Yamaha WR125X/R

Juuuso22
Pyörä:
Husqvarna 144 "121 edition", Gsxr 750 luisupulkka, honda nsr rotta
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
22.4.2012 21:22
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Juuuso22 » 1.1.2013 23:38

Nyt sain ne palat käännettyä, ihan hyvältä näyttää :) . Saakos tuota takaiskarin esijännitystä säädettyä jotenkin? On muuten ihan kiva tapa tutustua uuteen pyörään sillain että rupee vaan purkamaan ja kattoo mitä mistäkin löytyy :D
Se piirtää kel on liituu!
http://www.youtube.com/user/juustomies16
Alexir
Pyörä:
EX HusQ 125 SM -09 ,EX Yamaha DT 50 -07 & -09 ,EX KTM EXC 125 -09, EX Yamaha WR 183 -11,EX WR125 -12, EXC450 -04
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
30.9.2011 18:05
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Alexir » 1.1.2013 23:54

JiiÄll kirjoitti:Nyt sain ne palat käännettyä, ihan hyvältä näyttää :) . Saakos tuota takaiskarin esijännitystä säädettyä jotenkin? On muuten ihan kiva tapa tutustua uuteen pyörään sillain että rupee vaan purkamaan ja kattoo mitä mistäkin löytyy :D

Työkaluboxissa on säätötyökalu takaiskarin esijännitykseen.

Totta, tolleinhan siihen oppii!
Viimeksi muokannut Alexir päivämäärä 2.1.2013 0:31, muokattu yhteensä 1 kerran
YouTube kanava
[X] M-Kortti [X] A1-Kortti [X] A2-Kortti [X] B-Kortti
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 2.1.2013 0:21

Kun pyörää kattoo takaapäin niin oikealla puolella rungon suojapalan yläpuolella se musta työkaluboxi missä on hopea säätötyökalu iskarille. Säätövara oli muistaakseni 1-8 ja tehdasasetuksella tais olla 4. kohdassa. Mulla on kasissa ja silti tuo tuntuu löysältä. Se säätäminen on helppoa kun teet sen oikein päin, työkalu vaan kiinni siihen ja käännät. Taas järki mukana.

Onko tämä halvin K&N:n ilmanputsari vai tietääkö joku paikan josta sais halvemmalla? K&N Air Filter YA-1208? Aika kovissa hinnoissa noi on, vakioputsari oli tuolla 18 euroa.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Alexir
Pyörä:
EX HusQ 125 SM -09 ,EX Yamaha DT 50 -07 & -09 ,EX KTM EXC 125 -09, EX Yamaha WR 183 -11,EX WR125 -12, EXC450 -04
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
30.9.2011 18:05
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Alexir » 2.1.2013 0:33

Kolmetoista kirjoitti:Kun pyörää kattoo takaapäin niin oikealla puolella rungon suojapalan yläpuolella se musta työkaluboxi missä on hopea säätötyökalu iskarille. Säätövara oli muistaakseni 1-8 ja tehdasasetuksella tais olla 4. kohdassa. Mulla on kasissa ja silti tuo tuntuu löysältä. Se säätäminen on helppoa kun teet sen oikein päin, työkalu vaan kiinni siihen ja käännät. Taas järki mukana.

Onko tämä halvin K&N:n ilmanputsari vai tietääkö joku paikan josta sais halvemmalla? K&N Air Filter YA-1208? Aika kovissa hinnoissa noi on, vakioputsari oli tuolla 18 euroa.

KN putsarilla ei paljoa mitään tee, nousee vaan imuäänet.

Itsellä on 6 säädössä 12 mallin pyörässä ja juuri sopiva, 8 oli liian "jämäkkä"....
Alakolmiot käännetty ja kuski 95kg :)
YouTube kanava
[X] M-Kortti [X] A1-Kortti [X] A2-Kortti [X] B-Kortti
drifter4samp
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
31.1.2011 21:02
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut drifter4samp » 2.1.2013 6:03

ihan mukavan näkönen toi 2013 mallin wr

kuva:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 4390_n.jpg

tykkään tosta penkistä ku lukee yamaha 8) ja nuo etukatteiden tarratki näytää melko maukkailta :P
https://www.facebook.com/pages/drifter4 ... 6819912026

www.youtube.com/drifter4samp
kingenstein
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
10.1.2009 22:58
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut kingenstein » 2.1.2013 8:08

itselläni on muistaakseni 8, vaikka painoa vain 60kg :lol: eipä ole onneksi tullut 2 päällä ajettua niin ei ole mennyt semmoseksi pomppukepiksi tai ihan löysäksi ;)
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 2.1.2013 11:16

Takajousen säätö ei vaikuta suoranaisesti jousen jäykkyyteen, ei se jousi jäykemmäksi muutu vaikka esijännistystä lisätään.

Nyrkkisääntönä on että takapää painuu ensin omalla painollaan pari senttiä ajas kun pyörä pudetaan pukilta alas. Kun kuski istuu pyörän päälle niin takapään pitää painua noin 1/3 koko jousituksen matkasta, WR:ssä taisi olla mallista riippuen 190-240mm joustomatka takana. Esimerkkinä 240mm joustolla pitää takapään painua kuskin painosta noin 80mm alaspäin, jos painuu enemmän niin esijännitystä lisätään, jos painuu vähemmän niin löysätään.

Tarkemminkin tämän voi, tai oikeastaan kuuluukin tehdä, ja silloin aletaan laskemaan jousivakioita ja vaihtelemaan jousia. Mutta noilla pääsee mainiosti alkuun ja saa perän toimimaan niin kun sen kuuluukin, oman iskarin ja jousen toimivuuden rajoissa.

Jos takapää on hyppykeppi tai liian löysän oloinen niin iskari alkaa olla kaputt, sille ei juurikaan voi tehdä mitään kun ei ole avattava iskari joten uutta keppiä alle.

Noihin perän korotuksiin ulkonäöllisistä syistä ja sen vaikutuksesta pyörän käytökseen, en jaksa enään ottaa kantaa 8)
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 2.1.2013 12:32

Pitää vaikka ottaa videota kun käyn tallilla niin näätte kuinka löysä keula ja perä tuossa on. Just alko stefat vuotamaan, takaiskarista ei vuoda mitään ja silti pyörää saa melkein pomputeltua paikallaan.. Niinku koripalloa :roll: Varmaan kannattaa nuo alkuperäset stefat ostaa kun ne vaihtaa ja takaiskarikin tekis mieli vaihtaa mutta alkuperänen maksaa varmaan yli 200 euroa. Mitkähän öljyt tuohon keulaan kannattaa laittaa, alkuperäiset? Varmaan yli 15cm putket menee sisäkkäin kun yläkropan painolla keulaa painaa alaspäin. On muuten helvetin epämukava ajaa, jarruttaessa painuu niin että tuntuu kuin pian endoisi yli :lol: Vajaa 17tkm nyt mittarissa ja löysä alusta ollu siitä asti kun pyörän ostin (9kk ja 11tkm sitten)
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 2.1.2013 13:04

Saattaa olla että sulla on etujouset kuoleutuneet, mutta aika monessa pitkäjoustoisessa keulassa saa keulan painumaan kropan voimalla 100-150mm. Jos keula painuu kuskin istuessa noin 1/4-1/3 niin ollaan suurinpiirtein alueella eikä kannata olla huolissaan. Myös keula saa painua pyörän omasta painosta sen sentin-pari alaspäin, jos painuu enemmän niin jousi on kuoleentunut, liian pieni jousivakio tai liian vähän esijännitystä.

Halpa keino monesti on lisätä keulan jousen esijännitystä laittamalla holkit jousen/yläkupin väliin. Pitää vaan mitata että siellä on varaa lisätä esijännitystä ettei jousi painu kasaan keulan pohjatessa.

Keulaöljyjä ei kannata kovin paksuiksi vaihtaa, keulasta katoaa pintaherkkyys ja keula saattaa alkaa jakelemaan nimismiehenkiharassa tai mukulakivellä missä pitää olla pintaherkkyyttä. Myös keulaöljyn määrällä voi kikkailla keulan kovuutta, öljyä lisäämällä keulan ilmatila pienenee ja keulaan saadaan enemmän progressiota, pintaherkkä mutta jouston aikana ilmatila pienenee ja keula ei sukella niin helposti pohjaan.

