KTM EXC 125

Blade_
Pyörä:
Ktm Exc 125 -09, Beta supermotard Track 50cc,Yamaha yz 250f
Liittynyt:
29.8.2012 15:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Blade_ » 23.6.2013 20:21

peetyh: siellä putkessa on kaikenlaista sälää :D mutta ei ole ainoastaan sieltä kuristettu.

kotemi: vaihda tulppa nyt aluksi, tsekkaa läpät ja mittaa/vaihda staattori jos tarvetta. aika monella samaa ongelmaa mutta en tiedä kuka on selättänyt ongelman?
Peetyh
Liittynyt:
6.5.2013 16:52
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Peetyh » 23.6.2013 20:29

Blade_ kirjoitti:peetyh: siellä putkessa on kaikenlaista sälää :D mutta ei ole ainoastaan sieltä kuristettu.

kotemi: vaihda tulppa nyt aluksi, tsekkaa läpät ja mittaa/vaihda staattori jos tarvetta. aika monella samaa ongelmaa mutta en tiedä kuka on selättänyt ongelman?


Olisin tosi kiitollinen jos saisin hieman tarkennusta että minkänäköstä sälää siellä on ja missä kohin, ja että moneenko kymmeneen osaan tuo putki pitää rälläköidä että ne saa pois? :D Olis myös mukava tietää että paljokohan tuommosella 4.4kw, kerran kiinni käytetyllä putkella on arvoa? että kannattaako edes rueta availemaan ja poistamaan kuristuksia vai ostanko vain suoraan uuen putken. Ulkonäön takia tätä hommaa ajattelin, ku tuo vakioputki on krominen ja nykynen tt putki musta ja olis paljon hienomman näkönen kromisena. :)
Blade_
Pyörä:
Ktm Exc 125 -09, Beta supermotard Track 50cc,Yamaha yz 250f
Liittynyt:
29.8.2012 15:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Blade_ » 23.6.2013 20:38

Osta mielummin jostain uus putki. Ei tuu kaunis auki leikatessa ja hitsatessa takaisin kiinni. Halki se paisari ainakin täytyy vetää sekä hitsata takaisin.
m1k5u
Pyörä:
Husqvarna smr 125
Paikkakunta:
ruovesi
Liittynyt:
5.11.2010 17:42
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut m1k5u » 23.6.2013 22:15

Kai se vähän vuosimallista riipuu? Yhen tuommosen A1 putken tyhjänny ,siellä paisarin keskellä on semmone suht isokokonen katti ja alkukäyrän kurissa.

E: Nii ja jos ulkonäön perässä vaan olet nii ei mitään järkeä ruveta tyhjään A1 putkea.
"Ne tekköö jokka ossoo, jokka ee ossoo ne arvostelloo."
WhosAllu
Pyörä:
Kotka
Liittynyt:
2.4.2012 20:52
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut WhosAllu » 23.6.2013 22:57

Kiitos, ja onko teillä ollut kietarin alalaakerissa paljonkin väljää ylös/alas? Ja onko normaalia että 250h jälkeenon väljää kietarissa ja hieman petareissa mutta kun ei kolise tai kilise.? :)
Blade_
Pyörä:
Ktm Exc 125 -09, Beta supermotard Track 50cc,Yamaha yz 250f
Liittynyt:
29.8.2012 15:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Blade_ » 23.6.2013 23:00

Kietarissa ei saisi olla yhtään väljää! Eikä kyllä petilaakereissakaan. Tosin en tiedä kuinka paljon asia muuttuu kun ne ovat lämpösovitteella että lähteekl väljyys. Mutta itsellä ei kyllä yhtään väljää ja mielestäni ei saisi olla kyllä väljää (mutu). Mutta vaihtoon jos kietarissa ylös/alas väljyyttä.
alpinestars^
Pyörä:
kTm
Liittynyt:
6.4.2008 13:49
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut alpinestars^ » 23.6.2013 23:03

WhosAllu kirjoitti:Kiitos, ja onko teillä ollut kietarin alalaakerissa paljonkin väljää ylös/alas? Ja onko normaalia että 250h jälkeenon väljää kietarissa ja hieman petareissa mutta kun ei kolise tai kilise.? :)


Joo, hyvinkin voi olla väljää noilla tunneilla.. vaihtoon vaan.
Itekkin vaihoin samoissa lukemissa ja oli vaihtokunnossa.

E: sivuttaissuunnassa saa olla vähä väljää, ylös/alas ei yhtään.

E2: blade kerkes
alpinestars^
Pyörä:
kTm
Liittynyt:
6.4.2008 13:49
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut alpinestars^ » 23.6.2013 23:05

alpinestars^ kirjoitti:Millä kotarin tt-paisarista ihan peilikiiltävä? Uskaltaako tuota hioo jollain 1000 paperilla, kun on tuo pinnote, vai millä ootte killottanu? kyllähän se nytkin kiiltää, mut entinen oli ihan peili, enkä tiiä millä sitä oli vedelty :roll:

??

