Yamaha WR125X/R

Cpt_Siika
Pyörä:
EX Gilera RCR -06, Tunturi Supersport -78, Yamaha WR 125x -12
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
17.8.2013 13:36
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Cpt_Siika » 15.6.2014 23:44

No sitte luulis että täälläpäin ei tuu sakkoja :) Kaverilla oli Riejussa 75cc tpr ja arrowi ja mitähä siinä oli nii keuli tietä pitkin ja fobat ajo perään sitte se pysähty nii jututtivat vaa hetken aikaa nii käskivät vaa laittaa vakioks :D
SMink
Pyörä:
Yamaha WR 180cc -09. Ruoska super 9 -01
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
25.2.2012 0:53
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut SMink » 16.6.2014 12:02

^DeeTee^ kirjoitti:Nonyt kilkkas wrrän moottorista jotakin. N 90 ajaessa yhtäkkiä tökkäs aika pahastimuttei kumminkaan takarengas mennyt lukkoon. Rullailin sitten tiensivuun ja kokeilin käynnistää niin käynnistyi hienosti mutta semmoinen kolina kuului sieltä kannen ja syöinterin alueelta. Ei myöskään savuttanut käydessään. Eli olisiko kellään mitään ideoita mitä olisi voinut käydä?

Itellä kävi sama tuossa reilu vuosi sitten. Tässä tulos: Kuva
Wildzuria
Pyörä:
Kinroad windbell (stance), EX Ktm EXC 125, EX Yamaha WR 125X, EX Jincheng monkey, EX Yamaha DT 50X, EX Skyteam monkey
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
16.2.2012 19:00
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Wildzuria » 16.6.2014 15:06

Itellä kävi näin. Männänrenkaat oli ehjät mutta männästä lähti 2 palaa irti ja männällä ajettu 1500km nyt menee sitten sylinterikin uusiksi.

Kuva
^DeeTee^
Pyörä:
Yamaha DT 50x, Yamaha WR 125x
Liittynyt:
23.10.2011 19:59
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut ^DeeTee^ » 16.6.2014 15:43

Juu no tommonenhan se oli kun avasin.. samanlaiset skraidut pytyssäkin kun sminkillä. Onko kellään menny muuta paskaks leikkaamisessa kuin mäntä ja pytty? Mitä kannattais tarkistaa ja mistäs halvalla sylinterisarjoja :roll:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ei oo yamahalla rajaa kun riemulla ajaa!
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 16.6.2014 16:12

Nonni, nyt on hyviä kuvia rikki menneistä osista :)

Wildzun mäntä taitaa olla valumäntä eikä takomäntä ja voi olla että syynä on ollut huono valu.

DeeTeen mäntä on aika hurjan näköinen. Mäntä on käynyt melkoisen kuumana kun öljy on palanut mäntään kiinni, mitä öljyjä olet käyttänyt ja miten usein vaihdat niitä? Syyksi veikkaan vähillä öljyillä ajamista, huonolaatuista öljyä tai liian pitkä vaihtoväli, tai kaikki edellämainitut.
^DeeTee^
Pyörä:
Yamaha DT 50x, Yamaha WR 125x
Liittynyt:
23.10.2011 19:59
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut ^DeeTee^ » 16.6.2014 16:25

Castrol Power 1 käyttäny alusta asti ja n 2tkm välein vaihtanut öljyt + nyttenkun ruvennut syömään öljyä niin noin viikon välein lisäillyt. Näköjään olis tarvinnut useimmin lisätä.
Ei oo yamahalla rajaa kun riemulla ajaa!
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 16.6.2014 16:48

Huomattavan kuumana on mäntä kyllä ollut, vaikka öljyt on olleet kunnossa.

Mulla oli juuri auki reilu 10tkm ajettu kone missä on alusta asti käytetty Delvac MX:ää ja männässä vähäistä kulumaa ja tummentumaa ainoastaan männän laen alapuolella.
Mikoo
Pyörä:
Yamaha WR183cc -10 projekti, Beta Motard LC 125 -12 projekti, Honda CRF 450R -08, --------------Husqvarna SM 125 -08 Projekti
Paikkakunta:
Lahti/Orimattila
Liittynyt:
6.8.2012 11:46
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Mikoo » 16.6.2014 17:40

