Honda CB125:set

Sleepperi
Paikkakunta:
Etelä-Karjala
Liittynyt:
4.5.2005 17:51

ViestiKirjoittanut Sleepperi » 11.7.2005 18:48

no niin...vihdoin sain ton kuvan tonne.
Pitää säätää ventiilit, tarkistaa nokka-kettingin kunto.jne...töitä riittää..
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 13.7.2005 20:46

Tulipas amisteltua kello mittaristoon virtalukon alle, kuvia tulee kuhan jaksan ottaa.
Dank memes melt steel beams.
prätkä poju
Liittynyt:
20.2.2005 15:45

ViestiKirjoittanut prätkä poju » 14.7.2005 12:49

Minkä kokoset pääsuuttimet teillä on kaasareissa???
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 14.7.2005 23:07

Ennen oli 88, nyt on 90 jotka on vieläkin vähän liian pienet, 92 ois varmaan juuri sopivat.
Dank memes melt steel beams.
-OzYz-
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
29.6.2005 15:56

ViestiKirjoittanut -OzYz- » 19.7.2005 18:43

ei saatana!!! just toissaviikol katkes etujarruvaijeri ja nyt ku se on saatu kuntoon ja pyörä tuntuu muuten toimivan ni mitäs käykään??!!?? no tietenkin kytkin päättää hajota.. onneks se on saatu toimintakuntoon mut kokoaja löystyy lisää ja lisää.. ei taida enää kestää.. paska
-OzYz-
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
29.6.2005 15:56

ViestiKirjoittanut -OzYz- » 19.7.2005 20:08

noniii!!! nyt se sit hajos taas.. kiva ajella kuopion läpi kaatosatees ilman kytkintä.. vittu!!!
Sleepperi
Paikkakunta:
Etelä-Karjala
Liittynyt:
4.5.2005 17:51

ViestiKirjoittanut Sleepperi » 22.7.2005 18:51

-ozyz- elähän ny hermostu..cb on oikeen ikiliikkuja,..joko kytkin toimii?

JIhaa vihdoin tulee stormilta kamaa tohon riisi-hilavitkuttimeen ni jos se vaikka toimis ainakin elokuunajan..
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 22.7.2005 19:37

Mikäs siinä oikeen on kun ei nuo cb:t tunnu muilla ku mulla kestävän, 62 480km mittarissa ja kerran on kone avattu jolloin vaihdettu laakerit ja ilmeisesti männät koska on niin timmi kone vielä. Omaa ajoa tuosta on 7000km ja yhdellä ainualla kytkinvaijerin katkeamisella on selvitty, niin ja entinen rengas puhkesi ennenku alotin laskemaan kilometrimäärää. Nyt pitää tosin uusia ketjut ja rattaat kun alkaa hyppiä jo yli.
Dank memes melt steel beams.
-OzYz-
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
29.6.2005 15:56

ViestiKirjoittanut -OzYz- » 23.7.2005 8:11

joo nyt kytkin toimii taas ;) oli kytkinkopan sisält sellanen putkisokka katkennu ja se pomppas aina ulos.. se sit piti vaa uusia.. ei mullakaa mitää suurempia vikoja oo ollu.. pyöräl on ajettu n.33000 ite n.13000 eikä oo tarttennu tehä oikee muuta ku säätää sytytys välil kohillee ja venttiilien säädöt.. välil sit tulee näit ikäviä ylläreit ku tekee äkkijarrutuksen ja jarruvaijeri katkee :) jarruvaijeri piti uusia.. en tosin raskinu ostaa alkup. ku sai dt:n vaijerin 40e halvemmalla ;)
Sleepperi
Paikkakunta:
Etelä-Karjala
Liittynyt:
4.5.2005 17:51

ViestiKirjoittanut Sleepperi » 25.7.2005 15:50

No nyt on sitten tulee cb:seen perus kone remppa(kaikki uusiksi).

NO samalla sitten pitäis muutenkin päivittää. Eli jos ny pistäis ton alkuperäsen etujarrun pölyttymään hyllylle ja laittais vähä parempaa kamaa eteen..eli ei siis mekaanisesti toimivaa levyjarrua.

Niin ja sit ois kan se et pitäis päättää alkaa ko tota mottia konestamaan vai lyökö siihen sit 250cc lohkon ja kannen...mut varmaan sit pitäis saada järempää alakertaa ja parempaa kytkinä kehiin..mut ei taho ees löytyä tohon uusia kytkin levyjä mistään...

