Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

RM-96
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -13, EX Derbi DRD pro sm -11
Liittynyt:
30.6.2012 23:12
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut RM-96 » 22.7.2014 15:24

Ylikuumenemisella tarkoitan että lämpövalo syttyy. Tänään puran jäähdytysjärjestelmän ja tutkin mikä ongelmana on, ennen ei lämpövalo palanut koskaan, mutta nyt alkanut vilkuttamaan usein
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 22.7.2014 15:33

Onko näissä lämpövalo? Vai onko tämä "lämpövalo" se fail mittaristossa?
RM-96
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -13, EX Derbi DRD pro sm -11
Liittynyt:
30.6.2012 23:12
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut RM-96 » 22.7.2014 16:16

Joo eli se FAIL mittarissa ja kaikki ne 3 valoa palaa (vihree,sinnen,oranssi)
E: vika korjattu, ei ongelmaa enää 8)
RM-96
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -13, EX Derbi DRD pro sm -11
Liittynyt:
30.6.2012 23:12
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut RM-96 » 22.7.2014 21:36

Blacklake kirjoitti:Kertokaa mikä hussessa vikana kun päästää ilmaa jäähdytysjärjestelmään? Pumppu ja kumppanit toimii, paisuntasäiliössä helsvetisti nestettä ku oon sitä syyläristä lisää kaatanu ja aina ilmannut jälkeenpäin. Nyt taas pommitellessa flekti huusi, katsoin syyläreitä yhdistävän Y-palan muoviosasta että ei siellä näkynyt muuta kuin ilmaa ja vähän nestettä kiertävän.
Jos taas ilmaan, se toimii hyvin jonku aikaa ja sitten taas huomaa että ilmaa kiertää mukana. Olisiko esim. kannen tiiviste viallinen tai jokin muu vastaava?

Itsellä oli sama vika, olet myös ottanut termostaatin pois ? Mulla imi ilmaa järjestelmään termostaatin kopan välistä kun irrotin termostaatin ja laitoin kopan takas. Nyt ehjä termostaatti ja tiivisteliimalla tiivistetty termostaatin koppa ja jäähdytysjärjestelmä ilmattu huolella, tuli paljon ilmakuplia ja nyt toimii ongelmitta!
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 22.7.2014 23:02

jaa no sieltä se luultavasti sitä ilmaa sinne vetää. pitää koittaa tuota termostaatin ympäril olevaa tiivistettä siihen sen nykyisen tilalle ja koittaa saada toimimaan
RM-96
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -13, EX Derbi DRD pro sm -11
Liittynyt:
30.6.2012 23:12
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut RM-96 » 23.7.2014 0:32

Suosittelen tiivisteliimaa joka kestää kuumuutta tohon väliin mikä näkyy punaisella liitekuvassa, eli siis 2 metallipinnan väliin ohutkerros tiivisteliimaa. :P laita YV jos tarvitset lisäneuvoja ja kuvia
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 23.7.2014 0:59

Juu tiedän kyllä mihin kun sieltä termostaatin oon napannu pois. Mutta enpäs sitä oo epäillyt kun ei kuumetessakaan sieltä vuoda yhtään nestettä

E: No nyt otin termostaatin ympäriltä sen tiivisteen ja vaihdoin itsetehdyn tiivisteen tilalle. Sen verran sieltä purskahti paskaa päälle kun avas ruuvit että en usko että sieltä pääsis ilmaa sinne, mutta mistäpä muualtakaan o:
Nyt sain vihdoin ilmattua kunnolla, siis tätä termostaatilta tulevaa letkua paineskella ja syylärin korkki auki niin johan pääsi ilmaa pois.


EE: Ei voi muuta miettiä kuin että "miten meni noin niinku omasta mielestä"
Tainnut ylikuumenemiset tehdä jälkiään, kun 1,1 litrasta moottoriöljyä valu pönttöön takas 2 desilitraa.. Isäntä kehu että ei muuten remonttia maksa. Pitää nyt seurata että syökö vielä paljon vai mitä sille tekis.
Noxq
Pyörä:
Husqvarna SMR 125
Liittynyt:
18.6.2012 21:57
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Noxq » 23.7.2014 20:25

Ei siellä mitään pitäis olla jos nyt vähän öljyt ollu vähissä.
https://www.youtube.com/channel/UCyoGQU ... u8SiyJx4Cw
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 23.7.2014 20:33

Ja vielä käyntikuntonen vaikka 2dl öljyä koneessa? On kyllä ihmeen paljon syönyt. Jos parilla desillä oot ajanu jo jonkunmatkaa niin kyllä varmaan kannattais kone ottaa auki, yläkerrasta ainakin..

