Voiko vika olla mussa, etten osaa kiihdyttää oikein? Kolmoselta ylöspäin vaihtaminen niin alkaa luonnistumaan, miten te muut kiihytätte pienillä vaihteilla? Silloin ei nyi kun annan vaan ihan vähän kaasua. Mutta se taas on sellasta mummoilua. Veikkauksia mistä voisi johtua? Vien varmaan MP-Racingille säädettäväksi CTS:n, jos eivät siitä paljoa halua... :roll: not going to happen :P
i-Flizzer-i
Pyörä:
Cagiva mito -11

ViestiKirjoittanut i-Flizzer-i » 20.8.2011 17:00

Sitä vielä kokeilen kysyä että onko kellään tietoo mikä vois olla kierroslukumittarissa, kun näyttää semmoset 2/3 kierroksista mitkä ois oikeesti ?