Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 12.9.2014 14:30

Kyllä, viallinen kannentiiviste voi tehdä vislauksia kun paineet pääsee purkaantumaan tiivisteen raosta.
lartto24
Pyörä:
Polini xp4, Husqvarna 125 smr, Yamaha Neos´4, Bse 125cc
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
6.7.2012 19:23
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut lartto24 » 16.9.2014 21:38

Hei! onko kellään kokemusta tämmöiseen laitteeseen käppärin tekemisestä tuolla stuntti puolella kyselin jo, mutta vastausta en ainakaan vielä ole saanut. Joten sinä osaava/tietävä kaveri tule pistämään YV jos tiedät/osaat miten se kannattaisi tehdä tai jos pystyt tekemään :roll: (kuva piristämässä foorumia)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
https://www.youtube.com/channel/UCOPy22 ... STtWGM57tg
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 17.9.2014 11:35

Sori että kysyn jo ehkä useasti kysytyn kysymyksen, mutta kun ihan läheltä löytyi näitä Philips ColorVision H4-polttimoita niin tahtoisin näistä jotain kysäistä.
Talveksi siis enemmän valotehoa hakusessa.
Onko kenelläkään ollut kyseistä polttimoa, tai vastaavaa kiinni?
Käsittääkseni siis Hussessa on H4 polttimon kanta eli pitäisi mennä ihan laittamalla kiinni? :roll:
Ja minkäslaisia nämä parkkipolttimot sitten on, meneekö siihen mikä vaan parkkipolttimo vai osaako joku antaa vähän suuntaa antavaa vastausta?
Ja tarviiko nyt tosiaan tuolle polttimon kumelle tehdä jotain jos tuollaisen Philipsin ostais?
Ja niin sitä, että olisiko tuo kannattava polttimo ostaa, kun 60% näkyy valotehoa lisäävän muttakun joissain oli ainakin 90%, onko ne sitten oikeasti paljonkin parempia?
Noxq
Pyörä:
Husqvarna SMR 125
Liittynyt:
18.6.2012 21:57
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Noxq » 17.9.2014 12:47

Ei sitä paljo huomaa valoissa eroo ellei sulla oo joku EI halogeeni/xenoni polttimo. Itellä ba20d kantanen normipolttimo vanhanmallin maskissa ja ihan hyvin näkee. ja kai sulla on parkkipolttimo? Samanlainen kanta on yleensä tarpeeks että passaa. (kannattaa välttää semmosia muovisilla kannoilla olevia parkkeja, ne tahtoo sulaa.

Ajovaloissa mä ainakin oon ostanu kaikista isompi wattisia xD
https://www.youtube.com/channel/UCyoGQU ... u8SiyJx4Cw
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 17.9.2014 13:56

Parkkipolttimo T10 kannalla. Motonetin halvat ledit ihan paskoja ja hajoaa heti, joten kannattaa pitäytyä hehkuissa, en sitten tiedä kalliimmista ledeistä.
Ajovalona itellä toimi 55/60W xenonlook, valoa ehkä hieman enemmän ja hieman valkoisempi kuin vakio, mutta sulatti umpioon reiän ylös.. Jos valotehoa tarvitsee lisää niin itse tilaisin xenon sarjan. Ebaystä saa halvimmillaan 10-15e muutossarjoja. Ja kanta on hs1, mutta H4 menee suoraan.

Parhaiten sitä lisävalotehoa saa ehkä ihan lisävaloilla, vaikka ne rumia onkin. Itellä oli viime talvena mopomönkkärissä joku lisävalo, ja sillä näki ihan hyvin. Olisko hintaa ollut 25e 2kpl noita lisävaloja motonetistä.. Semmonen vaan kiinni johonkin loksun alle/tankoon niin eiköhän näe.
Mönki123
Liittynyt:
5.6.2013 16:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Mönki123 » 23.9.2014 12:09

Mistä kannattaa hommaa hussen510 sirot takakatteet jossa on levennykset molemmil puolil?
https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/13275
Onks tollaset??
Ja oisko jollain suositella jtn hyvää äänen vaimmennint husqvarna sms4 -11?
UltimateX
Pyörä:
Husqvarna SMR -2012
Liittynyt:
25.8.2012 21:30
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut UltimateX » 23.9.2014 13:14

Noissa on levennyt vain vasemmalla puolella.

