kurjimus kirjoitti:Minulla on tässä semmonen ongelma että vaihteet tuntuu olevan aika jäykät varsinki ku koittaa vapaalle laittaa pysähtyneenä (moottori päällä) onko tuossa vehkeessä jotain vaihteisto öljyjä tai jotain muuta systeemiä mikä vaikuttais noihi
paperbox kirjoitti:kurjimus kirjoitti:Minulla on tässä semmonen ongelma että vaihteet tuntuu olevan aika jäykät varsinki ku koittaa vapaalle laittaa pysähtyneenä (moottori päällä) onko tuossa vehkeessä jotain vaihteisto öljyjä tai jotain muuta systeemiä mikä vaikuttais noihi
Moottoriöljy toimii vaihteistoöljynä. Tuo sun ongelmas johtuu joko kytkinvaijerin huonosta säädöstä(erittäin suuri välys kahvassa) tai sitten öljyn suuresta kytkinlisäaineistuksesta, joka saa kytkinlevyt tarttumaan yhteen.
Mitä moottoriöljyä sulla on koneessa?
Rasenger kirjoitti:Olisiko kellään Raahen lähistöllä (max 100km täältä) ylimääräisenä muokkaamatonta vakioputkea? Olisi nimittäin mukava kokeilla että millaista olisi tuo ajo ilman että korvissa soi ja sivustakatsojat työntävät sormea korvaan. Ja myös se että vaikuttaako tehoon taikka seoksiin. Eli siis vaihtaisin tuon oman putkeni siihen, tarvittaessa jokunen kymppi välejä. Tuosta on otettu aika paljon sisälmyksiä ilmeisesti pois, ääni ainakin on sitä luokkaa. Ulkoisesti täysin siisti.
Catrik kirjoitti:Rasenger kirjoitti:Olisiko kellään Raahen lähistöllä (max 100km täältä) ylimääräisenä muokkaamatonta vakioputkea? Olisi nimittäin mukava kokeilla että millaista olisi tuo ajo ilman että korvissa soi ja sivustakatsojat työntävät sormea korvaan...
Se vakiopilli riittää tappamaan kyllä äänet ihan tarpeeksi (liiankin hyvin, imo)...
mustavi kirjoitti:Mun mielestä tavalliset NGK:t on piisannu, toivottavasti ovat Frankilla vaan tajuneet tarkistaa kärkivälin oikeaks (0,8-0,9mm) kun se tuskin on suoraan paketista kohdallaan. Öljyt mulla tais olla Motulin 4100, mut merkin voi kai valita sen mukaan mitä lähimmästä paikasta on saatavilla (laatumerkki, tietenkin).