Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

Leksaj
Pyörä:
Rieju Marathon 125 Pro & Derbi X-Race
Liittynyt:
18.4.2014 12:20
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Leksaj » 24.7.2014 12:43

No heti kun sain sen niin alkoi syömään öljyä. Nyt kovissa vauhdeissa pätkii, nykii ja tökkii ja lopulta sammuu. Lieskaa tulee putkesta. Kuluttaa paljon. Starttinappi ei toimi välillä. Ei kulje kuin jotain 100 km/h koska alkaa sen jälkeen alkaa nykimään yms. Nyt vähän aikaa sitten teki sillein, että se alkoi vaan sammuilemaan ja röpeltämään ja lopulta sammui eikä lähtenyt mitenkään käyntiin. Lähti seuravaana päivänä käyntiin, mutta teki taas saman tempun. Kipinää kummiskin antoi. Pääsuutin 137.5 ja tk suutin 40. Leo Vincen slipari, ilmanputsarin kuri pois, cdi johtokikka tehty ja egr otettu pois käytöstä. Nyt on uudella männällä ajettu pari tonnia, uusi kaasarin kalvo on, kaasari putsattu ja yritetty tehä kaikkee mutta ne viat vaan jatkuu. Tommonen Rieju :D
SähköSiika
Liittynyt:
29.1.2014 22:33
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut SähköSiika » 24.7.2014 12:57

No kyllähän mihin vaan pyörään voi tulla vikaa. Sulla on siinä sitten vaan jotain aika mystistä. Tulpan oot varmaan vaihtanu?
Leksaj
Pyörä:
Rieju Marathon 125 Pro & Derbi X-Race
Liittynyt:
18.4.2014 12:20
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Leksaj » 24.7.2014 13:55

Juu olen. Venttiilit säädetty ja paljon muutakin tehty. Tosiaan melko mystinen vehje :/ Ja niinhän se on, että mihi tahansa voi tulla ties minkälaisia vikoja.
Rosecenze
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 '11
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
30.7.2012 22:32
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Rosecenze » 24.7.2014 16:10

Miten työ saatte menemää hussen vakioväleil 120 ja kutosen rajottimel ku meitsil menee ehk 105 tasasella suoralla ja kutosella kierrokset o vähä reilu 9k max?
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 24.7.2014 16:39

Virtaviivanen munari, tähtien asennot, suotuisa kuun asento yms.. :lol: Ei vaan kyllä toi oma menee nykyäänkin aina munarissa tasasella sen 115-120 kunhan ei ole vastatuulta.. Väleinä 12-48 520 jaolla, eli vähän vakiovälejä lyhyemmät. Eihän tolla toki mukava oo yli 90 ajaa kun kone huutaa niin paljon..
SähköSiika
Liittynyt:
29.1.2014 22:33
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut SähköSiika » 24.7.2014 16:43

Myötätuuli, muna-asento, kevyt kuski, alamäki, auton imussa, kännykän gepsin virhe... Älkää olko niin tosissanne, tuskin niissä teidän tehoissa eroa on merkitsevän paljoa :D
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 24.7.2014 19:43

LeksaJ voisi vaihtaa pääsuuttimeksi 132.5 tei ehkä 135, veikkaan että ensimmäisellä vaihtoehdolla toimii paremmin. Toi sun ongelma kuulostaa siltä että pääsuutin on liian iso ja kone tukehtuu.

Beta mikä on vastaavalla setillä niin 132.5 toimii kaikista parhaiten ja kulkua riittää, 135 alkaa ylämäissä hyytyä ja 137.5 ei toimi käytännössä ollenkaan.

Kuten tuolla moottori keskustelussa jo mainitsin, porukat tunkee liian isoja suuttimia kaasariin isompien huippijen ja tehojen toivossa. Väärin. Jos seokset on liian rikkaalla niin ei se mopo toimi ;)
Setämies125
Liittynyt:
24.7.2014 19:40
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Setämies125 » 24.7.2014 19:56

Olis tässä vähäsen ollu mielessä, että jos sitä laittais tuon 180cc pytyn.. Joko tuon AMPSIN tai sitten Athenan. Nelarikoneitten viritys ei ole vielä 100% hallussa, enkä oikeen saanut varmia vastauksia vanhempia posteja selaamallakaan.