Kohta alkaa 9000km tulla hussella täyteen, ja huolto oppaassa lukee että tällöin olisi vuorossa keulan huolto, mitäs sieltä kuulu silloin huoltaa? Riittääkö pelkkien öljyjen vaihto? Pitääkö stefat kanssa vaihtaa?
Myydään: Minarelli WR125 koneellisiin stage-2 nokka-akseli
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 23.9.2014 13:32

Ainakin öljyt vaihtoon eli teleskoopit pitää irroittaa kolmioista, siinä samalla vaihtaa stefat kun putket on pöydällä.
lartto24
Pyörä:
Polini xp4, Husqvarna 125 smr, Yamaha Neos´4, Bse 125cc
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
6.7.2012 19:23
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut lartto24 » 23.9.2014 17:24

UltimateX kirjoitti:Noissa on levennyt vain vasemmalla puolella.

Kohta alkaa 9000km tulla hussella täyteen, ja huolto oppaassa lukee että tällöin olisi vuorossa keulan huolto, mitäs sieltä kuulu silloin huoltaa? Riittääkö pelkkien öljyjen vaihto? Pitääkö stefat kanssa vaihtaa?



itsellä on kanssa 9tkm huolto niin en aijo vaihtaa öljyjä. kyselin liikkeestäkin niin he sanoivat että täysin turhaa vaihtaa öljyjä tässä vaiheessa jos keula on normaalin tuntunen mitä se ainakin itsellä on
https://www.youtube.com/channel/UCOPy22 ... STtWGM57tg
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 23.9.2014 17:29

Tuntuma ei kerro sitä jos öljyn sekaan on päässyt kosteutta joka ruostuttaa/hapettaa iskarin sisäosia. Pelkkä öljynvaihto ei kovin kummoinen operaatio ole, eikä öljy maksa kovin paljoa. Keulan kunnostus on paljon kalliimpaa jos siellä on vaurioita huollon laiminlyönnin johdosta.

Huolto ohjelmat on ihan oikeasti tehty siksi että pelit pysyy kunnossa mahdollisimman pitkään ilman remontteja ;)
UltimateX
Pyörä:
Husqvarna SMR -2012
Liittynyt:
25.8.2012 21:30
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut UltimateX » 23.9.2014 18:14

Oisko vielä mitään muuta mitä olisi hyvä tehä tossa 9000tkm huollossa? Linkuston meinasin puhistaa ja rasvata, onko ihan turha homma? Stefat ilmeisesti kokoa 43x53x10.5, tuskin niitä mikään kamalan paha on homma vaihtaa? Ei tossa keulan huollossa paljoa köyhdy jos stefat ja öljyt vaihtaa.
Viimeksi muokannut UltimateX päivämäärä 23.9.2014 20:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Myydään: Minarelli WR125 koneellisiin stage-2 nokka-akseli
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 23.9.2014 19:25

Linkusto kannattaa tosiaan puhdistaa ja voidella, tehtaalla ne kasataan käytännössä hyvin vähällä rasvalla tai kuivana. Myös iskareiden nivelet kannattaa rasvata. Mä olen noissa käyttänyt CRC sitkostettua vesivaseliinia: http://www.motonet.fi/fi/tuote/600100/C ... iini-100ml
Mönki123
Liittynyt:
5.6.2013 16:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Mönki123 » 23.9.2014 23:26

No voisko joku linkata sivun mistä noita 510 takakatteita sais :/
Mp-racingl hinta 60€ molemmista katteista nii ois kiva löytää jostain vähä halvemmalla.
Gooby
Pyörä:
Husqvarna SMS4 -10
Liittynyt:
8.9.2012 9:26
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Gooby » 28.9.2014 17:46

Millaset olis sopivat suuttimet talviajoon, täysin vakiolle tekniikalle?

Ja mites paljon tota koneöljyä tulee laittaa öljynsuodattimen vaihdon yhteydessä? Ohjekirja sanoo että 1,5l mutta täällä oli puhuttu että 1,15l?
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 28.9.2014 18:10

1.15litraa. Se 1.(1)5 on kirjoitusvirhe. Suuttimiksi ite kokeilisin alkuun jotain 128-130 ps ja 40tk.