Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 25.7.2014 20:22

Jep, takas huoltoon vaan!
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 25.7.2014 21:33

Ihan käsittämätöntä, että huolto on edes päästänyt hussen tuon kuuloisena pois. Venttiilit kantaa, siitä ei ole epäilystäkään.

Edelliseen yhtyen, takas huoltoon.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 26.7.2014 6:49

Venttiilit ei kanna vaan on liian suuret välykset, jos venttiili kantaa niin silloin ei pidä ääntä ja on huono lähtemään käyntiin kuumana ;)

Voi olla että huollossa on ollut joku kesähessu hommissa ja nokka mennyt just siihen asentoon että puolipuristin on päällä. Aika käsittämätöntä että tollanen luovutetaan asiakkaalle, vielä enemmän ihmetyttää että asiakas lähtee ton kuuloisella pyörällä pois huollon pihasta...
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 26.7.2014 13:01

Jaah, mulle on opetettu, että venttiilien kilinä johtuu kantamisesta. Mistä se ääni sitten tulee kun välys on liian suuri? Siitä, kun nokka ei avaa venttiiliä ihan tasaisesti, vaan kolahtaa aluksi venttiiliin?
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 26.7.2014 15:34

Juuri tuo jälkimmäinen vaihtoehto. Mitä suurempi venttiilivälys, sitä kovempi raksutus kuuluu venttiilikoneistosta.

Kun välystä ei ole niin venttiili kantaa ja silloin sieltä ei kuulu juuri mitään, venttiilin kantaminen aiheuttaa lämpimällä koneella käynnistysvaikeuksia ja jotkut pelit ei lähde käyntiin ollenkaan.
Rosecenze
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 '11
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
30.7.2012 22:32
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Rosecenze » 26.7.2014 15:50

En tajunnu kiinnittää huomioo ku lähin vaa ilosena pihasta :S. Se kyl jotain mulle siel selitti et pakoaukon välykset ois ollu tosi ahtaalla (tjsp?) et jos se on sit tarkotuksel jättäny liia väljäks, mut aika outoo toimintaa xd. - Mut joo maanantaina vien takas.

Miettisin vaa et uskaltaaks tol ajaa nyt viikonloppuna hirveest?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 26.7.2014 21:41

Nonni, nokka on jäänyt juuri siihen asentoon että puolipuristin on päällä, silloin pakoventtiili on hieman auki ja jos siinä asennossa alkaa venoja säätämään niin videolta voi kuunnella lopputuloksen.

Alamerkki kohdalleen niin nokka on silloin oikeassa asennossa ja venttiilinvälykset saa kerralla kohdalleen. Aika käsittämätöntä toimintaa huollossa kun ei osata venojen välyksiä säätää kohdalleen :eek:
Noxq
Pyörä:
Husqvarna SMR 125
Liittynyt:
18.6.2012 21:57
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Noxq » 27.7.2014 1:04

Mä itse en ainakaan paljoa ajelisi jos koneesta kuuluu näin iso ääni. Viet sen maanantaina takaisin huoltoon ja käsket laittaa asiat kuntoon.
https://www.youtube.com/channel/UCyoGQU ... u8SiyJx4Cw
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 29.7.2014 18:35

Husse myyty. 16500km se palveli kertaakaan jättämättä tien päälle. Hyvä pyörä oli ja ikävä tulee :itku: Ehkä joskus sitten isompaa motoo alle kun on varaa :)
Arraa
Liittynyt:
5.11.2012 19:52
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Arraa » 31.7.2014 15:46

https://www.dropbox.com/s/x8ojs29k8xe0t8z/VIDEO0064.mp4

Onkohan mullakin venttiileissä jotain? Kylmällä koneella tyhjäkäynnillä ei juurikaan kuulu mitään kuten videosta näkee, mutta kierrosten noustessa ääni kuuluu.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 31.7.2014 19:11

En tiedä kummassa on vika, ääniraidassa vai moottorissa mutta jos kone pitää livenä samanlaista ääntä kun videossa niin en käyttäisi moottoria yhtään ennen kun on selvinyt miksi se kuulostaa sepelimyllyltä :eek:
Arraa
Liittynyt:
5.11.2012 19:52
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Arraa » 31.7.2014 20:19