Muistasko joku mittarin nappipatterin koodia ulkoo?
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 23.6.2013 23:18

CR 2430
Ja ei välttämättä löydy normikaupasta. Kelloliikkeistä ainakin saa.
Kotemi_
Liittynyt:
20.6.2013 2:19
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Kotemi_ » 24.6.2013 0:00

Peetyh kirjoitti:
Blade_ kirjoitti:peetyh: siellä putkessa on kaikenlaista sälää :D mutta ei ole ainoastaan sieltä kuristettu.

kotemi: vaihda tulppa nyt aluksi, tsekkaa läpät ja mittaa/vaihda staattori jos tarvetta. aika monella samaa ongelmaa mutta en tiedä kuka on selättänyt ongelman?


Olisin tosi kiitollinen jos saisin hieman tarkennusta että minkänäköstä sälää siellä on ja missä kohin, ja että moneenko kymmeneen osaan tuo putki pitää rälläköidä että ne saa pois? :D Olis myös mukava tietää että paljokohan tuommosella 4.4kw, kerran kiinni käytetyllä putkella on arvoa? että kannattaako edes rueta availemaan ja poistamaan kuristuksia vai ostanko vain suoraan uuen putken. Ulkonäön takia tätä hommaa ajattelin, ku tuo vakioputki on krominen ja nykynen tt putki musta ja olis paljon hienomman näkönen kromisena. :)


tosiaan se A1 putki on aivan täynnä katalysaattoria että on aikoinaan saatu päästöt läpi tuosta laitteesta. Eikä kannata tyhjentää A1 putkee meinaan se ei oo todellakaan hyvä tyhjänä :D uutta tt-putkee kehiin vaan!

ja tulpan vaihdoin ja laitoin neulasta tuota pari pykälää laihemmalle :D nyt pelaa paljon paremmin mutta ei silti kierrä aivan huippuja :( cdi on aikas uusi joten siitä ei ainakaan johdu :D läpät voisin vielä tsiigata :) kellään ollut aiemmin samaa ongelmaa?
torstaattori
Pyörä:
KTM EXC 125 -05
Paikkakunta:
pyhäjärvi
Liittynyt:
20.7.2012 0:02
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut torstaattori » 24.6.2013 15:08

mites tuo pakoaukonsäätimen tapin saa sinne koloon kun sylkän lyö kiinni niin ne menee sillä tavalla limittäin eikä tappi tai haarukka käänny "eteenpäin" eli ne menevät päällekkäin?
putsipa
Pyörä:
(ex) KTM 125 EXC -08
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
11.8.2011 22:28
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut putsipa » 24.6.2013 16:43

alpinestars^ kirjoitti:
alpinestars^ kirjoitti:Millä kotarin tt-paisarista ihan peilikiiltävä? Uskaltaako tuota hioo jollain 1000 paperilla, kun on tuo pinnote, vai millä ootte killottanu? kyllähän se nytkin kiiltää, mut entinen oli ihan peili, enkä tiiä millä sitä oli vedelty :roll:

??

Muistasko joku mittarin nappipatterin koodia ulkoo?


Itse olen hionut ensin 800 sitten 1200. Pitäisi vielä jatkaa 1200 lisää ja sitten 1600 + metal polishit perään. Pitäisi tulla aika hyvä tulos. Pinnote häviää, eli ruostuu jossain vaiheessa. Mutta ruosteenhan saa pois kun vähä taas hinkkaa :)
weeto269
Liittynyt:
5.7.2009 3:09
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut weeto269 » 24.6.2013 18:02

Eipä se putki ainakaan itsellä ole koskaan ruostunut. Joten sitä hätää ei kyllä ole.
Sohoo
Pyörä:
KTM EXC 125, Suzuki PV 74cc
Paikkakunta:
Taavetti
Liittynyt:
24.1.2012 15:35
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Sohoo » 24.6.2013 21:50

Kytkintä pitäs vähäse huoltaa ku ei tartu kunnolla ja koko ajan pahempaa suuntaa menossa. Joten mitä kaikkea tilaan?
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... XEXC-06-13

Tossahan tulee pelkästään kaikki levyt. Tarviiko sit vielä vaihtaa samantien jouset? Enpähän hirvees usko et kruunu ois ottanu kovaa osumaa ku ajettu vasta 198h ja pienet jälet korjaantuu vissii ihan viilalla?
KTM EXC 125 2008 Ja Suzuki PV 74cc 1992
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 24.6.2013 21:56

Blade_ kirjoitti:Kietarissa ei saisi olla yhtään väljää! Eikä kyllä petilaakereissakaan. Tosin en tiedä kuinka paljon asia muuttuu kun ne ovat lämpösovitteella että lähteekl väljyys. Mutta itsellä ei kyllä yhtään väljää ja mielestäni ei saisi olla kyllä väljää (mutu). Mutta vaihtoon jos kietarissa ylös/alas väljyyttä.

tottakai petareissa pitä olla välys :roll: