Yamaha RD 125

-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 6.2.2011 21:53

Faktaosioon lisätty Korjauskäsikirja 125RDLC-DTLC.pdf
Valitettavasti kieli ei ole edes englanti, mutta tällaisenaankin toki hyödyllinen. Erikoisuutena sisältää mm. RD ja DT mallien sylinterien portmapit mittoineen, rungon mittoja, yms..

Latausosoite: http://www.mediafire.com/?8abnbc0otr2dmd8
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 13.2.2011 1:26

http://img98.imageshack.us/img98/5097/image1pek.jpg
Oudot muodot penkissä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 15.2.2011 19:15

Huomasin, että Jokaosan MOTOCROSS MERKKIKOHTAISET LUETTELOT -> Yamaha taulukosta löytyy RD/DTLC Wisecon mäntä std koossa. (RD125LC 82-90 124 56 684PS MÄNTÄ VISECO DT125 115e)
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 26.2.2011 16:47

http://cgi.ebay.co.uk/YAMAHA-RD-DT-125L ... 2698678459
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 2.3.2011 18:11

Faktaosioon lisätty Info - Yamaha RD 10W ja YPVS Stefat ja laakerit.pdf
http://www.mediafire.com/?az4i51n4qb5y2a1
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 6.3.2011 21:25

Enkkufoorumilla oli joku tehnyt vertailuja Micronin ja Nikkonin piippujen välillä. Kovin oli nikkonista tykännyt. "Hivenen" liioitellen kuvaili huipputehoja, mutta pistetään silti herran omin sanoin : "Bottom end is better than micron, mid range about the same and top end is double the power! "

Edit: pistetään nyt linkki vielä tuonne nikkonille : http://www.nikonexhausts.co.uk/twostroke.htm

Edit2: Ääninäyte http://www.youtube.com/watch?v=-um29u_XCL0
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 11.3.2011 17:45

Faktaosioon päivitetty Info - Lappaventtiilien mitat YZ80-RD125.pdf
Suora latausosoite: http://www.mediafire.com/?4s47um0qlb9b10s
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
säxäxä
Pyörä:
Aprilia Sx -09 ja Yamaha Wr125x
Liittynyt:
13.10.2009 20:26

ViestiKirjoittanut säxäxä » 13.3.2011 17:22

Tietääkö kukaan että käykö dt:n sähkösarja Rd:seen? RD oli ypvs vuosimallia 86 ja DT taisi olla vuosimallia 90.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 13.3.2011 17:59

säxäxä kirjoitti:Tietääkö kukaan että käykö dt:n sähkösarja Rd:seen? RD oli ypvs vuosimallia 86 ja DT taisi olla vuosimallia 90.

Ei käy mikään suoraan. Soveltamalla voi onnistua jotenkuten. Kannattaa huomioida esim sekin, että RD:ssä servon ohjainboksi on erillinen, kun taas tuon ikäisessä DT:ssä ohjainboksi on servossa sisällä. Myöskään sytytysennakot ei ole samat. Jos ihan kaikki sähkövermeet vaihdat, niin homman onnistumismahdollisuudet on suuremmat.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
säxäxä
Pyörä:
Aprilia Sx -09 ja Yamaha Wr125x
Liittynyt:
13.10.2009 20:26

ViestiKirjoittanut säxäxä » 13.3.2011 22:09

Ei kukaan sitte sattuis tietämään mistä vois löytää RD:n sähkösarjan? yrittäny purkaamoista kattella. jos jollain on ylimääränen niin saa tarjota.
YPVS jää pois kokonaan eli käpälät lukittu auki asentoon. ei tarttisi saada kuin kipinä. kaikki muut olis RD:n omia paitsi cdi boksi joka olis DT:n oma.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 14.3.2011 16:53

säxäxä kirjoitti:kaikki muut olis RD:n omia paitsi cdi boksi joka olis DT:n oma.

Saattaa olla kyllä mahdollista, mutta kannattaa huomioida, että RD:ssä on cdi:lle 2 latauskäämiä. DT malleissa 1. Sytytykset siis poikkeaa jo lähtökohtaisestikin toisistaan.

TZR mallin sytytys on tuoltaosin huomattavasti lähempänä RD mallia. Jos YPVS jää pois toiminnasta, niin vanhemman 10W RD:n cdi olisi tuohon helpoin kytkeä. Sytytysennakotkaan ei juuri poikkeaisi YPVS mallista. Liittimet ja johtojen värit poikkeaa siinäkin, joten kytkentäkaaviota tutkimalla homma onnistuu.

Mulla on tuossa hyllyssä yksi puoliviallinen YPVS cdi. Puoliviallinen sikäli, että sytytys pätkii alle 20 asteen lämpötiloissa. Kunnon kesäkuumalla toimii ongelmitta. Kylmäjuotos tai muu huono kontakti siis, mutta valitettavasti cdi:n purkaminen siten että sillä vielä jotain tekisi, on mahdotonta.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 26.3.2011 1:54

Faktaosioon lisätty : Info - Modattu YPVS venttiilin liike.pdf
http://www.mediafire.com/?8kl88x9iiubaxiu
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
HepeXi
Pyörä:
Yamaha RD 125 LC
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
29.8.2006 16:01

ViestiKirjoittanut HepeXi » 8.4.2011 1:18

Nyt on taas kevarikausi alotettu! Jammu heräsi talviunilta 8) Btw,onko kellään myydä hyväkuntoista micronin tehoputkea? ja jos on niin mihin hintaan?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 8.4.2011 14:19

Huomasin, että motowikiin oli joku laittanut toiveeksi "Yamaha RD 125cc".
Tarkoitetaankohan tällä nyt twin vai lc malleja? Mitäs luulette, olisiko motowikiin tarpeellista tehdä näistä lc malleista juttua? Veikkaisin, että se ei kyllä välttämättä toisi mitään merkittävää muutosta verrattuna tähän topiciin ja faktaosioon, mutta mitä mieltä on RD kansa?
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10

ViestiKirjoittanut mustavi » 8.4.2011 15:35

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:03, muokattu yhteensä 1 kerran