Yamaha WR125X/R

röde
Liittynyt:
13.11.2012 21:15
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut röde » 23.4.2014 23:23

Saanko kysyä mistä olet nuo kaikki herkut hankkinut? Ampsilta vai? Kuulostaa kyllä aika unelma weeralta :D
SMink
Pyörä:
Yamaha WR 180cc -09. Ruoska super 9 -01
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
25.2.2012 0:53
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut SMink » 23.4.2014 23:27

Viime keväänä leipo wr, niin ampsilta päätin tilata vähän palikoita, uusi puolakin tuli samassa, mutta sitä ei olla laitettu kiinni.
OhTezno
Liittynyt:
12.8.2012 2:40
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut OhTezno » 24.4.2014 13:29

Osaisko kukaan kertoa että mikä on kuvassa olevan vaijerin/kaapelin nimi. vaijeri menee siis mittariin kiinni. Ja jos joku osaisi kertoa että mistä tällässeen sais nii ois bueno :3. Kiitos jo etukäteen
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
jalkapyörä
Liittynyt:
26.2.2011 0:58
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut jalkapyörä » 24.4.2014 17:15

Wildzuria kirjoitti:Tilasin wr:rään airsalin 125 männän gearparts24:sta. Mäntä osoittautui ilmeisesti korkeapaine männäksi vaikka kuvissa samasta männästä se on tasainen. Eli osaisko kukaan sanoa mahtuuko tuollainen vakio kannen kanssa tai pitäisikö ruiskua sen jälkeen säädättää jne.?

http://i7.aijaa.com/b/00901/13220950.jpg



Kiinni vaan! Laita vaikka sinitarraa männänpäälle ja kasaat moottorin höllille ilman kannentoovostettä ja kannenpultit vaan kevyesti kiinni ja pyörität konetta käsin ja avaat niin näet kuinka lähelle venttiilit tulee mäntää. Veikkaan kyllä että tuo menee
Viimeksi muokannut AceFin päivämäärä 24.4.2014 17:40, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Lainauksista IMG-tagit pois.
ISR
Pyörä:
Yamaha WR125X -12
Liittynyt:
1.2.2012 21:15
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut ISR » 24.4.2014 19:55

Kuinka vakavaa/vaarallista on jos toi siivilä ja jousi on laitettu väärinpäin? :roll: :eek:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 24.4.2014 20:25

Enpä usko olevan käytännön merkitystä. Nyt rupesin miettiin, että onkohan tuo niin minullakin.. :lol:
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 24.4.2014 20:59

On sillä merkitystä. Sihdin tarkoitus on ottaa talteen isommat hilut mitä koneessa pyörii jos siellä alkaa joku paikka hajoamaan. Sihdin yhtenä tarkoituksena on toimia öljynvaihdon yhteydessä indikaattorina moottorin/vaihteiston kunnolle, jos sihdissä on metallia normaalia enemmän niin voi alkaa päättelemään että kaikki ei ole kunnossa. Kullan värinen silppu kielii kiertokangen alapään hajoamisesta, kirkkaat metallit taas jonkun laakerin porsimisesta.
Juxeyy
Pyörä:
Gilera
Paikkakunta:
Keski-Pohjanmaa
Liittynyt:
14.4.2014 0:33
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Juxeyy » 24.4.2014 21:11

-
Viimeksi muokannut Juxeyy päivämäärä 24.4.2014 21:33, muokattu yhteensä 1 kerran
niiloss
Pyörä:
Yamaha WR125X
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
26.4.2013 12:36
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut niiloss » 24.4.2014 21:26

OhTezno kirjoitti:Osaisko kukaan kertoa että mikä on kuvassa olevan vaijerin/kaapelin nimi. vaijeri menee siis mittariin kiinni.

mittariin menevä vaijeri, mittarinvaijeri. yksinkertaista :D
Wildzuria
Pyörä:
Kinroad windbell (stance), EX Ktm EXC 125, EX Yamaha WR 125X, EX Jincheng monkey, EX Yamaha DT 50X, EX Skyteam monkey
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
16.2.2012 19:00
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Wildzuria » 24.4.2014 22:58

jalkapyörä kirjoitti:Kiinni vaan! Laita vaikka sinitarraa männänpäälle ja kasaat moottorin höllille ilman kannentoovostettä ja kannenpultit vaan kevyesti kiinni ja pyörität konetta käsin ja avaat niin näet kuinka lähelle venttiilit tulee mäntää. Veikkaan kyllä että tuo menee


