HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut ma$$i » 5.6.2015 11:35

Jaa käyttääkö hm sitä räsän suoraa kaulaa vai? :eek:
Ihan uus juttu mulle :D , aina luullu et näissäki se räxän 28 mutkalla oleva :roll:
pahoitteluni aiemmasta mutuilusta :lol:
JusHond
Pyörä:
Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
1.3.2013 8:57
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut JusHond » 5.6.2015 16:58

Joo räsän suora imukaula näissä :D
Cr3ator
Pyörä:
ex:HM CRM 125 2011, ex:KTM Duke 125 2011
Paikkakunta:
Janakkala
Liittynyt:
10.11.2012 15:06
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Cr3ator » 6.6.2015 13:21

No sehän helpottaakin hommaa huomattavasti. Räsään imukaulaa 34mm kaasarille tuntuu olevan vähän helpompi saada ja taitaa olla halvempikin

Täriseekö muuten muilla pyörät aivan helvetisti kun ottaa kierroksia? Itselläni putoaa paikat hampaista kun menee piikille asti ja eilen pyöri puolan pultti auki tärinän voimasta ja tänään katkesi paisarin kiinnike. Aikaisemmin 2 kertaa tärissyt katki änkän kiinnike. Vähän alan epäillä tasapainoakselia, mutta toisaalta ei uskoisi että ne sitä liikkessä pistäisivät väärään asentoon, kun kerta edellinen omistaja antoi muovirattaidenkin vaihdosta kuitin.
Myydään purettuna 2kpl Rotax 122 moottoreita! Kysy lisää yksityisviestillä!
juusooh
Pyörä:
HM CRM 125 2011
Paikkakunta:
Nakkila
Liittynyt:
23.9.2012 17:44
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut juusooh » 7.6.2015 18:46

Cr3ator kirjoitti:No sehän helpottaakin hommaa huomattavasti. Räsään imukaulaa 34mm kaasarille tuntuu olevan vähän helpompi saada ja taitaa olla halvempikin

Täriseekö muuten muilla pyörät aivan helvetisti kun ottaa kierroksia? Itselläni putoaa paikat hampaista kun menee piikille asti ja eilen pyöri puolan pultti auki tärinän voimasta ja tänään katkesi paisarin kiinnike. Aikaisemmin 2 kertaa tärissyt katki änkän kiinnike. Vähän alan epäillä tasapainoakselia, mutta toisaalta ei uskoisi että ne sitä liikkessä pistäisivät väärään asentoon, kun kerta edellinen omistaja antoi muovirattaidenkin vaihdosta kuitin.



Kuinka paljon oot ajanut muovirattaiden vaihdon jälkeen? Voi olla, että tulee aika uusia ne taas. :D Kantsii varmaan kattoa laakereitakin renkaista.
Cr3ator
Pyörä:
ex:HM CRM 125 2011, ex:KTM Duke 125 2011
Paikkakunta:
Janakkala
Liittynyt:
10.11.2012 15:06
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Cr3ator » 7.6.2015 20:37

Pyörällä ajettu vähän yli 13tkm ja vaihdettu muovirattaat kahteen kertaan liikkeessä edellisen omistajan toimesta. Tänään avattiin kytkinposki ja ilmeisesti liikkeessä laitettu väärin, koska ei menneet mitenkään ne merkit kohdakkain. No, rattaat irti, merkit kohdalleen ja taas toimii. Ajot tosin vähän viivästyy kun tärinän voimasta meni Scalvinin kiinnitysrauta paskaksi niin pitää se hitsata takaisin kiinni.
Myydään purettuna 2kpl Rotax 122 moottoreita! Kysy lisää yksityisviestillä!
Banaani120
Liittynyt:
23.8.2013 18:16
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Banaani120 » 1.7.2015 21:57

Apuja tarttis :s
Eli pyörä sammui suoraan ajosta (sadekeli).Ei lähde käymään ja flekti pyörii aina kun on virrat päällä. Pikainen tutkiskelu ja sulake oli palanut mutta paloi heti uudestaan. Pyörä kotiin ja tutkimaan, ilmamassa-anturin(?) johto oli poikki, pistin kuntoon ja sulake ei enää palanut mutta flekti pyörii ja punainen ledi vilkkuu kun laittaa virrat päälle. Ecu, puola ja staattori vaihdettu, ei auta. Öljypumppu myös ohitettu.

