Rossoneri kirjoitti:Ei ratastukset vaikuta vääntöön. Kiihtyvyyden muutos taas on mielenkiintonen juttu. Kierrosten nousu hidastuu, jos pyörään laitetaan raskaampi välityssuhde. Toisaalta vauhdin nousu on suurempaa per otettu kierros.
Ratastus vaikuttaa takarenkaalta mitattaessa vääntöön. Jos taas vääntö mitataan kampiakselilta tai viimeistään vetoakselilta, ei muutosta tapahdu.
Moottori itsessäänhän ei väännä juuri mitään. Olisiko ollut Tiede-lehden artikkeli jossa kerrottiin, että ihmiskädessäkin on enemmän vääntöä kuin moottorissa itsessään. Moottorin vääntö saadaan moninkertaistettua laskemalla moottorin kierroslukua moottorin ja vaihteiston, eli ensiövedon, sekä etu ja takarattaan, eli toisiovedon avulla. Huomattavaa eroa vääntöön ei toisiovedon välityksen muuttaminen rattaalla suuntaan tai toiseen tee, mutta eron huomaa siinä, kun tullaan siihen pisteeseen että tietyillä välityksillä ei enään jaksa kiertää "loppuun" asti.
Ja tuohon kiihtyvyyteen, niin tiettyyn pisteeseen asti kiihtyvyys paranee, kunnes ylitetään piste, jolloin välitysten pidentämisellä aiheutettu väännön laskeminen tulee siihen pisteeseen, ettei vääntö riitä enään kiihdyttämään pyörää yhtä nopeasti.