VinskiMo kirjoitti:....
Ykkösvaihteella ajaessa noi muutokset vähiten huomaa, koska välitys on lyhyt ja kierrosalue on kelattu läpi hyvinkin nopeasti
Tarkoitin alempaa männänrengasta, jonka alle uraan tulee jousi/levitysrengas, sen voi jättää pois ihan kestävyyssyistä, eikä eroa huomaa suorituskyvyssä tai muutenkaan.
Aika ummessa saa olla putki, että karstottumisen vaikutukset alkaa näkyä, äkkiäkös sen kuitenkin puunaa vaijerilla/kaasutoholla/hiekalla, keinoja on monia ja sillähän se selviää oliko ongelma siitä kiinni.
Aika pitkälti perussäädöillä nuo on toimineet, oli sitten viritetty tai vakio. Säätimien lukituspalojen kanssa vasta joutunut suurempiin säätötoimenpiteisiin. Tietty yksilökohtaista, mutta kirjassa suositellut säädöt on puhtaan ja toimivan kaasarin kanssa hyvä lähtökohta.
Tulpalla tuskin saa suurempia vaurioita aikaseks, ellei se ota mäntään kiinni, ja melko pitkällä kierteellä saakin olla että sinne ylettyis. Ite ajelin 9 ja 10 lämpöarvon tulpilla, NGK racing 9 lämpöarvon tulppa tais olla viimeisenä käytössä, yleisesti crossipyörissä käytetty, jossa ohut elektrodi.
Jyri94 kirjoitti:mistä tiedän mikä sylinteri ittellä on?
RGV sylinterissä ylimääräinen letkulähtö pa-säätimen vaijeripyörän vieressä, toisella puolen stanssi 249cm3 ja sen etupuolella vesitilaan 6mm kierteytetty reikä. Sama koskee RS250 sylintereitä.
http://www.youtube.com/watch?v=KLo9ky0Q4Q8Tossa ehkä jollekin jo tuttu pätkä oman entisen "suorituskyvystä"