JL- kirjoitti:Vaihdoitko myös välilevyt etkä pelkkiä massalevyjä? Entä vaihdoitko kytkimen jouset samalla? Suosittelen nekin uusimaan kun eivät paljoa maksa. Onko kytkinkahvan mäntä ja tiivisteet kunnossa, etteivät pääse jumittamaan? Itellä on käynyt joskus niin että mäntä liikkui huonosti kahvassa eikä palautunut kunnolla, jonka takia kytkin luisti. Tuo kahvan "korjaussarja" maksaa muutaman kympin, eli siinä tulee uusi jousi ja mäntä o-renkaineen. Ja lisäksi vielä, mitä öljyä käytät vaihteistossa, onhan se märkäkytkimelle soveltuvaa?
Nyt kun kytkimesi kerta luistaa, niin älä ajele pyörällä kunnes vika selviää. Uudet levyt kuluu nopeasti kytkimen luistaessa kovilla kierroksilla.
E: Nesteestä sen verran että maguran kytkimeenhän saa ihan sinne tarkoitettua ainetta esim motokeitaalta, mutta sinne sopii mineraalinen hydrauliikkaöljy. Bremboon sitten jarrunestettä. En muista kumpi piikkisessä on vai vaihtuuko jossain vuosimallissa.
Massalevyt vaihdoin samalla. tänään hain keitaalta uudet jouset, kahvan korjaussarjan ja magura blood kytkinnestettä. vaihteistossa käytän castrollin mtx:ää. ei oikeen tuntunut nämä auttavan, kun pyörä ottaa piikin niin kytkin alkaa edelleenkin huutamaan yhessä vaiheessa laitoin nestesäiliön täyteen, mutta nyt oon laittanu vaan puoleen välii..