Harmi että noissa on suljettu takakeppi mitä ei voi huoltaa, säästyisi rahaa kun ei tarvisi ostaa uutta.
Puukäsi
Pyörä:
Honda AfricaTwin 750
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
2.5.2011 20:46
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Puukäsi » 2.1.2013 18:57

Kolmetoista, katopa tuolta tietopankista keulan stefojen koot ja käväset Motonetissä tms. ostamassa ne Athenan tarvikestefat. Ne maksaa vähän yli 10€ pari, mutta luulisi kestävän vähintään yhtä hyvin kuin alkuperäiset, koska ne orkkikset kuluu monilla nopeasti. Itse olen laittanut (halvinta mahdollista) 10W keulaöljyä. Se taitaa ollakin yhtä jäykkää kuin alkuperäinen. Sopivan jäykkää ainakin perus katuajoon.
Juuuso22
Pyörä:
Husqvarna 144 "121 edition", Gsxr 750 luisupulkka, honda nsr rotta
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
22.4.2012 21:22
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Juuuso22 » 3.1.2013 0:53

Tuohon pyörään tutustuessa ja ihmetellessä koin iloisen yllätyksen (kai :D) kun otin tulpan irti

Kuva
Eipähä oo vitivalkonen. Mitä mieltä ootte tosta?
Senverran edistyny että kolmiot saanut käännettyä, kilpi ja takavalo paremmin, uuet pienemmät vilkut on kohta kiinni ja kevääseen mennessä kun rahaa, fättis, maski ja lokasuoja 8)
Galleriassa kuvia vekottimesta. Multa on ilmeisesti se työkaluboxi otettu pois kun siinä rungon suojapalan yläpuolella on vaan pari kiinnikettä.
Se piirtää kel on liituu!
http://www.youtube.com/user/juustomies16
Putte5000
Pyörä:
Husqvarna WRE 125 2007
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
1.8.2012 0:44
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Putte5000 » 3.1.2013 4:13

Eipä tuo tulpasta kattominen taida toimia kuin silloin, kun on vasta ajettu. Ainakin mopojen kanssa meillä tehty, et ajellaan kunnolla jonku aikaa, sitte nopeesti tulppa ulos ja katotaan väri.
Hussen kunnostusta
-> viewtopic.php?f=93&t=85016
VictorH
Pyörä:
Honda cbr f2 stunt, Yamaha dt 70 stunt, keeway matrix 50
Liittynyt:
1.10.2010 14:51
Sv: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut VictorH » 3.1.2013 4:17

Tulpan kattominen auttaa sillon kun on upouus tulppa lämpiillä koneella ja täyskaasusta kone kii ja sitten kattoo tulpanvärin.

Mutta sittenhän ilmapaine, tulpan lämpöarvo ja moni muu asia voi tehä että tulppa on väärän värinen että sitä ei kannati luottaa
Tykätkää Facebookissa VictorhStuntista

Stuntti videoita tästä
Juuuso22
Pyörä:
Husqvarna 144 "121 edition", Gsxr 750 luisupulkka, honda nsr rotta
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
22.4.2012 21:22
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Juuuso22 » 3.1.2013 7:45

juu, no kone oli kerenny jäähtyä jo kun piti sopivaa avainta metsästää.
Se piirtää kel on liituu!
http://www.youtube.com/user/juustomies16
JontteH
Pyörä:
Derbi DRD Racing SM -10, Husqvarna SM 125 -08
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
5.9.2010 0:46
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut JontteH » 3.1.2013 8:28

Iltaa/Huomenta! :D
Siis koneen tulee olla lämmin, kun sitä ajetaan täysiä sen seoksen testaamiseksi. Kyllä moottori sen jälkeen saa jäähtyä.
[X] M 15.4.11 [X] A1-harkat 27.4.12 [X] A1 18.7.12 [X] kilvelle [X] lipalle [X] ympäri [X] sakot [X] kortin menetys