Röpöttäjä vm-60 kirjoitti:Joop! Kansi irroitetaan ens lauantaina. Se viedään kansivirittämöön mitattavaksi ja virtausmuotoiluun. Nokka-akseli muutetaan ajoitukseltaan sopivammaksi ja nostoiltaan suuremmaksi.
Jouset vaihdetaan jäykemmiksi. Sytytysajoitus muutettanee väkivalloin pari astetta aikaisemmalle. Yritetään löytää sytkäpoksi joka antaa luvan ottaa max ennakossa täydet laukat. Kaasarille ei tehä enää mitään tässä vaiheessa. suutin vaihdot riittää. 4-t motin täyttöaste 14/1 riittää 20 kaasarista. piikki ei tartte kiihdytyspumppua täyttö aste täyttyy liian aikaisin ja kone tukehtuu helposti. Ruisku ois eri juttu. Kiihtyvyys saatanee sekä teho ja vääntö kohdalleen helposti mutta sit tulee vastaan välityssuhde/max kiekat.
Mikä järki vaihtaa venttiilin jouset jäykemmiksi, kun ne vakiot piisaa vielä virinokankin kanssa? Ja kyllä piikit, jopa mopotkin toimii paremmin kun kaasarissa on kiihdytyspumppu.