Yamaha DT 125R

in_shallow_seas
Pyörä:
Yamaha WR 450f -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
4.4.2011 22:02
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut in_shallow_seas » 13.6.2012 21:12

Mites on etu pumppujen stefan vaihdossa ku en saa pohjalta kuusiokolo ruvia millään irti? Eikä oo sisällä missään koloo jolla vois estää läpi pyörimisen..?
Yamaha WR 450f -04
ex. Yamaha DT 125X -06, Derbi GPR 125 Nude -09, Peugeot XPS 50 Street Evo 3 -10, Honda monkey -86.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut -Zone- » 13.6.2012 23:08

Pulttipyssyllä yleensä aukeaa. Se on vaimenninkara joka siellä pyörii mukana. Jos ei aukea pulttipyssylläkään niin sitten tarvii ottaa pumput yläpäästä auki + laittaa vastakierretappiin pitkä varsi. Vastakierretapilla saa pidettyä vaimenninkaraa paikallaan. http://www.mediafire.com/?z7t1fzituba
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
iamjani4life
Pyörä:
Husqvarna 610SM
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
23.8.2011 21:57
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut iamjani4life » 14.6.2012 22:22

mitä vittua mä nyt oon mokannu ku rakensin uuet sähköt (johtosarjan jossa vain valot ja mittari eli ei ypvs tai akkua) ku vanhoilla hajos valot ja oli 100 ryöstöö ja hukkapiuhoja mut silti niillä käynnisty ja nyttei enää lähe millää käyntii? tulppa saa alussa vaan pari kipinää polkastaessa ja hörähtää mut ei lähde käyntiin. mikä vikana? valotkaan ei kyllä syty ku polkasee :D

E: onks siel joku esim seisontatuenanturijohto mikä estää käynnistymisen?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 15.6.2012 23:50

Seisontatuenanturin toiminta ei vaikuta kuin liikkeelle lähdettäessä. Veditkö johtosarjan ihan vaan omasta päästä ja sitten laitoit kiinni? Luultavasti ei oo muuta vaihtoehtoa kuin käydä liitokset läpi (kolvatut tai liittimillä tehdyt?) ja toivoa että vika löytyy niistä. Aika paha sanoa mitään yleisavainta tuohon...
Tingeltangel
Liittynyt:
16.6.2012 22:17
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Tingeltangel » 16.6.2012 22:44

Millainen homma ois laittaa vanhan mallin detsin (-91) sähköt kulkemaan akun kautta, eli siis vaioille tulis virta akulta eikä vain suoraan magneeton kautta? Täytyis viritellä vähän lisävaloja (keenoni satsi ja vähän ledejä) sotanorsuun ja virrat riittäisi varmaankin paremmin tolla tavalla.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut -Zone- » 17.6.2012 7:36

Tingeltangel kirjoitti:Millainen homma ois laittaa vanhan mallin detsin (-91) sähköt kulkemaan akun kautta, eli siis vaioille tulis virta akulta eikä vain suoraan magneeton kautta? Täytyis viritellä vähän lisävaloja (keenoni satsi ja vähän ledejä) sotanorsuun ja virrat riittäisi varmaankin paremmin tolla tavalla.

Et sä tolla voita yhtikäs mitään. Lopputulos on + - nolla. Virta niille valoille tulee joka tapauksessa magneetolta. Sitäpaitsi akku on ihan samallatavoin kuorma, kuin ne valotkin. Akku siis ottaa virtaa magneetolta aivan kuten polttimokin. Polttimo vain muuttaa sen ottaman virran valoksi ja akku varastoi. Akusta saadaan sitä virtaa silloin kun virtalähde, eli magneetto ei sitä kykene antamaan. Esim kun kone ei käy.

Jos virta ei omille lisävermeille riitä, ongelman ratkaisuun on 2 vaihtoehtoa. Toinen on että virtalähteen kapasiteettia lisätään. Käytännössä siis muutetaan magneeton käämitystä. Enduroharrastajat tekee tuota aika paljonkin. http://www.kolumbus.fi/sivutie/winding.htm

Toinen ja helpompi vaihtoehto on vaihtaa olemassaoleva kuorma pienempään. Eli vaihdetaan mahdollisimman paljon pyörässä olevia polttimoita ledimallisiin, jolloin kulutus pienenee ja sitä magneeton tarjoamaa virtaa riittää paremmin muuhun käyttöön.