Tuli saatua tuo pyörä taas kasaan tuolla uudella Malossin 180 sylinterisarjalla. Nyt kytkin tahtoo luistaa hiukkasen... Mitäs tohon kytkimeen kannattaisi kokeilla? Lisäprikat jousien alle? Jostain lueskelin että on laitettu ylimääräinen välilevykin sinne? Entäs öljyt, nyt käytössä Motulin 10w40 5000

Minkäslaisia välejä tuossa kannattaisi testata, kun vääntöä tuntuis olevan vähän enempi... :D

Nyt löytyisi pari lähes kokonaista konetta osina myynnissä! Jos tarvetta jollekkin niin yv. yhteyttä :)
Minarelli WR koneen purkuosaa: http://www.motot.net/talli/osat/id64954/
RM-96
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -13, EX Derbi DRD pro sm -11
Liittynyt:
30.6.2012 23:12
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut RM-96 » 16.6.2014 17:46

https://www.storm-motor.fi/osat/moottor ... uset-6-19/ laita tuommoset vakiokytkin jousien tilalle niin ei pitäisi luistaa enää ? Itsellä ei ole noista kokemusta mutta ovat ainakin jäykemmät kuin vakiot :D
MeRiejusta
Pyörä:
ex. Rieju mrt & Marathon 183cc nyk. honda cbr 600 f pc 19 -89
Paikkakunta:
Kannus
Liittynyt:
9.10.2012 22:03
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut MeRiejusta » 16.6.2014 19:13

Itsellä on nuo ja sitten ebc:n kytkinlevyt ja ei luista tuolla setillä kytkin.
Sakkoja sakkoja
Mikoo
Pyörä:
Yamaha WR183cc -10 projekti, Beta Motard LC 125 -12 projekti, Honda CRF 450R -08, --------------Husqvarna SM 125 -08 Projekti
Paikkakunta:
Lahti/Orimattila
Liittynyt:
6.8.2012 11:46
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Mikoo » 16.6.2014 20:52

Juu nuo ebc:n jouset nyt kytkimessä ja luistaa... Vissiin uusia levyjä pitäisi koittaa, mutta vähän epäilen pitävyyttä :| Prikatkin voisi pistää ja testata.
Minarelli WR koneen purkuosaa: http://www.motot.net/talli/osat/id64954/
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 16.6.2014 20:58

Hussen puolelle taisin jo kommentoida että mitkään normi prikat ei sitten auta mitään. Pitää olla sopivan kokoiset alu/kupari tiivisterenkaat jotka sopii jousien alle.
Mikoo
Pyörä:
Yamaha WR183cc -10 projekti, Beta Motard LC 125 -12 projekti, Honda CRF 450R -08, --------------Husqvarna SM 125 -08 Projekti
Paikkakunta:
Lahti/Orimattila
Liittynyt:
6.8.2012 11:46
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Mikoo » 16.6.2014 21:40

Saanko esittää tyhmänä ehkä pari tyhmää kysymystä: Miksi niiden täytyy olla juuri alu/kupari tiivisterenkaat? Miksei normaalit oikean kokoiset prikat käy? Ja mitäs eroa sillä on laittaako ne jousen alle vai päälle? :)
Minarelli WR koneen purkuosaa: http://www.motot.net/talli/osat/id64954/
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Murska » 16.6.2014 21:59

Ei ole väliä onko kuparia tai terästä, kupari/alu tiivisterenkaita on helpompi löytää sillä mitoituksella jotka saa sopimaan jousen alle tai päälle, käytännössä ei ole merkitystä kummalle puolelle ne laittaa. Jos laitat normaalit prikat missä on 6mm reikä niin se ei kiristä jousta yhtään, huomaat tämän kun otat kytkimen auki.
Mikoo
Pyörä:
Yamaha WR183cc -10 projekti, Beta Motard LC 125 -12 projekti, Honda CRF 450R -08, --------------Husqvarna SM 125 -08 Projekti
Paikkakunta:
Lahti/Orimattila
Liittynyt:
6.8.2012 11:46
Re: Yamaha WR125X/R

ViestiKirjoittanut Mikoo » 16.6.2014 22:15

Jees, kiitoksia selvennyksestä! Joo tosiaan noita varaosakoneita muutama tuossa, ja tutkiskelinkin jo toisen kytkintä niin siinähän pistetty juurikin tuommoisia 6mm sisäreiällisiä prikkoja, joista ei mitään hyötyä :lol: Täytyypi töistä koittaa etsiä, jos sattuisi löytymään oikean kokoisia.
Minarelli WR koneen purkuosaa: http://www.motot.net/talli/osat/id64954/