Rieju Marathon

Mkah36
Liittynyt:
2.8.2009 21:16
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Mkah36 » 28.11.2011 20:23

On se saatanan mukavaa korjata sähkövikoja, kun mitää vikoja olekkaa... Tää on just tätä, kun nyt taas paripäivää mittari toiminu moitteetta ja valot palanu normaalisti. Helppo siinä ettiä sitte vikaa ku just sillon kaikki toimii ku ei pitäis. hohhoh...
tupez
Liittynyt:
26.10.2010 19:09
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut tupez » 29.11.2011 23:47

sikil4 kirjoitti:
Postijunnu kirjoitti:
sikil4 kirjoitti:Minä, mutta luultavasti paljon satunnaisemmin mitä viimetalvena. Esim.kouluun tuskin menen talvella montaa kertaa. Viime talvena tuli kyllä tosi usein mentyä. :P matkaa se 20km.. ja kun piikit laitan ni mielummin ajelee suolaamattomilla teillä.

Ookko minkälaisilla pakkasilla ajanu? Meinaan vaan että miten pyörä lähtee käyntiin kovilla pakkasilla? Ettei jää koulun pihalle...


pidin rajana sen -10. Jos akku kunnossa niin ei varmasti jätä pihalle vaikka olis -20 :D kunhan muistaa sen talvisuuttimen vaihtaa :)

tohon talvisuuttimeen... minkä kokonen teillä on se? entä mitenkäs sen saa vaihettuu pittääkö koko kaasari ottaa irti ja sitä rataa? entä pitääkö säätää sitten ihan kokonaan uusiksi, ja sit että tää kun on eka neöari mulle niin toi kaasari on aika pelottavan näkönen.... :s niin ja onko kukaan vaihtanut keulaan jäykenpiä öljyjä? itellä kun ajan tolla enskaa niin tahtoo pohjata toi keula patikossa ja hypyissä... neuvoja kiits :)
marcc
Pyörä:
Aprilia MX '05, Honda NSR '02 (EX), Rieju Marathon Pro SM '09 (EX), Aprilia SR 50R Factory (EX)
Paikkakunta:
Vahto
Liittynyt:
3.11.2011 18:02
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut marcc » 30.11.2011 1:41

Nii itelläki kävi mielessä kysyä tuosta suuttimen vaihdosta mutta tupez ehti ensin, kun tämä on erilainen kuin monttumoponi kaasari (josta en siitäkään ole suutinta joutunut vaihtamaan). Kun pitää varmaan isompaa suutinta iskeä kun tulee uusi änkkä, jos tulee perille... Myös mustat 125cc mrt katteet tulossa.
vaatii kyllä hermoja ja kärsivällisyyttä tilata tuolta, mutta toivottavasti tavara sen arvosta... jos tulis ees suomeen asti :roll:
Riejutherocket
Pyörä:
Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.12.2009 12:00
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Riejutherocket » 30.11.2011 8:25

Ite oon tehny niin, että penkki ja tankki irti. Sitten oon löysänny ne kiristimet imukaulasta ja ilmanputsarista. Sitten vaan kääntäny pohjaa vasemmalle puolelle pyörää. Sitten 2 letkua on vähän kireellä, niin oon ottanu nekin irti kaasarista. Huomaatte kyllä sitten. Sitten vaan pohja auki ja suutin kiinni. Mutta! Kun ootte vaihtanu suuttimen, kannattaa oikeesti vaihtaa ne pultit jolla kohokammio on kiinni. Ne nimittäin pyöristyy ja paskoo kierteet myös kaasarista. :lol: Mutta tosiaan jos ajatte kovilla pakkasilla, niin voisitte sen tyhjäkäyntisuuttimenkin vaihtaa samalla, pysyy sitten paremmin käynnissä eikä booaa kaasua antaessa.
tupez
Liittynyt:
26.10.2010 19:09
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut tupez » 30.11.2011 12:12

jep kiits neuvoista :) mutta, minkälainen suutin menee ja minkä kokonen siihen tyhjäkäyntiin kans?
Riejutherocket
Pyörä:
Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.12.2009 12:00
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Riejutherocket » 30.11.2011 14:14

Tollanen. Ja tk-suutin tuollanen. Koista en osaa sanoa, sullakin kun on tuo 183cc. :P Mutta pääsuutinta vois suurentaa sen 5. Ja en ees tiedä kuinka iso tk-suutin on vakiona, viimeks piti kattoo kun vaihtelin, mutta pääs unohtumaan. :|
Nuadhu
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
19.11.2009 21:01
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Nuadhu » 30.11.2011 17:22

Aikaisemmin onnistuin paskomaan kannat kaasarin pohjakupin ruuveista, ja nyt olisi aikaa suorittaa loppuun kesken jäänyt suuttimen vaihto. Ainoa ratkaisu olisi vastakierretapin lisäksi, jota en halua käyttää, ottaa kaasari irti ja jyystää lovet ruuveihin. Kaasari vain pitäisi tämän toimenpiteen suorittamiseksi irroittaa.