Usein vikana juuri onkin kun akkua ei ymmärretä ajatella sellaisena laitteena kuin se on. Virtalähteen näkökulmasta se on ihan samoin kuorma kuin mikä tahansa sähköllä toimiva verme, jossa kulutus vaihtelee. Tyhjänä ollessaan se ottaa paljon virtaa ja täynnä ollessaan vähän.

Moni alotteleva autohifi-mies tekeekin juuri sen virheen, että kun virta ei tahdo riittää niille 1KW vahvistintehoa kuluttaville poppivehkeille, niin asentaa siihen lisäakun tajuamatta edes että vaan pahentaa sillä ongelmaa. Laturin elinikä siinä vaan lyhenee.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
tupe1994
Pyörä:
Husqvarna sm 125 -10 Varastettu!
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
24.6.2010 16:45
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut tupe1994 » 19.6.2012 15:28

Onko normaalia kun mun detsi rajottaa kierrokset yheksääntonniin ja miten sen vois ohittaa?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 19.6.2012 15:36

Kaikkea sitä :eek: Ei detsissä kyllä mitään rajotinta ole, paitsi EHKÄ silloin jos on saksasta tuotu...
-mattias-
Pyörä:
yamaha dt 125r, 2x pv
Paikkakunta:
kitee
Liittynyt:
9.1.2012 16:25
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut -mattias- » 21.6.2012 11:10

Mites tuon öljypumpun säätö menikään ? :| Jos on täystehoinen dt niin pitäisikö sen viivan olla nollan ykkösen vai kakkosen kohalla ?
Syntinen
Pyörä:
Yamaha Dt125r -03, Ex Suzuki Pv -91, Eeäx Yamaha dt50r -07.
Paikkakunta:
Liperi/Kontiolahti
Liittynyt:
29.4.2011 22:15
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Syntinen » 21.6.2012 16:59

-mattias- kirjoitti:Mites tuon öljypumpun säätö menikään ? :| Jos on täystehoinen dt niin pitäisikö sen viivan olla nollan ykkösen vai kakkosen kohalla ?


Mulla on täystehone detsi, ja itte säädin nollan ja ykkösen välille. siis ilman että kaasua kääntää yhtään.
Se mikä ei tapa, se vahvistaa.
ville69
Pyörä:
yz250f 2009, EX Husq 144, EX PV x3
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
21.10.2010 23:59
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut ville69 » 24.6.2012 21:35

olisi tarkoitus ostaa tollainen vm.-02 detsi. Minusta tuo takalippa ja takakatteet ovat jopa rumat. Olen nähnyt kotkan takakatteita modattuna noihin detseihin. Onko kellään kokemusta, että onko helppo asentaa?
SM/WR 144 Proju! viewtopic.php?f=93&t=85496
http://www.youtube.com/user/Husqq69 jaja http://www.youtube.com/channel/UCpNW7G8 ... QgQ/videos
iamjani4life
Pyörä:
Husqvarna 610SM
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
23.8.2011 21:57
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut iamjani4life » 25.6.2012 1:40

sopiiko staattorit päiksee kaikis dtr malleissa ilman vauhtipyörän vaihtoa?
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Clutch » 25.6.2012 11:30

ville69 kirjoitti:olisi tarkoitus ostaa tollainen vm.-02 detsi. Minusta tuo takalippa ja takakatteet ovat jopa rumat. Olen nähnyt kotkan takakatteita modattuna noihin detseihin. Onko kellään kokemusta, että onko helppo asentaa?

Jooh menee helposti, pari kaveria laittanu ja istuu hyvin ja helposti.

iamjani4life kirjoitti:sopiiko staattorit päiksee kaikis dtr malleissa ilman vauhtipyörän vaihtoa?

No ainaki oli -92 vuoden staattori meni päikseenvuoden -03:een. Erinäkönen se kyllä on mut ei se kai siitä erilaista tee :p Luulis että menee aika pitkälti.
Konkolaa
Pyörä:
kötöm
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.9.2011 9:53
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Konkolaa » 25.6.2012 21:18

ostin tänää tälläse detsi:D gianelli putki ja keihinin vissii 38kaasari iha pirteesti lähtee=)
ville69
Pyörä:
yz250f 2009, EX Husq 144, EX PV x3
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
21.10.2010 23:59
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut ville69 » 25.6.2012 22:53

ei oo vaikee uskoo :D
SM/WR 144 Proju! viewtopic.php?f=93&t=85496
http://www.youtube.com/user/Husqq69 jaja http://www.youtube.com/channel/UCpNW7G8 ... QgQ/videos