Siitä liasta ei kannata alkaa huolehtimaan jos kaikki näytti muuten hyvälle. Rattaat,vaihteisto yms kuluu luonnollisesti ja semmosta metallihilettä kertyy vähitellen joka värjää paikkoja.
Onks pyörä ollu käynnissä koska viimeks?
Se että öljyjä oli vaan desi ja että mustaa niin vähä huolettaa
,noh uudet öljyt laatikkoon. Ja niin rotaxin laatikkoon pitää tunkea 8dl öljyä vaikka koneen kyljessä 6dl lukeekin
Onks pyörä seisonu kauanki ennenkuin sulle tuli? Jos on niin kannattaa uudet bensat vaihtaa tankkiin, vanhoilla bensoilla ei tuppaa aina lähtee käyntiin. Ja jos pyörä on seisonu pitkään niin kannattaa kaasutin puhdistaa ja availla. Voihan sen muutenkin suorittaa niin ei ainakaan sieltä suunnalta yllätyksiä tule.
Jos pyörässä on tuorevoitelu, koeta varmistaa että se pelittää. Tulee muuten kallis lasku. Ja tietysti kurkkaa penkin alle että säiliössä öljyä JOS tuorevoitelu käytössä. Jos ei oo käytössä tai epäilet että siinä on jotai fibaa niin tee ~2.5% seokset jotka heität tankkiin.
Tulppa kannattaa tsekata ja ehkäpä vaihtaakin. Vakiopyörään BR8ES ja täystehoon tai vielä enemmä piristettyyn BR10EG tai vaihtoehtoisesti BR10EIX (iridium tulppa)
Millanes tekniikka pyörästä löytyy? Kaasarin säätöihin kannattaa perehtyä jos niistä ymmärtää. Ne ei aina oo edellisten omistajien jäljiltä iha kunnossa