Ääniraita on kyllä hieman pielessä, livenä mielestäni kone kuulostaa ihan normaalilta muihin nelareihin verraten pl. tuo sirinä. Auki käyttäminen onnistuisi mutta ongelmakohtaa en varmaan osaisi paikantaa...
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 31.7.2014 20:25

Kuulostaa kyllä ihan hirvittävältä. Ei sinänsä kuulosta venttiileiltä, mutta kuinka paljon edellisen venttiiliensäädön jälkeen on ajettu?
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Arraa
Liittynyt:
5.11.2012 19:52
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Arraa » 31.7.2014 22:41

Noin 3000km ajettu. Kuulostaa muuten oma hupsu samalta kun tässä: https://www.youtube.com/watch?v=OjiAe4vbZSk#t=44

Toi sirinä kuuluu itelläkin, muuten ei mielestäni äänessä ole mitään outoa, tohon omaan pätkään en kauheasti luottaisi, kun kyseessä puhelimen kamera.

edit: kuuntelin ton oman pätkän kuulokkeilla, kun aikasemmin vaan puhelimella. kuulostaa tosiaan aika kamalalta :D
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 1.8.2014 15:56

Ajattelinpas lisätä pari +- asiaa hussesta mitä kukaan ei yleensä sano.
Aina tulee sanottua kääntösäde, penkki yms. mutta näitä ei kyllä usein sanota

+
+ Äkäisempi yläkierroksilta ja kevyempi kuin serkkunsa Yamaha WR ruiskulla, eli jättää. (Kaks WR:ää nyt haastanut, kumpikaan vakio ja silti husse jättänyt)
+ Keulii helpommin kuin WR. Kaverilla pomppukeppi jolla nostaa paristakympistä hienosti, husse nousee istualtaan. Nopeammista vauheista ehkä WR nousee helpommin vääntöjensä vuoksi.
+ Helppo korottaa tilaamalla tehtaan 23mm koropala (Kallis 60€, mutta helppo ratkaisu)
+ Saa helposti 520-jakoiset ketjut ja rattaat, heittämällä kiinni paitsi että eturattaan lukon reikiä piti vähän sivuillelaajentaa.

-
- Jalkatuki on aika korkealla, vaikea laittaa aluksi. Istualtaan aikamoista potkimista saada se ulos sieltä. Itse aina nousen suosiolla kyydistä, saa helpommin.
- Mikäli haluaa kilventelineen tehdä lipan päähän, niin se on aika vaikeaa koska takahäkki loppuu varmaan 15 snt ennen lipan päätä. Tälläinen jeesus piti tehdä
- Tankin korkki vuotaa usein jos tankki täynnä. Itse ostin 15€ tiivisteen väliin ja nyt vuotaa "amistuuban" (lyhyemmän huohotinletkun) välistä.
- Kylmällä ja/tai kostealla saattaa olla vähän laiska ja väännöt hukassa vakiosäädöillä.

+-
- Vaikka yläkierroksilta äkäisempi kuin WR, vääntää silti huonommin. (Huomaa n. 50-60 vauheista 6. vaihteella - Husse jää pohtimaan että pitäiskö mennä, WR lähtee heti)
- Plusmiinus se, että tankin ja penkin saa nopeaa ja vaivattomasti auki. Isommilla paikkakunnilla siis helppoa pölliä bensaa / sabotoida penkin alta. Näin pienemmillä paikoilla hyvä, kun ei tarvi muutakuin naps ja penkki/tankinkorkki auki.
- Tarkka mutta hidasälyinen mittari. Heittää max 3 km/h mutta välillä menee kauan aikaa että päivittää. Jos ajat esim. 100 mittarissa kauan aikaa, yhtäkkiä pomppaa 103. Huono, jos koitat selvittää vaikka viereisen mopon tarkkaa nopeutta :D

Siinä mitä nyt tulee mieleen.
Viimeksi muokannut Blacklake päivämäärä 3.8.2014 16:09, muokattu yhteensä 1 kerran