Yamaha WR125X/R

Alexir
Pyörä:
EX HusQ 125 SM -09 ,EX Yamaha DT 50 -07 & -09 ,EX KTM EXC 125 -09, EX Yamaha WR 183 -11,EX WR125 -12, EXC450 -04
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
30.9.2011 18:05
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Alexir » 6.3.2014 18:44

YamWR kirjoitti:Mäntää joutuu vaihtaa aikaisemmin, jos ei ole ruiskua säädetty :)

Semmoinen kysymys muille, että kun oma weera on säädetty gianellin putkiston kanssa powercommanderilla dynopenkissä, niin jos nyt otan tuon powercommanderin pois, niin häviääkö ruiskun säädöt vai jäävätkö ne? :D Ajattelin, että jos nyt myisin erikseen tuon pc:een

Häviää säädöt :)
YouTube kanava
[X] M-Kortti [X] A1-Kortti [X] A2-Kortti [X] B-Kortti
naksu007
Pyörä:
Yamaha WR 125R ja Honda CRF 250X
Paikkakunta:
Jämsänkoski
Liittynyt:
19.4.2013 19:35
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut naksu007 » 6.3.2014 22:40

Eemelijan kirjoitti:Tiedän että tästä aiheesta on ollut vaikka kuinka keskustelua, mutta kysympähän nyt vielä kuitenkin.. Eli vaihdoin tuossa Leovincen LV-one Evo 2 änkän ja mietin että vaikuttaako nyt pahastikkin koneen käyttöikään ja toimivuuteen? Sen tiedän että kokoputkistolla ainaki ois ruiskun säädätys todellakin suositeltavissa, mutta onko tällä änkän vaihdolla nyt niin suuria vaikutuksia että kone pahastikkin kävisi laihalla? Eli voiko nyt ihan huoletta ajella ilman pc:n ostoa ja ruiskun säädätstä?

Toinen kysymykseni on että onko ihan yleistä kun tuossa leovincen änkässä näytti olevan tavallaan kaksi db-killeriä?
Toinen putken päässä normaalisti mutta toinen tavallaan siinä änkän ja väliputken välissä. Tuota väliputken ja änkän väliin tulevaa ihmettelin kovastikkin kun se melkeinpä tukki koko tuon putken.. muutamat reiät vain sivuilla, joist pakokaasut pääsisivät virtaamaan läpi änkkään. Noh jätimpä nämä molemmat laittamatta ja äänet on ainaki ihan sopivat ja mukavat. Mutta siis mikä on syynä että Vincessä on tämmöset db killeri ratkaisut? :s

Olen todella kiitollinen vastauksista näihin askarruttaviin kysymyksiini! :D


Ei se änkän vaihto niin paljoa vetäse laihalle että tarvis huolestua. Toinen juttu jos alkukäyränkin vaihat.

Mistä muuten ostit ton vinssin? Hinta? Kun itekkin oon sitä ostamassa, mahollisimman halvalla :D Halvin mitä oon löytäny 300€ posteinee tais olla.
"Katuenduroilla yleensä ajavat vain tytöt tai transistorit."
Wildzuria
Pyörä:
Kinroad windbell (stance), EX Ktm EXC 125, EX Yamaha WR 125X, EX Jincheng monkey, EX Yamaha DT 50X, EX Skyteam monkey
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
16.2.2012 19:00
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Wildzuria » 6.3.2014 23:56

Omalla wr:rällä ajettu nyt 29tkm ja edellisen omistajan mukaan syö öljyä jos ajetaan yli 90km/h eli olisi männänvaihto edessä. Gearparts24 olisi saanut mäntäsarjan 35€ mutta ne oli loppu niin tuli mieleen, että riittääkö pelkkien männänrenkaiden vaihto? ja voiko tarvike männänrenkaita (airsal) laittaa alkuperäiseen mäntään? Mäntä olisi tarkoitus vaihtaa ennen kortin saantia ja kun ei tiedä yhtään koska tuonne tulee uusia ja muualla hinnat posteineen huomattavasti kaalliimpia.
Eemelijan
Pyörä:
Yamaha WR 125X -11
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
17.11.2012 14:15
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Eemelijan » 7.3.2014 0:24

naksu007 kirjoitti:
Ei se änkän vaihto niin paljoa vetäse laihalle että tarvis huolestua. Toinen juttu jos alkukäyränkin vaihat.

Mistä muuten ostit ton vinssin? Hinta? Kun itekkin oon sitä ostamassa, mahollisimman halvalla :D Halvin mitä oon löytäny 300€ posteinee tais olla.


