Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

Wiljamiii
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 3.7.2014 12:27

Jos ostan tähän tarrasarjan Moto-StyleMX stä niin minkä tarrasarjan ostan pyörä on vuosimallia 2011. SM-SMS 125 lienee oikea? Kerran ei smr 125 löydy pyörässä sirommat takakatteet ja cm lippa.
RM-96
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -13, EX Derbi DRD pro sm -11
Liittynyt:
30.6.2012 23:12
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut RM-96 » 3.7.2014 14:51

Minkä muun hussen katesarja käy smr 125 malliin helpoiten ? Tarkotuksena on laittaa tarrasarja ja en vakiokatteille halua liimata sitä :D
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 3.7.2014 16:29

Ite tilasin Moto-StyleMX:stä customina tuon SMR 450-510 tarrasarjan, sitten pirusti kuvia katteista ja lokareista yms. että kaikki sai sopimaan omaan.
Wiljamiii
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 3.7.2014 19:20

Entäs miten näitä pitää huoltaa? Mitä ja kuinka usein. Miten eroaa huoltovälit 180 pannulla.
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 3.7.2014 20:40

Kuva
Tuon verran aukesi kun oliskeli kiehuvassa vedessä melkein minuutin. Ei taida olla lähellekään tarpeeks :|
Pitää pistää se takas, ja koittaa löytää oikeanlaista jäähdytysnestettä. Uutta nyt tähän hätään saa haettua mistään. Mikäli järjestelmä ei oo kovin täynnä ilmaa sen jälkeen kun voitelin itseni jäähdytysnesteellä, niin sillä ei taida olla paljoa väliä paljonko sitä jäähdytysnestettä on, kun ei tuokaan edes toimi. Pitää saada vain nopeaa huoltoon / uusi osa
E: Jep, ilman termaria mennään siihen asti että uuden saa
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 3.7.2014 21:22

Toki voit myös jättää termostaatin kokonaan pois ja lämmittää konetta vaan kauemmin. Jos se siis onnistuu jättää pois ilman että järjestelmä vuotaa. Ite en ees tiedä missä toi sijaitsee nimittäin, valasetko vähän? :lol: Onko siellä mistä lähtee syylarille pytyn oikealta puolelta vesiletku?
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 3.7.2014 22:34

Joo. Sen oikean syylärin letkun päässä on se koppa joka menee pyttyyn, niiden liitoskohdassa. Jätin sen pois, nyt toimii.
Kuva
sori kuvaraiskauksesta, ne on vaa hauskoja
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 3.7.2014 22:41

Muistahan että nyt sun pitää sitten lämmitellä kauemmin tota pyörää, jotta nesteet ovat varmasti lämpimät ;)
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 3.7.2014 22:49

muistetaan ;)
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 5.7.2014 18:48

AMPS/Kitaco 180 pytystä lisää kokemuksia 23km verran. 1.6mm paksulla alapään tiivisteella mäntä osuu kanteen eikä siinä vielä kaikki, sylinterin alareunasta on alkanut pinnoite irtoamaan. Ensi viikolla pitää laittaa kuvat ja reklamaatiota AMPS:ille.

En suosittele AMPS/Kitaco 180 pyttyä, se ei ole suoraan bolt on paketti vaan vaatii rakentelua. Mäntä on liian korkea ja sille ei ole tehtävissä mitään, männän laki on 3.5mm paksu joten siitä ei voi sorvata yhtäöän pois. Alapäähän ei voi laittaa yhtään paksumpaa tiivistettä koska sylinteri nousee niin ylös että männänhelma tulee alapäästä ulos sylinteristä. Ainoat vaihtoehdot on koneistaa kanteen lisää tilaa tai tehdä sopivan paksuisesta hehkutetusta kuparista kannentiiviste ja siihen lisäksi VHT spray tiiviste ainetta.

Ei hyvä, ei todellakaan. En tiedä minkälainen on isovenakannen palotila joten paha sanoa toimiiko siinä mutta vakiokannella AMPS/Kitaco 180 pytty ei toimi mitoitusvirheiden takia. Kallis kokeilu.
Viimeksi muokannut Murska päivämäärä 6.7.2014 15:53, muokattu yhteensä 1 kerran
MeRiejusta
Pyörä:
ex. Rieju mrt & Marathon 183cc nyk. honda cbr 600 f pc 19 -89
Paikkakunta:
Kannus
Liittynyt:
9.10.2012 22:03
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut MeRiejusta » 5.7.2014 21:35

Itsellä ei ainakaan kahdensadan kilsan aikana pinnoite ollut irronnut. Pitänee avata ja kattoa huollosta hakemisen jälkeen minkälaisessa kunnossa sitten on.
Sakkoja sakkoja
SähköSiika
Liittynyt:
29.1.2014 22:33
Re: Vs: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut SähköSiika » 6.7.2014 1:04

Hähhh? Mulla on 1mm alatiiviste ja 0.3mm kannentiiviste ja squish yli 1mm ja puristuksetkin mitä pitää?!?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 6.7.2014 7:25

Siinä tapauksessa AMPS:llä on suuria laatuvaihteluita, tällä setillä on pakko laittaa 2.0-2.3mm alatiiviste että päästään 1mm squishiin. No, asia selvinnee kun laitan postia valmistajalle, suurin ongelma on pinnoitteen irtoaminen.
juhizz1
Liittynyt:
10.6.2014 13:53
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut juhizz1 » 6.7.2014 11:31

Auttakaa!
Vaihdoin pääsuuttimen ja tyhjäkäyntisuuttimen. Laitoin kaasarin kasaan ja tankin kiinni ja bensahana auki, niin kaasarin ylivuotoletkusta alkaa tulemaan bensaa :eek: Miten korjaan asian? Koho liikkuu mielestäni hyvin, eikä ole ennemmin tehnyt tälläistä. Kun otin pääsuuttimen pois sen päältä tippui jonkin näköinen pieni putki (näytti hieman pääsuuttimelta ilman kierteitä) Laitoin sen vain takaisin jotenkin päin :D Voiko tämä vaikuttaa asiaan? En ole aiemmin nähnyt kyseistä putkea.
SähköSiika
Liittynyt:
29.1.2014 22:33
Re: Vs: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut SähköSiika » 6.7.2014 11:57

Murska Arska kirjoitti:Siinä tapauksessa AMPS:llä on suuria laatuvaihteluita, tällä setillä on pakko laittaa 2.0-2.3mm alatiiviste että päästään 1mm squishiin. No, asia selvinnee kun laitan postia valmistajalle, suurin ongelma on pinnoitteen irtoaminen.

Meillä tais olla männissä ainakin hieman eri merkinnät? Mitä sun pytyssä lukee ulkopuolella?

Ja kaipa se pinnote irtoo jos mäntä pääsee muljuamaan kun käy liian "ulkona" pytystä. Ei ollu munkaan pytystä mitään 50 km jälkeen irronnu.

E: Ja sähän sanoit mitanneeski yhestä ampsin pytystä että korotusta tarvitaan 0.4-0.8mm?