Jussuuf kirjoitti:Onko iso homma saada punakilpinen valkokilpiseksi? Mitä asioita kannattaa ottaa huomioon? Mitkä kurit pitää laittaa? Kuinka kalliiksi tulee?
Ei se nyt niin iso homma ole, jos on vaikka omistushistoria tiedossa, koska niitä on vähän perseestä ruveta setvimään, varsinkin jos on ollut paljon omistajia. Rekisteröintiin tarviit luovutushistorian kaupasta itelles, eli kaikki omistajat läpi. Sitten tarviit tullin paperin, olikohan nyt niinsanottu punakilpipaperi, sekä coc-todistuksen, jonka saat maahantuojalta. Kandee kysyy ekana ainakin, että onko pyörä ostettu uutena suomesta. Tän homman hinta riippuu täysin siitä, minkä ikänen pyörä sulla on, kato vaikka mitä maksaa rekisteröintikatsastus sun paikkakunnalla, yleensä se on joku 150e. Sen jälkeen vertaa omaa pyörää näihin:
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... oripyorat/Niin tiedät suurinpirtein, paljonko verot maksavat. Välillä tullilta kuitenkin tulee kyllä liian ala- tai yläkanttiin päätettyjä veropäätöksiä.
Katsastukseen sun tuskin tarviis mitään kureja laittaa, mutta varmuuden vuoks voit laittaa vaikka a1 paisarin, ei ne sitä siellä käyntiin lyö, vaan kattoo runkonumeron ja valot yms.
Toivottavasti ees vähän selvensi, mitä siinä tapahtuu.