Kiitos tiedosta! Joo siis suosittelen ehdottomasti!! Ostin Mimotosta.Oli joulun aikoihin kolmella sadalla tarjouksessa mutta nyt näköjään kalliimpi(375e). Luulisin että löytyy kyllä jostain muualta halvemmalla. Omasta mielestä paras ja nätein änkkä mitää weeraan saa tällee suoraan kiinni :D

Täs vielä linkki http://kauppa.mimoto.fi/product/14837/leovince-lv-one-evo2-teras-vaimennin-yamaha-wr125-rx-09-
aakkoset
Liittynyt:
13.11.2013 22:03
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut aakkoset » 7.3.2014 0:39

Terve, mitäs mieltä porukka on weeärrän ajettavuudesta maastossa? Tarkotan ihan kunnolla maastoa, eikä pelkästään hiekkapolkuja. Miten käyttäytyy ja onko paino ongelma? Tottakai pitäs enskavanteet tai ainakin vähän rouheemmat kumit hommata mutta mites muuten toimii? Jousitus kestää vaikka vähän raskaasti alas tulisi jne?
aakkoset
Liittynyt:
13.11.2013 22:03
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut aakkoset » 7.3.2014 0:43

aakkoset kirjoitti:Terve, mitäs mieltä porukka on weeärrän ajettavuudesta maastossa? Tarkotan ihan kunnolla maastoa, eikä pelkästään hiekkapolkuja. Miten käyttäytyy ja onko paino ongelma? Tottakai pitäs enskavanteet tai ainakin vähän rouheemmat kumit hommata mutta mites muuten toimii? Jousitus kestää vaikka vähän raskaasti alas tulisi jne?

Niin ja se sitten vielä, jos (ja kun) turvallaan käydään niin meneekö jotkut tietyt palikat helposti rikki? Katteet kuulemma ei kestä ollenkaan vääntymistä mut onko sitten jotain muuta vielä mikä vääntyy/halkeaa/katkeaa helposti?
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 7.3.2014 7:57

Wildzuria kirjoitti:Omalla wr:rällä ajettu nyt 29tkm ja edellisen omistajan mukaan syö öljyä jos ajetaan yli 90km/h eli olisi männänvaihto edessä. Gearparts24 olisi saanut mäntäsarjan 35€ mutta ne oli loppu niin tuli mieleen, että riittääkö pelkkien männänrenkaiden vaihto? ja voiko tarvike männänrenkaita (airsal) laittaa alkuperäiseen mäntään? Mäntä olisi tarkoitus vaihtaa ennen kortin saantia ja kun ei tiedä yhtään koska tuonne tulee uusia ja muualla hinnat posteineen huomattavasti kaalliimpia.


Se riippuu kyllä ihan männästä, jos se on kovin karun näköinen, niin vaihtaa pois vaan. Itse vaihtaisin sekä männän, että renkaat. Tarvikerenkaisiin en koskis, ne on kuitenkin pahimmassa tapauksessa poikki heti 5k jälkeen, vasta vituttaa?

Itse firma on hyvän oloinen, tilasin oman 180cc sieltä, hyvä palvelu ja kaikki meni niin kuin pitikin!
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 7.3.2014 9:47

Jos kone on akettu 29k niin samalla avauksella mä ainakin vaihtaisin männän, silloin on tiedossa monta huoletonta kesää sen osalta kun ei tarvii olla vähän ajan päästä taas vaihtamassa.

Näissä nelareissa on matalat männät ja pienikin kuluminen männässä laittaa ne "kolisemaan" sylinterissä joka ei ole hyvä asia, kuluttaa mäntää entisestään ja "kolinan" aiheuttama resonointi kuuleman mukaan rasittaa myös laakereita normaalia enemän.

Jälleen siihen putki asiaan, kuinka monetta kertaa joten olisko tämä se viimeinen... :roll:

Jos vaihtaa äänenvaimentimen niin potikkavastus kannattaa laittaa, ilman potikkaa en vaimenninta vaihtaisi koska kone käy jo valmiiksi laihalla. Vaimennin ja putki, ehkä voi selvitä potikalla mutta PC+penkitys on parempi vaihtoehto. Jos putkiston lisäksi vaihdetaan moottoriin viriosia niin PC tai säätöboxi on välttämätön.

Power Commanderin säätö ei vaikuta millään tavalla pyörän oman ruiskuboxin säätöihin tai toimintaan, se elää siellä omaa elämäänsä ja PC:n välityksellä korjataan parameterjä oman ruiskuboxin ja ruiskusuuttimen välillä. Kun poistaa PC:n niin bensansyöttö on silloin samassa kuosissa kun ennen PC:n asennusta.

Jotenkin tuntuu siltä että elämä on paljon helpompaa tuolla Husse ja Beta osiossa, kaasariin suuttimet vaihtoon ja se on siinä. Katteetkin kestää ja on kevyempi pyörä työntää kun pensa loppuu :D
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 7.3.2014 11:13

aakkoset kirjoitti:
aakkoset kirjoitti:Terve, mitäs mieltä porukka on weeärrän ajettavuudesta maastossa? Tarkotan ihan kunnolla maastoa, eikä pelkästään hiekkapolkuja. Miten käyttäytyy ja onko paino ongelma? Tottakai pitäs enskavanteet tai ainakin vähän rouheemmat kumit hommata mutta mites muuten toimii? Jousitus kestää vaikka vähän raskaasti alas tulisi jne?