Katselin että parhaiten siihen pääsisi käsiksi kun ottaisi koko takahäkin ja sen matkassa ilmanputsaritsydemmin irti, mutta olisiko kellään tiedossa helpompaa kikkaa joka vaatisi vähemmän purkamista?

Lisäksi otetaan kernaasti neuvoja vastaan kuinka kannoiltaan pyöristyneet pultit lähtisivät mahdollisimman pienellä tuholla irti kaasarista.
Riejutherocket
Pyörä:
Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.12.2009 12:00
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Riejutherocket » 30.11.2011 18:08

Aina voit kokeilla talttapäämeisselillä tai taltalla lyödä sen liikkumaan. Itellä onnistu niin.
sikil4
Pyörä:
Yamaha DT 125R `95
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
19.2.2009 21:29
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut sikil4 » 30.11.2011 19:08

No ota imukaula irti muistaakseni sillee mahtu tulemaan. Ja kannattaa niitä kaasarin ruuveja irti ottaessa kattoo et on meisseli on just sopivan kokonen, et se meisseli ei mee vinosti siihen ruuviin ja koputella meisseliä kun se on siinä ruuvissa :) Ja tohon pyöristyneeseen, voihan siihen kokeilla varovasti dremelillä tms tehä loven mistä sais ruuvarilla kiinni. Tai sit tekee semmosen loven et saa lyötyy sen auki.
tommia
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
3.10.2006 18:54
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut tommia » 30.11.2011 22:56

Tulipa Riejusta kaikki muovit otettua irti pesua varten. Aika paljon todella tiukkaan pinttynyttä liikaa jäi varsinkin katteiden takapuolelle, ja kyllä, haluan saada sieltäkin paskat pois mutta löysinkin jo pari tuotetta millä pitäisi varmasti lähteä. Monessa kohti maali oli hankautunut kokonaan pois jättäen rumia mustia alueita. Talven aikana olis tavote purkaa koko pyörä ja putsailla osia jotta pyörä olisi kuin uusi keväällä :)
Nuadhu
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
19.11.2009 21:01
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Nuadhu » 1.12.2011 10:13

Mulla oli pinttynyttä kuraa vaimentimen kyljessä ja pytyssä kiinni aika pirusti rapakelien jäljiltä, laitoin CRC:n multi cleania ja annoin vaikuttaa viitisen minuuttia niin lähti saippuaveden avustamana kummasti. Muutamia pieniä läikkiä jäi ja toistin saman, mutta hammasharjan kanssa.
Olivat kyllä metallipintoja, en tiedä mitä ko. aine tekee muoville. Ei se ainakaan kovin vihaiselta haissut että tuskin on kovin tujuja ainetta. Pullon kyljessä kyllä varoitettiin aineen olevan emäksistä.

Itse olen aina muutaman päivän välein viruttanut pyörää letkulla jolloin pahimmat ravat lähtevät eikä lika pääse pinttymään. Lisäksi n. kuukauden välein perusteellinen pesu, vahaus, metalliosien kiillotus, muovien käsitteleminen hoitoaineella jne.
^Nice^
Pyörä:
Honda NsR 125 -03
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
13.2.2011 17:33
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut ^Nice^ » 1.12.2011 14:00

Jos haluaa että paska lähtee osista , ostakaa Crc:n Brake cleaner /Räkleen. En suosittele muoveille koska saattaa lähteä maalit
Moottori16
Pyörä:
Suzuki rm 250
Liittynyt:
23.10.2009 18:30
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Moottori16 » 1.12.2011 18:13

Tai sit semmosta spraysilikoonia, wurth merkkisiä on ainakin. Sillä lähteee kans kaikki lika, mut ei vahingoita muoviakaan vaan voi käyttää vähän niinkuin vahana.
marcc
Pyörä:
Aprilia MX '05, Honda NSR '02 (EX), Rieju Marathon Pro SM '09 (EX), Aprilia SR 50R Factory (EX)
Paikkakunta:
Vahto
Liittynyt:
3.11.2011 18:02
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut marcc » 3.12.2011 23:52

Tuli tuossa pyörää purkaessa mieleen, että mikäköhän tämä mahtaa olla:
Kuva
(kuva siis otettu swingin suunnasta)
Kun en ole ennen näitte nelareitte kans pelleilly, paitti joku 500€ monttumopo mut seo asia eriksee.. :s
Liittyyköhä jtnki pakokaasun kierrätykseen vai mihi, ja pitääsköhä noi letkut vaihtaa kun on muutama tuollatti hapertunu, tuo nyt eniten. Ja saako jostain uusia imukauloja tarvikeosana, kun siinäki halkeemia..
FSNGGHGG2
Pyörä:
ei pyörää
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
13.6.2011 12:39
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut FSNGGHGG2 » 4.12.2011 13:32

Toi oli juuri siitä pakokaasunkierrätysjärjestelmästä jonkinäköne alipaine venttiili, sen voi ottaa kokonaa pois jos otat pakokaasunkierrätysjärjsetelmän pois käytöstä. Toi letku ainaki kannattaa paikata tai vaihtaa koska se vetää suodattamatonta ilmaa ilmanputsarin ohi moottorii.