Mitään vinkkejä? Onko kukaan saanut mittariin ecu-koodeja vai onko toi ledi ja tuuletin jotenkin siihen liittyvää? Alkaa ideat loppumaan :(
E: Oon miettiny myös Aprillia rs tai sx sähköjen laittamista, mitä mieltä?
Cr3ator
Pyörä:
ex:HM CRM 125 2011, ex:KTM Duke 125 2011
Paikkakunta:
Janakkala
Liittynyt:
10.11.2012 15:06
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Cr3ator » 2.7.2015 17:50

Itse sain Finnmotolta vikakoodit pari kuukautta sitten kun Motomarket ei niitä edes tiennyt. Noista voisi koittaa selvittää ongelmaa. Ongelmana vaan se että ne on italiaksi:

2 pitkää ja 2 lyhyttä on "sensore di temperatura ambiente in corto circuito" (lämpötila-anturin oikosulku?) tai "sensore di temperatura ambiente scollegato (oppure in corto verso la batteria)" (lämpötila-anturi irti?)

2 pitkää ja 1 lyhyt on "sensore di temperatura motore in corto circuito" (sama lämpötila-anturin oikosulku?) tai "sensore di temperatura motore scollegato (oppure in corto verso la batteria)" (ilmeisesti anturi irti?)

Nuo kaksi aiempaa liittyvät siis jotenkin siihen lämpötila-anturiin, muttei ole varmuttaa miten.

Sitten pelkkä lyhyt on "pompa elettronica olio miscelatore in corto circuito" (öljypumpun oikosulku?) tai "pompa elettronica olio miscelatore scollegata" (öljypumppu irti?)

1 pitkä ja 2 lyhyttä on "Errore TPS" (Kaasun asennontunnistimessa häikkää)
Myydään purettuna 2kpl Rotax 122 moottoreita! Kysy lisää yksityisviestillä!
Banaani120
Liittynyt:
23.8.2013 18:16
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Banaani120 » 3.7.2015 11:44

Joo motomarketilta koitin itsekin saada noita mutta eivät tienneet :D Kiitos paljon!! Lämpötila-anturi sitten ton mukaan. No ei muutakun ihmettelemään :D
Banaani120
Liittynyt:
23.8.2013 18:16
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Banaani120 » 3.7.2015 18:08

Pistin lämpöantureiden johdot kunnolla kiinni, nyt flekti pyörii ja punainen ledi palaa muutaman sekunnin kun laittaa virrat päälle, mutta sitten lopettaa. Pari sekuntia käynnissä mutta sitten alkaa vilkkua öljypumpun vikakoodi, vaikka liittimessä 100ohm vastus. Mistähän johtuu?
Cr3ator
Pyörä:
ex:HM CRM 125 2011, ex:KTM Duke 125 2011
Paikkakunta:
Janakkala
Liittynyt:
10.11.2012 15:06
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Cr3ator » 3.7.2015 23:21

Sen punaisen valon kuuluu palaa aina kun laittaa virrat päälle "tarkistukseksi". Katso onko se vastus kunnolla kiinni ja onko ne johdot kunnossa, voi olla jotain kosketushäikkää.

Kun uusit cdi:n niin ostitko alkuperäisen? Vaikka hussen liitin taitaa olla samanlainen niin ei kuulopuheiden (ja oman epäonnistuneen testin :D) mukaan ihan toimi niinkuin pitää.

E: Itselläni muuten jäi flekti pyörimään kun cdi oli huonosti liittimessä kiinni
Myydään purettuna 2kpl Rotax 122 moottoreita! Kysy lisää yksityisviestillä!
Banaani120
Liittynyt:
23.8.2013 18:16
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Banaani120 » 6.7.2015 19:25

Hussen boksin ostin, ei tullut ees mieleen ettei se toimis :D Millaisia ongelmia teillä on ollu? Johdot on hyvin kiinni ja vieläkin vilkkuu :(
Gulis
Liittynyt:
14.6.2015 16:35
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Gulis » 7.7.2015 0:39

Noniis pojjaat oisko kellään tieto mitä tota mun hooämmää vaivaa ku vilkuttaa et öljypumppu ois paskana mut ku eioo :| .
lähtee käyntiin sekunniks ja sammuu, sähöt pos sähköt päälle nii lähtee taas sekunniks käymään.

