hpniemi kirjoitti:Öö jos liitin on irti, säädin on pois käytöstä eli kukaan ei reguloi jännitettä joten jännitteet sekoilee tietenkin
Tarkista magneeton kunto ensin mittaamalla regulaattorin johdosta sen ollessa irti keltaisten johtojen jännite 3000 kierroksella, pitäs olla 20-50v jajos jännite heittelehtii tasakaasulla paljon,magneetossa on vikaa.
Jos se antaa tasaista tuossa haarukassa,mittaa 3,000 kierroksella akun plus ja miinus jännitteensäädin kiinnitettynä,pitäs antaa 12.5-14.5 V.Jos se antaa enemmän tai heittelehtii,jsäädin on rikkk. Voit myös painaa tööttiä tossa testissä ja näät miten jännite käyttäytyy. Jos säädin ok, ei sais nousta 15 volttiin...
Keltasista johdoista mitattuna antaa noilla kierroksilla about ~34V ja tosta akusta mitattu testi antaa arvoksi korkeimmillaan 14.72V noilla kierroksilla ja sitko vähän antaa kierroksii ja laskee taas nii keskivertona 14.54V. Töötti tekee jännitteenlaskun ihan normaalisti eikä saa jännitettä sekoilemaan.