Ja onkos näis uudemmis (77->sit kärjetön sytys?)..kun ei varmaan ois pahitteeks jos löis sähköt uusiks, vaihtamalla koko järjestelmä 12 volttiseksi, kärjetön sytys sit ois vaan plussaa(mut voi olla et liikaa ähertämistä).


tällästä tänään...
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 25.7.2005 18:41

Ei, kärjetön sytkä tuli vasta -83/-84 kun TD-mallit tuli. Mutta tuohon t-malliin on saatavissa vissiin motoplatin kärjetöntä sytytystä.

Paras on jos ostat 250cc rebelin alakerran+sylinteri&kannet yms mutta vaihdatkin cb:n kampuran siihen (kiertää paremmin).

Etujarru kannattaa ilman muuta vaihtaa nestejarruun, periaatteessa ostat vaan jonku täydellisen nestekahvan ja sovitat sitten satulan siihen sen omaan levyyn.
Dank memes melt steel beams.
Pistoolisankari
Paikkakunta:
Kalukkala
Liittynyt:
3.2.2003 18:59

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 25.7.2005 22:23

no ite olen ajanut 20tkm hondalla ongelmitta, vituttaa vaan kun se on laiska :( vielä pitäs ketjut ja rattaat laittaa ja putsailla ja vaihtaa jotain pikkuosia niin se olisi valmiina myytäväksi, kun kohta jo saan tuon suzukin kikottimen alle :)

itellä on cb:n mittarissa 63tkm ja risat mutta mistä noista koskaan tietää mitä niillä on ajettu, varsinki ku aikanaa mukana tuli toine mittari jossa oli 41tkm.. kun cb on kunnossa ja sitä huoltaa niin yksi varmimmista peleistä.

selvisi aikasempi öljynkulutus ongelmakin, moottori kävi niin älyttömän kuumana helteiden takia ja kierrokset olivat suuret kun 100+ oli vauhti että öljy haihtui pois.. eli ei senkään kannalla mitään varsinaista vikaa
-Klaukkalan Matkamotoristit-
lukkan-m
Liittynyt:
8.4.2003 21:57

ViestiKirjoittanut lukkan-m » 26.7.2005 11:29

mulla on cb125t vuosimallia -80, nyt olen ajanut noin 7000km, aika paljon maantieajoa, vauhtii on voinut pitää mittarissa 100km/h, hyvin on toiminut ja pyörän mittarissa on jo noin 53000km, miten usein cb hondassa on tarpeen puhdistaa öljysihti, kun sehän vaatis moottorin aukasun kytkinpuolelta ja tämän jälkeen uuden tiivisteen. olisin kiitollinen vastauksesta.
Pistoolisankari
Paikkakunta:
Kalukkala
Liittynyt:
3.2.2003 18:59

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 26.7.2005 16:15

no ostaessa olet sen varmasit katsonut? sen jälkeen kun se on puhdistettu ja kone on käytetty(ajettu esim.53tkm) niin brandtin mukaan 40tkm olisi tarkistus väli mutta itse olen aina 10tkm välein sen tarkastanut, eli siis viimeksi talvella ja siellä ei sillon mitää ollut, mutta sillon kun ostin sen niin oli lähes tukossa :( mutta toimin onneksi tarpeeksi ajoissa ja kone ei kilahtanut :) nyt tuossa vajaa 2kk päästä kun pyörä jää seisomaan isomman alta niin katson taas sen ettei tule mitää yllätyksiä itselle/eikä uudelle omistajalle :)
-Klaukkalan Matkamotoristit-
lukkan-m
Liittynyt:
8.4.2003 21:57

ViestiKirjoittanut lukkan-m » 26.7.2005 18:24

kone on ollut aikaisemmalla omistajalla osina, ja uskon sen, kun toimii hyvin ja olishan tuo liikaa 53000km, ilman koneremppaa. onko tietoo minkä verran keskimäärin moottori kestää, kun on noin kierroskone, vaihdan vaihdettakin vasta seittemän tonnin kieppeillä, olen vaihtanut öljyt aina 2000km välein, ettei kilahda ja onkohan tarpeen noin usein vaihtaa, onhan siinä pieni öljytilavuus, en saa menee kuin litran