Mikähän mahtaa hussessa olla? Kiertokangen laakerit? Vetäs takapyörän lukkoon täydestä lennosta, sain kytkimen pohjaan ja kokeilin käynnistää niin hörähti käyntiin mutta kilisee kun on käynnissä..
Mulla oli Bilteman (hae Biltsusta nimellä ksenon) xenonsarja hussessa. Kyllä se valotehoa sen verran paransi, että sillä pystyi jo ajamaan. Umpio kesti lämmön hyvin.
Tästä tai edellisestä hussetopikista pitäis löytyä tarkempi selostus tuosta tuotteesta minun kirjoittamana, mutta en nyt jaksa sitä kännykällä ruveta etsimään.
Ebaystä kiinasta saa noita vastaavia sarjoja 15-20e. Kaverilla semmonen kestänyt jo tämän kesän eli ei ne ihan täysin lelujakaan ole. Xenonpolttimo lämpeää vähemmän kuin normaali halogeenipolttimo, joten huoletta voi xenonit laittaa.
Piristääkö athenan big bore pytty paljonki jos ostais semmosen ? kiinnostaa hieman lisäteho ja vääntö. Onko poliisit miten syynänny pyöriä yleensä? Täällä kainuussa poliisi ei niin kiinnostunu ole mutta kun oulusta tulee virkaintoiset niin riittää FMF teksti kotarin putkessa että kortti lähtee mietin että jos athena lukee pytyssä että mitä poliisi sanoo asiaan No voihan sen tekstin toki hioa pois
MeRiejusta
Pyörä:
ex. Rieju mrt & Marathon 183cc nyk. honda cbr 600 f pc 19 -89
Itse hioisin pois varmuuden vuoksi. Omassa oli pytyssä merkintä 135cc Siitä 3 hioin pois ja yritin motot net kikalla kemiksellä 2 väsätä siihen mutta ei se siinä pysynyt. Kun pärrä oli ajossa niin ei sitä huomannut että siitä numero puuttuu tai muutenkaan epäilyttävältä näyttänyt kun siihen kertyy kerros pölyä/hiekkaa.
Kaveri joutu sm 07 husseen vetämään xenoneille muutaman metrin piuhaa releiden kautta jotta sai toimimaan vakiokatkasijoista.
Bigbore kitti piristää sopivasti. Mitänyt toisen kaverin 183 Fanticilla oon ajanut niin kulkee paljon paremmin kuin oma ex husse kulki. Jaksaa vääntää nimittäin aivan erilailla. Ja se, että putkessa tai sylinterissä lukee jotain, ei ole syy ottaa korttia pois tai edes antaa sakkoa. Poislukien tietysti kuutiomerkinnät, ne kannattaa poistaa
Nyt tuli tosiaan tilattua tuo athenan 182cc Vielä pitää tilata isommat suuttimet ainakin. Tarviiko laittaa jäykempiä kytkinjousia ? Kannattaako ostaa uudet pinnapultit koska koneella on ajettu reilu 9000km
Normi ajossa pärjää vakiokytkimellä, kytkinpommittelut on asia erikseen. Et tarvii välttämättä uusia pinnapultteja, testattiin yksillä pulteilla ja 4 kiristys kerran jälkeen venymä oli muutaman kympin. Pultit saa kyllä venymään jos kiristysmomentin nostaa sinne 26nm ja ylöspäin.
Kiitos Murska Arskalle jälleen tiedosta! En harrasta keulimista niin kytkinpommejakaan ei tarvitse vedellä. Tehtaan kiristysmomenttiin laitetaan moottori. Voin tänne selventää muille hussekuskeille xenonien asennusta jos joku haluaa !