Selvä, kiitos! Mistä löytyis kannenpulttien ja kannen sivulla olevien pulttien ja nokkarattaan kiristys momentit? Ja pitkääkö tuo nokkaketjunkiristin jotenkin "nollata" ennen kiinni laittoa ja miten se sitten säädetään oikeaan kireyteen?
MeRiejusta
Pyörä:
ex. Rieju mrt & Marathon 183cc nyk. honda cbr 600 f pc 19 -89
Paikkakunta:
Kannus
Liittynyt:
9.10.2012 22:03
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut MeRiejusta » 24.4.2014 23:37

ruuvaat sen sylinteristä irti-> kun se on irti kokeilet sen suiposta(siitä otat ensin sellasen kumisen möllykän pois) päästä talttapäällä pyörittämällä että liikkuuko se vapaasti(Melko jäykkä pyörittää). Sitten ruuvat sen tapin niin sisään kuin se menee, ja pistät kiinni sylinteriin. Sitten meisselillä ruuvaat sen taas auki, niin se kiristää ketjun.(pitäisi kiristää automaattisesti, kun pikkasen pyöräyttää meisseliä.
Sakkoja sakkoja
OhTezno
Liittynyt:
12.8.2012 2:40
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut OhTezno » 25.4.2014 0:04

niiloss kirjoitti:
OhTezno kirjoitti:Osaisko kukaan kertoa että mikä on kuvassa olevan vaijerin/kaapelin nimi. vaijeri menee siis mittariin kiinni.

mittariin menevä vaijeri, mittarinvaijeri. yksinkertaista :D



Nojoo mutta jos googlaat vaikka yamaha wr 125 mittarinvaijeri jne. niin ei kyllä löydy yhtään. Yamaha centeristä kysymään?
Killerchipmunk
Pyörä:
Yamaha DT 125 R ´02
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.11.2013 21:11
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Killerchipmunk » 25.4.2014 8:49

SMink, tossa tota pyöräsi hintaa kyselit, ni mitkä on kaasuläpät? Noin vaan mielenkiinnosta kyselen kun en tajunnut :nolo:
"Elo ilman reikää on kuin masturbaatio ilman käsiä!" -Klamydia
niiloss
Pyörä:
Yamaha WR125X
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
26.4.2013 12:36
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut niiloss » 25.4.2014 15:38

eihän noita wr osia oikein tahdo suomesta löytyä. yamaha centeristä kannattaa kysyä, niillä vaan hinnat aika suolaiset. saksastahan noita saa kohtuu hintaan mutta postikulut on saman verran kun vaijerin hinta joten jos ei saksasta muuta tilaa niin ->yamaha center
jalkapyörä
Liittynyt:
26.2.2011 0:58
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut jalkapyörä » 25.4.2014 23:37

Wildzuria kirjoitti:
jalkapyörä kirjoitti:Kiinni vaan! Laita vaikka sinitarraa männänpäälle ja kasaat moottorin höllille ilman kannentoovostettä ja kannenpultit vaan kevyesti kiinni ja pyörität konetta käsin ja avaat niin näet kuinka lähelle venttiilit tulee mäntää. Veikkaan kyllä että tuo menee


Selvä, kiitos! Mistä löytyis kannenpulttien ja kannen sivulla olevien pulttien ja nokkarattaan kiristys momentit? Ja pitkääkö tuo nokkaketjunkiristin jotenkin "nollata" ennen kiinni laittoa ja miten se sitten säädetään oikeaan kireyteen?


Jos muistan oikein niin kannenpultit 22nm nokkaratas 30nm ja ne "sivulla" olevat pitkät kuusiokolo pultit 10nm :D nokkaketjun kiristin ruuvataan eka niin auki kuin sen saa ja vapautetaan niin se menee oikeaan kireyteen