Eli:
Riittääkö siis ihan pelkästään kun tilaa tuon sylinterisarjan, ja lykkää sen vaan kiinni. Ei tarvitse kaasaria tai kantta vaihtaa? Toki suuttimet menee vaihtoon mutta ei sentäs kaasaria? Sekä mun hussella on nyt ajettu se 25tkm että alkaako olee vähän liian paljon ajettu 180cc palikoille? Suunnitelmissa oli että 180cc pytty, twinair, ja egr tukkiminen. Db killer on jo pois, mutta miten vakio änkkää avarrettais? Ei viitsis leikellä omin päiten sitä auki :D :roll: Ja alakerta vissiin kestää tuon 180cc?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 24.7.2014 21:08

Unohda AMPS:lta tilaus ja osta mielummin Malossi. AMPS:in toiminnasta on huonoja kokemuksia, ensin lähetetään 180 pyttysarja joka ei ole suoraan ruuvattavissa kiinni vaan joutuu virittelemään. Nyt kun tuli ongelmia niin ei enään vastata sähköposteihin eikä mihinkään muuhunkaan, tapaus on PayPalilla käsittelyssä.

Malossi on muuta kun ruuvaa suoraan kiinni, ei tarvii kikkailla millään tavalla ja siihen saa mäntää/tiivisteitä vaikkapa Mopo-Sportista. Toinen suoraan kiinni ruuvattava bigbore on Athena, molemmat on laatu kamppeita ja toimii.

Kantta ei tarvii vaihtaa eikä kaasaria. Riittää kun kaasariin vaihdetaan suuttimet ja kovaa ajoa. Tuolla tekniikkapuolella on oma osio Minarelli WR125 moottorille joka on myös Hussessa, kannattaa käydä siellä opiskelemassa tämän moottorin juttuja, myös virityksiä ;)
Setämies125
Liittynyt:
24.7.2014 19:40
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Setämies125 » 24.7.2014 21:39

Juu ei tuo AMPS kauhen luotettavalta näytä. Kyllä se malossi tai Athen tulee olemaan. Mut se vielä että eikai 25tkm ole liikaa ajettu 180cc:lle? Mää jatkan opiskelua pärrästä ja kyselen jos tulee tarvis. Kiitoksii kovasti
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 24.7.2014 21:48

25tkm ei pitäisi olla ongelma jos moottoria on huollettu asianmukaisesti eikä ole pommitettu piloille. Herkin paikka yksipyttyisessä moottorissa on kiertokangen alalenkin laakeri joka yleensä antaa ensimmäisenä periksi, jos siinä ei ole yhtään väljää niin alakerta voi hyvinkin kestää vielä pitkään.
heimoz
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -12
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
5.3.2013 18:16
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut heimoz » 24.7.2014 23:55

Näin 95 kilosena hussekuskina täytyy tulla noihin huippuihin toteamaan että on oikeasti tähtien asennosta ja iltarukousten lausutusta lukumäärästä kiinni terveen valkionelarin kanssa paljonko niitä huippuja saadaan loppupeleissä. Salo - Turku vanhaa ykköstä nyt kesällä noin 800 kilometriä työmatkoja ajaneena on mopo mennyt parhaimmillaan sen 128 suoralla selällä kun taas joskus ei munaa asennossa maan pyörä ole mennyt kuin vähän päälle 100.

Ne ketkä tuijottelee huippuja asentaa isomman Pytyn ja naattii elämästä, muuten voi tulla iso itku
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 25.7.2014 6:44

Ei se isompi pytty autuaaksi tee, sitten aletaan kyttäämään meneekö 114 vai 131 ja taas on sama marina päällä kun ei kulje niin ei kulje... mutta toisille se tunmtuu olevan älyttömän tärkeetä kulkeeko pyörä 4 kilsaa kovempaa kun kaverin ja keuliiko se töötistä :D
Rosecenze
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 '11
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
30.7.2012 22:32
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Rosecenze » 25.7.2014 15:21

Husse oli tossa eilen 12tkm huollossa, ja sen jälkee alko pitää ihmeellistä tikittävää ääntä mitä ei oo aikasemmin kuulunu, et kuuluuks täst tulla tämmöne ääni vai onks ne kussu jotain siel huollos?

Tällästä: https://www.youtube.com/watch?v=ODLISulYXsg
Noxq
Pyörä:
Husqvarna SMR 125
Liittynyt:
18.6.2012 21:57
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Noxq » 25.7.2014 15:58

Maistuu vähän siltä, että venttiilien välykset ois hypänny. :lol:
https://www.youtube.com/channel/UCyoGQU ... u8SiyJx4Cw