Ps. kattokaa allekirjotus ;) :lol:
Leksaj
Pyörä:
Rieju Marathon 125 Pro & Derbi X-Race
Liittynyt:
18.4.2014 12:20
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Leksaj » 23.7.2014 21:36

Morjens! On alkanut tommone Husqvarna SMR 125 kiinnostamaan nii kertokaahan kaikki 4T Hussen hyvät ja huonot puolet. Saako osia monipuolisesti ja kohtuuhalvalla? Minkälaisia tuunaus- ja viritysmahdollisuuksia? Paljon tommoset kulkee ja onko paljonkii tehoja? Miten suuri kulutus? Onko miten huoltovapaa ja onko minkälaisia tyyppivikoja? Kiitos vastanneille! :)
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 23.7.2014 22:13

Tänä päivänä hussen ostaminen on sinänsä riski, koska varaosien saatavuus voi olla todella heikko. Isompaa pyttyä, parempaa kantta yms perusvirityksiä tähän saa. Änkkien saatavuudesta en nykypäivänä tiedä, ennen niitä sai suoraan hyllystä. Tuunaukset voit kopioida suoraan muilta omistajilta selaamalla tämän topikin käyttäjiä tai sitten keksiä itse.

Parin tonnin välein öljyt, venttiilit tarkistetaan huolto-ohjelman mukaan 6tkm välein, itse tarkistaisin karvan verran aikaisemmin. Huippuja tais vakiona ottaa oikein hyvissä olosuhteissa 122km/h, mutta käytännössä huiput jäi siihen 105-110 km/h paikkeille ainakin näin ison kaverin alla.

Miinuksia:
-kova penkki, ikävä matka-ajossa
-kääntösäde
-Minarellin kone, männänvaihtovälinä voi pitää 25tkm

Hyvää:
+nelarikevariksi erinomainen alusta
+Yamaha WR jää viivoissa, mikäli husse on säädöissä
+parempi jälleenmyyntiarvo

Eiköhän jonicc ja muut mukavat kaverit keksi tähän vielä jotain lisättävää :D

Edit: typo korjattu, kännykän auto correct teki tepposet :paha: Kiitos huomautuksesta Arska.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 23.7.2014 22:20

Jep. öljyt n. 3000 välein, venttiilien tsekkaus 6000 välein, nokkaketju 18000 välein. Mäntä kun alkaa syömään öljyä.

Hyviä puolia:
Minarellin kone, osia saa hyvin
Katteet melko halpoja ja niitä saa. Muutekin kulutusosat pitkälti samoja kun 2t mallissa, joten osia saa.
Hyvä alusta, melko kevyt pyörä.
Kulutus 3-4l. Itsellä ei ole ikinä mennyt yli 4litraa/100km

Huonoja puolia:
Minarellin kone, mäntä ei kestä yhtä pitkään kun esim. CBR
Jotkut osat vaikeasti saatavissa, esim ilmanputsaria ei kuukausi sitten ollu mp racingilla hyllyssä...
Kääntösäde, siihen kyllä tottuu, niinkuin myös kovaan penkkiinkin.

Oma husse ottanut vakioväleillä huippuja 128, kutonen rajottimelle. Nykyään lyhyemmät välit ja kulkee normiasennossa aina sen 100 vähintään. Munarissa menisi rajottimelle kutonen vieläkin, vaikka koneella takana 25700km..

Omalla hussella olen nyt ajanut +16 000km ja olen kyllä tyytyväinen pyörään! Mielellään ajaisin vielä kolmannenkin kesän tällä mutta täysi-ikäisyys ja a kortin ja auton hankinta painaa päälle, ja niihin tarvitsee rahaa..
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 23.7.2014 22:21

AceFin kirjoitti:Parin tunnin välein öljyt


Varmaankin näppisvirhe, öljyt parin tonnin välein ;)
Leksaj
Pyörä:
Rieju Marathon 125 Pro & Derbi X-Race
Liittynyt:
18.4.2014 12:20
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Leksaj » 24.7.2014 11:59

Kiitos todella paljon hyvistä vastauksista! Auttoi erittäin paljon. Itellä ollu tuon Rieju Marathonin kanssa niin paljon ongelmia että joku toine pärrä voisi varmasti olla mukavamapi valinta..:/ Kiitoksia! :)
SähköSiika
Liittynyt:
29.1.2014 22:33
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut SähköSiika » 24.7.2014 12:10

Ööhhh, mitä ongelmia sulla on ollu? Riejussa ja Hussessa on täysin sama kone, kaasari yms..