240turbo kirjoitti:Kuulostaako säädöt suht sinnepäin olevilta: Ps 150-152(itse porattu mutta pienempi kuin 155), tk 36, k56 neula, toinen lovi ylhäältä. Ja kaasari 34mm vhsb, vforcet, arrow ja rave2. 155 kerkesin ajamaan ja toimi hyvin ennen kuin lämpeni tarpeeksi. 150 en kerenny koittamaan mutta kierti puhtaammin kuin 155, sais olla ehkä 148, täytyy kokeilla ajossa. Ja tyhjäkäyntiä käy vähän heikosti mutta käy jotenkin
Itse porattu suutin <--- Lopetin lukemisen tuohon.
Ei tarvi edes varmaan selittää miksi. Ne on VIRTAUSARVOJA. ja VAIKKA ne ois ihan milleittäin et 100 suutin ois 1mm, ni et saa poralla samanlaista rakennetta sille reijälle mikä siinä on normaalisti.
Et pysty ajossa sanomaan tosta suutinkoosta periaatteessa yhtään mitään, sitä ei samalla tavalla voi säätää kun sen pv:n 20mm lorton 80cc malossille että ei röpellä ja on hyvä suutin.
Sen huomaa ainoastaan periaatteessa tehoissa, tai jos suutin on todella liian pieni kyllä pyörä antaa jo booauksen / muita outoja töksähtelyjä / merkkejä. Mitä enemmän suutinta kiristetään pienemmäksi, moottori antaa enemmän tehoa tiettyyn rajaan asti. Silti parempi olla yksi,kaksi suutinkokoa siellä rikkaan puolella, joskus optimaalisellakin suuttimella voi konerikko yllättää todella kovassa ajossa. Ja jos sulla on PS 100% optimaalinen lämpötilalle 20, käy se lämpötilassa 15 jo hieman laihalla. Todella tarkkaa.
Toi 34mm kaasari varsinkin räsässä, vaikka mulla oli yhdessä vaparisuodattimen kanssa 170 suutin joka oli vitusti liian iso, pyörä kierti puhtaasti kaasu pohjassa alhaalta läpi alueen. Kävi niin rikkaalla että tulpat meni paskaksi. Ei silti rökeltänyt YHTÄÄN. Tehoihin liian iso suutin vaikuttaa yllättävän paljon näin pienessä kaksitahtimoottorissa, dynossa todettu.
Otahan nyt kunnon asenne tohon hommaan, ihan senkin vuoksi että sun ei tarvi uutta pyttyä ja mäntää alkaa heti ostelemaan, siltä tuo suuttimien vaihto nyt vähän kuullostaa. Ja vitun pienet suuttimet sulla siellä pyörii ainakin. Parhaiten saat seokset selville penkissä jossa anturilla niitä vähän katsellaan. Muuten sun pitää seurata tulpasta väriä ja plug choppailla eri suuttimia. Persdyno on säätöhommassa vain yksi osa.