Aprilia af1

JGGA
Liittynyt:
22.10.2007 0:20

ViestiKirjoittanut JGGA » 5.6.2008 15:12

Tossä yöllä välähti mieleen toi af kytkimen narina on pakko olla kiinni kytkin jousista eli jotkut on löysempiä ja jotkut kireämpiä niin puristaa silloin levyt epätasaisesti kiinni... itellä ei auttanut uudet levyt,painelaakeri,kruunu... jousia en sitte tajunnu uusia.. no seuraavana listalla se homma.
QoAaLi-
Pyörä:
Ktm 660 smc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
10.5.2004 20:10

ViestiKirjoittanut QoAaLi- » 5.6.2008 16:21

Itellä samat jouset ja ei narina ollut niistä kiinni. Jos haluat oikein syyn tietää ilman mitään oivalluksia niin kytkin levyjen vaihdon yhteydessä on myös syytä vaihtaa välilevyt, koska ne ovat afin nariseva osa. Ne ovat siis hieman käyrät. Tästä syystä uudet levyt eivät kulu tasaisesti. Eli narina ongelmissa suosittelen molempien, niin massa kuin välilevyjen vaihtoa SAMALLA kertaa.
nopeat syövät, hitaat eivät...
jaaman
Paikkakunta:
itä-uusimaa
Liittynyt:
16.9.2007 22:28

ViestiKirjoittanut jaaman » 5.6.2008 21:54

Heitettiin uudet vaihteistoöljyt,Motul 10w30 sisään Affiin.Kunnolla lämmettyään vaihteet tuntuvat jäykiltä,ja vapaa on vaikea löytää käynnissä.
Öljyhän pitäis olla hyvä,vaan eikö sitten ole kuitenkaan sopivaa?Vanhat öljyt oli ties miten pitkään olleet edelliseltä omistajalta... :-/
Charles
Liittynyt:
16.4.2007 15:14

ViestiKirjoittanut Charles » 5.6.2008 23:15

Kysynpä vaihteeksi täältä AF1-topicista, kun on kerran sama moottori:
Onko kellään myydä rotax 123:n vauhtipyörää? YV:tä jos on!
JGGA
Liittynyt:
22.10.2007 0:20

ViestiKirjoittanut JGGA » 6.6.2008 3:22

jaaman kirjoitti:Heitettiin uudet vaihteistoöljyt,Motul 10w30 sisään Affiin.Kunnolla lämmettyään vaihteet tuntuvat jäykiltä,ja vapaa on vaikea löytää käynnissä.
Öljyhän pitäis olla hyvä,vaan eikö sitten ole kuitenkaan sopivaa?Vanhat öljyt oli ties miten pitkään olleet edelliseltä omistajalta... :-/


taitaa olla "pikkasen" liian jäykät öljyt nuo 10w30 märkäkytkimelle...
JerQQ
Pyörä:
Aprilia Af1 -89
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.4.2007 19:55

ViestiKirjoittanut JerQQ » 6.6.2008 12:31

Mitä öljyä muuten kannattaa laittaa lootaan?

E: Eilen sain AF1'sen takasi huollosta. Oli magneton puoleinen petari napannu kiinni. 200km oli ajettu sillä laakerilla. No nyt on uudet petarit molemmilla puolilla :)
Jee Jee
Ville_____
Paikkakunta:
Jokela
Liittynyt:
27.5.2006 0:34

ViestiKirjoittanut Ville_____ » 6.6.2008 17:41

jaaman kirjoitti:Heitettiin uudet vaihteistoöljyt,Motul 10w30 sisään Affiin.Kunnolla lämmettyään vaihteet tuntuvat jäykiltä,ja vapaa on vaikea löytää käynnissä.
Öljyhän pitäis olla hyvä,vaan eikö sitten ole kuitenkaan sopivaa?Vanhat öljyt oli ties miten pitkään olleet edelliseltä omistajalta... :-/

Mul sama juttu et ei löyä vapaata kunnol käynnissä, Mutta tarviiko sen käynnissä löytää vapaata? :D
JerQQ
Pyörä:
Aprilia Af1 -89
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.4.2007 19:55

ViestiKirjoittanut JerQQ » 6.6.2008 18:32

Pitkään kun on paikallaan niin ei kannata olla kytkin pohjassa vaan laittaa vapaalle. Eli jos tulee valoihin ja juuri vaihtuu punaseks, niin kannattaa vaihtaa vapaalle.
Jee Jee
soup
Pyörä:
Aprilia AF1 & YZ 125
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
2.12.2005 20:31

ViestiKirjoittanut soup » 6.6.2008 20:42

Viimeksi muokannut soup päivämäärä 8.6.2008 19:15, muokattu yhteensä 1 kerran
JerQQ
Pyörä:
Aprilia Af1 -89
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.4.2007 19:55

ViestiKirjoittanut JerQQ » 6.6.2008 21:02

Ekana kannattaa tsekata johdot ja että virtaa tulee RAVElle asti, jos virtaa ei tule ja johdot on kunnossa, niin vika on jossakin välillä olevista bokseista. En tiedä mitä bokseja siinä välillä on, joten tarkista ne boksit mihin johtoja menee, mitkä on akun ja RAVEn välillä.
Jee Jee
soup
Pyörä:
Aprilia AF1 & YZ 125
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
2.12.2005 20:31

ViestiKirjoittanut soup » 7.6.2008 19:57

Leikkas aprilia kiinni sitten... En kerinnyt viela tutkia syyta, mutta epailisin vesipumppua.

Mika manta on paras? Sylinterina toimii mitaka.
pertt-UP-
Pyörä:
Suzuki SV650S
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
11.5.2006 20:52

ViestiKirjoittanut pertt-UP- » 7.6.2008 21:13

soup kirjoitti:Leikkas aprilia kiinni sitten... En kerinnyt viela tutkia syyta, mutta epailisin vesipumppua.

Mulla leipo kerran kun termostaatti jumitti. Kannattaa tarkistaa sekin.
Project Blue Smoke
JerQQ
Pyörä:
Aprilia Af1 -89
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.4.2007 19:55

ViestiKirjoittanut JerQQ » 8.6.2008 15:04

Jos Apikka leipasee vaikka lämmönnousun takia, niin sylinteri ei taida mennä mikskään? Siis näin yleensä.
Jee Jee
soup
Pyörä:
Aprilia AF1 & YZ 125
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
2.12.2005 20:31

ViestiKirjoittanut soup » 8.6.2008 16:04

Joo, elikka purin koneen.

Manta lampoleikannut, sylinterissa pienet jaljet, mutta ei syvia naarmuja.

Termostaatin tarkistin kiehuvassa vedessa. Se tappi nousee hiukan sielta. Pitaisiko siina tapahtua jotain huomattavampaa?

Miten saa selvitettya etta toimiiko vesipumppu?
Ei jaksaisi turhanpaiten alkaa purkamaan moottoria.

Mita mantaa suosittelette tilalle?
Jylpä91
Paikkakunta:
Hattula
Liittynyt:
1.8.2007 10:56

ViestiKirjoittanut Jylpä91 » 8.6.2008 17:05

mä oon ajellu tarvikemännällä, meteoriitti toistaiseksi pysynyt vielä putkessaan :)