Oon jostain kuullu et cdin porauksella saa ohitettua kaasutunnistimen ja öljypumpun ja samalla siirtyis tt-ohjelmaan onko tämä totta ja jos on joku ystallinen vois linkata ohjeet poraukseen? :roll:
Cr3ator
Pyörä:
ex:HM CRM 125 2011, ex:KTM Duke 125 2011
Paikkakunta:
Janakkala
Liittynyt:
10.11.2012 15:06
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Cr3ator » 25.7.2015 19:48

Maahantuojan mukaan ei ole olemassa mitään tt-ohjelmaa. Voit kuitenkin ohittaa kaasun asennontunnistimen ja öljypumpun vastuksilla. Itse laitoin öljypumpun johtoon 100 ohmin vastukseen ja öljypumpun muistaakseni ohitin laittamalla 100 ohmin vastuksen keskimmäiseen johtoon ja kolvaamalla 2 muuta johtoa siihen kiinni.
Myydään purettuna 2kpl Rotax 122 moottoreita! Kysy lisää yksityisviestillä!
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut notreal911 » 27.7.2015 12:57

Tervehdys, tuli hommattua klopille HM CRM ja sen sielunelämään perehtyminen on alkanut ( siis pyörän ). Kysyisin, onko alkuperäisen äänenvaimentimen pääty irroitettavissa pop-niitit poistamalla vai onko rakenne sellainen, että molemmista päistä tulee niitit poistaa ja liuttaa alumiinen ulkokuori pois päältä?
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut notreal911 » 28.7.2015 22:57

Jatkampa kyselyä, ollaan tuumailtu mikä mahtaa aiheuttaa sellaisen "yskäisyn" kiihdytettäessä. Tämä 1/2 - 2 sekunnin mittainen tehottomuus hetki osuu mielestäni aina samoille kierroksille hieman ennen tehopiikin alkamista. Tehottomuus hetken pituus riippuu vaihteesta, 1-vaihteella se on vain yksi 1/2 sekunnin "yskäisy" ja kutos vaihteella ehkä 2 sekunnin mittaista röpöttämistä. Rave 2 toiminta on tarkastettu ja sen säätö ei tunnu vaikuttavan tähän? Aiemmin tuo "yskiminen oli paljon voimakkaampaa, mutta lieveni lähes kosmeettiseksi seikaksi kun laskin neulaa ( oli aiemmin ylimmässä asennossa ja röpelsi ikävästi ?) Nyt neula toiseksi alimmassa asennossaan ja ehkä pitäisi testata miten käyttäytyy jos lasken vielä sen viimeisenkin loven verran. Suutin on 115 putkena Scalvin. Samoin röpeltämistä esiintyy tasakaasulla ajettaessa mutta ennen tuota neulan laskua se oli niin voimakasta että tuntui nykimisenä, nyt enää lähinnä ääni kysymys, tosin senkin haluaisin pois häiritsemästä... :paha:

Toinen kyssäri: Sylinterin kannessa on termostaatti. Irroitin siitä liittimen ja oikosuljin sen nähdäkseni mihin syttyy varoitusmerkki lämpötilan noususta?
Mittariin ei tullut mitään merkkiä / valoa mutta kaasukahvan punainen vikavalo alkoi vilkuttaa lämpötila-anturi vikaa??? Myöskään flekti ei käynnistynyt vaikka niin oletin. Onko jollain tietoa miten tuon pitäisi reagoida vai onko vika valon vilkkuminen ainut merkki lämpöjen noususta ( oudoksuttaa jos on, koska vika valo ilmoittaa anturi viasta, ei lämpötilan noususta ). :eek:

Niin, että mites on...