Niin ja se sitten vielä, jos (ja kun) turvallaan käydään niin meneekö jotkut tietyt palikat helposti rikki? Katteet kuulemma ei kestä ollenkaan vääntymistä mut onko sitten jotain muuta vielä mikä vääntyy/halkeaa/katkeaa helposti?


Kun kaadut palaset vaan lentelee, johonki suon silmäkkeeseen kun upotat kiroat painoa ja tyhmyyttäs ku wärrän ostit. Alusta varsin lelu vrt. Husse tai hm. Keulan stefatkaan eivät tunnu kestävän. Pienet keulittelut menivät kivasti mutta kerkesinkö peräti 3 kertaa pyörällä hyppäämään niin alkoivat vuotamaan. Yksi syyläri ei riitä rankemmassa ajossa vaan flekti huutaa kokoajan kun painat jotain polkuja kaasu pohjassa menemään. Jos meinaat tehdä muuta kuin päästä paikasta a paikkaan b, älä osta wr. Parempiakin vaihtoehtoja löytyy. Jos tosin päätät ostaa mniin voin omani myydä pilkkahintaa. ;)
Auton turbottaminen on kovin kallista. :D
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
PeeÄm
Liittynyt:
13.3.2013 19:38
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut PeeÄm » 8.3.2014 19:51

http://www.motomaster.fi/kauppa//product_details.php?p=3425
Eli meneekö hatamoton änkkä suoraan vakioputkeen kiinni jos laittaan vaan tuon sovitelaipan,vai pitääkö tehdä/teettää itse se väliputki?
Wildzuria
Pyörä:
Kinroad windbell (stance), EX Ktm EXC 125, EX Yamaha WR 125X, EX Jincheng monkey, EX Yamaha DT 50X, EX Skyteam monkey
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
16.2.2012 19:00
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Wildzuria » 8.3.2014 21:18

Alkuperäinen äänenvaimennin on hitsattu kiinni "väliputkeen" joten tuon hatamoton ja alkukäyrän välille täyyy tehdä uusi väliputki.


Pitääkö moottori irrottaa rungosta männänvaihdon aikana vai mahtuuko ilman irroittamista? Onko normaalia että kun keulaa kääntelee siinä tuntuu ns. keskikohta eli keskellä pieni kohta jossa keula ei käänny ollenkaan vai onko ohjauslaakereissa kulumaa? Ja oman wr:n iskari/linkusto narisee kovasti kun istuu pyörän päälle öljyä kokeiltu laittaa jokapaikkaan mutta ei tunnu olevan vaikutusta pitää varmaa purkaa ja laittaa vaseliinit väliin.. onko muilla ollut samanlaista ongelmaa?
Kolmiovoileipä
Liittynyt:
18.12.2011 16:03
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Kolmiovoileipä » 8.3.2014 21:53

Ei tarvii moottoria irrottaa rungosta, mahtuu kyllä vaihtamaan. Omassa ex mopossa narisi aina takaiskari, niin hävisi aina kun ruiski wd40 vaa joka väliin :lol:
"Se mikä ei näy, nii sitä ei oo"
naksu007
Pyörä:
Yamaha WR 125R ja Honda CRF 250X
Paikkakunta:
Jämsänkoski
Liittynyt:
19.4.2013 19:35
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut naksu007 » 8.3.2014 22:00

Kertokaas mistä löydän liittimiä jotka on esim vilkuissa ja takavaloissa. Ei siis niitä WR:n omia liittimiä. Paksuus ~3,5mm

Tämmösiä: Kuva
"Katuenduroilla yleensä ajavat vain tytöt tai transistorit."
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 8.3.2014 22:10

Wildzuria kirjoitti:Onko normaalia että kun keulaa kääntelee siinä tuntuu ns. keskikohta eli keskellä pieni kohta jossa keula ei käänny ollenkaan vai onko ohjauslaakereissa kulumaa? Ja oman wr:n iskari/linkusto narisee kovasti kun istuu pyörän päälle öljyä kokeiltu laittaa jokapaikkaan mutta ei tunnu olevan vaikutusta pitää varmaa purkaa ja laittaa vaseliinit väliin.. onko muilla ollut samanlaista ongelmaa?


Kuulostaa siltä että ohjauslaakerille on tullu tunnit täyteen, muuta ei ole tehtävissä kuin vaihtaa uudet ohjauslaakerit.

Takalinkusto kannattaa purkaa ja tarkistaa samalla reissulla, jos on kulumaa niin uutta osaa linkustoon, hyvällä tuurilla voi selvitä purku/puhdistus/rasvauksella.
rAwEeD
Liittynyt:
16.4.2013 15:10
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut rAwEeD » 9.3.2014 14:07

oisko kellään mitään hajua mistä johtuu kun mittaristoon tulee se OIL teksti vaikka öljyä on koneessa tarpeeksi ja öljynvaihto aika ei ole vielä ?