Kaasu pohjassa ajamisesta, mikään moottori ei pitkällä tähtäimellä kestä sitä. Jatkuvat korkeat kierrokset lyhentää männän ja laakeroinnin ikää, moottorista ja sen tyypistä riippumatta. Siinä on yksi syy miksi toisilla mäntä on vaihtokunnossa 20tkm kohdalla kun toiset tahkoaa sillä 40tkm, toki syitä on muitakin.
Jos lähdetään katsomaan yksipyttyisiä nelari kisakoneita ja verrataan niitä katukäytössä oleviin "kestomoottoreihin", yhtenä erona on maksimikierrokset. Kisakoneet laulaa sinne 13000 kierroksille kun kestomoottorit jengaa 3000-5000rpm pienempiä lukemia. Eikä niissäkään maksimikierroksilla ajaminen kasvata moottorin ikää.
Vielä kun huomioidaan missä kohtaa on Minarellin huippuvääntö ja huipputeho niin nekään ei suosi kaasu pohjassa ajamista maksimikierrosten tuntumassa.
Kyllä nämä moottorit sietää hyvin korkeita kierroksia mutta matka ajossa en kierrättäisi konetta jatkuvasti yli 8000rpm. Pojan Beta on välitetty niin että normi matka ajossa (90kmh) kierrokset kuutosella on siinä 7500 paikkeilla. Jos kovempaa haluaa ajaa niin suurin vaikutus tulee bensan kulutuksessa, sataseen kun nostaa vauhdit niin kone kiljuu ja bensaa menee ihan eri tahtiin kun pienemmällä vauhdilla. Eikä se oikein satasta kovempaa jaksa kulkeakkaan, ei sitä 11kw koneella ihan mahdottomia...