jonicc kirjoitti:
Betan boxissa sarjanumeron kolme viimeistä on -039, alku on sama. Toinen merkintä on Rev. D 8-11. Valkoisen lätkän alareunassa on merkinnät 39S ja 40.
AMPS 180 pytystä pari huomiota. Männäntapin sokat on täysin kelvottomat ja niitä ei kannata laittaa ollenkaan paikalleen, on valmiiksi kierot ja aika pehmeän oloiset. Mäntä kannattaa kasata Yamahan omilla sokilla, niissä on laatu kohdallaan.
Toinen juttu. Koko paketin mitoituksessa on käynyt käpy ja mäntä tulee liian ylös, kasattuna männän ja kannen väliin jää 0.55mm tilaa joka on liian vähän. Männän laki ei ole tasainen vaan keskeltä koholla. Mäntä ei saa tulla täysin ylös asti vaan reunasta mitattuna mäntä pitää jäädä 0.8-1mm sylinteritason alapuolelle. Jos mäntä tulee liian korkealle niin lisää pytyn ja lohkon väliin 1-2 tiivistettä, mukana tule tiiviste on 0.9mm paksu ja Yamahan alkuperäinen taisi olla 0.4mm paksu.
Muuten paketti vaikutti ihan laadukkaan oloiselta, takomäntä on aika väljän oloinen yläpäästään joten kylmää konetta ei kannata piiskata. Takomäntä laajenee lämmetessään ja välykset asettuu kohdalleen, kylmä mäntä "kolisee" pytyssä.
Männänrenkaat vaikutti asialliselta ja on valmiiksi hiottu mittoihin, sylinteriin asennettuna renkaan rako oli molemmissa puristusrenkaissa 0.2mm ja öljyrenkaissa 0.3mm jotka on selkeästi toleranssien sisällä.
Näitä Minarellin moottoreita kun on useammassa merkissä niin joku voisi tuonne tekniikka puolelle perustaa oman topicin Minarellin koneelle, samalla tekee yhteenvedon kyseisestä moottorista. Silloin kaikki tieto olisi yhdessä paikassa ja tarvittava tieto löytyisi helpommin. Ite en viitti topiccia aloittaa